$$News and Reports$$

30 דצמ' 2018

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

כשמונים סטודנטים מתכנית ה-MBA למנהלים של הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר השתתפו ביום חמישי האחרון (27.12.2018) במפגש של "מועדון המנהלים". מועדון המנהלים מתקיים זה השנה השביעית בחסות תכניות המנהלים בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ונותן לסטודנטים בתכנית מקום נוסף, מזווית קצת אחרת, לפתח את כישוריהם כמנהלים. מרכיב חשוב במפגשים הוא זמן הנטוורקינג החברתי שאחרי ההרצאה, עם המרצה והאורחים.

Idan_Zu-Aretz.jpgבמפגש התארח עידן זו-ארץ, סמנכ"ל התפעול הגלובלי של חברת סודהסטרים, ובוגר התכנית MBA למנהלים בפקולטה לניהול בשנת 2006. עידן בעל למעלה מ-20 שנות ניסיון בתפקידי ניהול והנהגה בכירים בישראל ובחו"ל, מילא מספר תפקידים מיוחדים באינטל, והחל ממאי 2017, מכהן עידן כסמנכ"ל התפעול הגלובלי של חברת סודהסטרים. בתפקיד זה מוביל עידן את כל מערך הייצור של סודהסטרים לצמיחה חסרת תקדים. הוא מנהל את המפעלים בלהבים ואשקלון וברחבי העולם המונים כ 2500 עובדים ואמון על כל מערך הייצור, האיכות, הבטיחות, התכנון והמצוינות התפעולית. כמו כן, הוא מוביל את פעילות התפעול הגלובלי ומנהל את תחנות המילוי של סודהסטרים בכ-5 מדינות שונות ברחבי העולם ביניהן ארה"ב, גרמניה ואוסטרליה.

במפגש התארחו גם ניר רכב, מנהל מערכות מידע גלובאלי בחברת סודהסטרים ובוגר תכניות המנהלים לשנת 2012  וויוי בלום מרכזת פעילות התפעול הגלובאלי והעוזרת האישית של עידן.

ההרצאה שנושאה "שינוי אסטרטגיה מתוך משבר או מתוך עוצמה" –תיארה את סיפור ההצלחה של חברת סודהסטרים – הצמיחה והפיכתה מחברה שעמדה על סף פשיטת רגל לסיפור הצלחה מסחרר. בהרצאה הוצגו שינויים אסטרטגיים מרכזיים שהחברה ביצעה במיצוב המוצר שלה, בתגובה לשינויים גלובאליים ומצב השוק, בליווי של דוגמאות מקמפיין השיווק שליווה כול שינוי אסטרטגי. עידן הדגיש שהחברה היא חברה ישראלית גאה, היושבת בנגב, כשמרבית לקוחותיה הם לקוחות בינלאומיים. וכמו כן עידן דיבר על מערך התפעול של החברה, קטעי וידאו, נתונים פיננסים, קצת מהאני מאמין של עידן על שיטות ניהול והובלה של עובדים, אסטרטגיות ניהוליות. פרופ' יותם לוריא, המנהל האקדמי של תוכניות המנהלים, הודה לעידן על הרצאתו המרתקת אשר דרכה תלמידי תוכנית המנהלים זוכים להתחבר לעשייה העסקית וההחלטות האסטרטגיות היום-יומיות של חברה מובילה ופורצת דרך במשק הישראלי.

הסטודנטים בתכנית, הביעו עניין, שאלו שאלות, והשתתפו באופן פעיל בכל מהלך ההרצאה, הסטודנטית תמר אליהו ציינה "מתרגמים מילים למעשים.., זו בערך התחושה שיצאתי איתה אחרי הרצאתו המצוינת של עידן זו-ארץ, סמנכ"ל התפעול בסודה סטרים.. הרצאה אליה התנקזו כל כך הרבה מונחים תיאורטיים בהם נגענו לאורך הסמסטר האחרון. מפגש מרתק, בלתי אמצעי, קצר להחריד.. אך משאיר טעם של עוד". 
בוגר הפקולטה לניהול עידן זו-ארץ, סמנכ"ל SODASTREAM, מספר על רכישת החברה בי​די חברת PEPSI