$$News and Reports$$

16 יול' 2020

​​​​​​שימור והתאמה של שגרות ניהוליות בתקופת משבר

RAMI BOOCHNIKרמי בוחניק, מנהל מחלקת יצור בחברת פריגו ישראל פרמצבטיקה PIP בירוחם, חברה הנמנית על המעסיקות הגדולות בנגב, הוא סטודנט מצטיין לתואר שני במנהל עסקים (MBA) בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר. 

כסטודנט במחלקה למנהל עסקים, נבחר בוחניק מבין מאות מתמודדים למסלול "משואות" למצטיינים, תוכנית ייחודית שפיתחה הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, המונה 20 סטודנטים נבחרים.

מסלול משואות הינו מסלול ייחודי דו-שנתי המיועד לטפח סטודנטים מצטיינים במסגרת הלימודים לתואר שני בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר. מסלול ייחודי זה מהווה נדבך המתווסף ללימודי התואר השני והוקם בכדי להעצים סטודנטים מצטיינים אקדמית, עסקית וחברתית. התוכנית משלבת מצוינות אקדמית, יצירתיות, חדשנות, פרקטיות עסקית עם הסתכלות חברתית, והיא מציעה תכנים ייחודיים המעודדים פיתוח אישי, מנהיגות, הצטיינות והובלה פורצת דרך. את התוכנית מלווים מנהלים ומנהיגים מובילים במשק הישראלי. מתקבלים למסלול סטודנטים מצטיינים בעלי ערכים ומוטיבציה להוביל שינוי חברתי.

רמי מתאר עצמו: "מנהל מוביל בארגון משמעותי, מעצים את המנהלים תחתיו, חונך ומוביל אותם למצוינות אישית ומקצועית. מנהיג תרבות אירגונית של שיפור מתמיד ואחריות אישית על האיכות והבטיחות בארגון. יוזם ומניע תהליכים ליצירת מקומות תעסוקה איכותיים בדרום הארץ. משלב באופן הרמוני את הקרירה והעשייה המקצועית עם המשפחה ועשיה התנדבותית למען הקהילה." 

רמי נשוי, אב לארבעה, גדל והתחנך בדימונה ובביה"ס לחינוך סביבתי במדרשת בן-גוריון, כיום גר עם משפחתו במדרשת בן-גוריון. 

רמי החליט להמשיך לתואר שני נוסף בלימודי מנהל עסקים בפקולטה לניהול, לאחר תואר ראשון BSc ותואר שני MSc במדעי החיים (התמחות באיכות הסביבה) מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הסיבה שחזר לספסל הלימודים: "בחרתי ללמוד מנהל עסקים על מנת לרכוש כלים מקצועיים ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. כאיש הנגב, הבחירה ללמוד באוניברסיטת בן-גוריון הייתה טבעית והתחושה של החזרה לספסל הלימודים הייתה כמו לחזור הביתה."

ד"ר דניאל שפירא​, ראש תוכ​נית "משואות" למצטיינים מספר על רמי: "רמי ניחן בכישרון רב, הוא עתיר ניסיון ומעל לכל הוא בעל כושר מנהיגות ונוכחות מרשימה וסוחפת וכל זאת בשקט ובשלווה. למרות ואולי בגלל ניסיונו הרב, רמי הוא אדם סקרן שמעוניין להרחיב את אופקיו ומצליח לתרגם תובנות תיאורטיות מעמיקות לפרקטיקות בשטח, שאותם הוא מיישם הלכה למעשה גם בעבודתו. רמי הוא בעל חשיבה מקורית ופתוחה שמאפשרת לו להגות, להוביל וליישם דרכי פעולה חדשניות לניהול במציאות מורכבת ודינמית, ובפרט בעתות משבר שאליהן נדרשים המנהלים הבכירים בימינו."

הקורס ניתוח ופתרון של דילמות ניהוליות נתן למשתתפים הזדמנות לנתח את משבר הקורונה, היוצר מציאות חדשה ומצריך התמודדות עם סדרת אילוצים, המחייבים למצוא פתרונות ניהוליים למציאות החדשה.

הדילמה שרמי הציג: ניהול שגרת ייצור בעת משבר הקורונה ובמגבלות הקפסולות כפי שיושם בחברת פריגו ישראל. "מדילמה ניהולית גדולה, עברנו להתמודד עם סדרת בעיות קטנות ופתירות, בצורה קלה יחסית. חלק מהפתרונות מיצרים הזדמנויות להעצמת מנהלים מדרג ביניים, אומר רמי."

בשלב סיום הקורס, הסטודנטים התבקשו להציג בפני חבר שופטים דילמות ניהוליות מעולם העיסוק שלהם ובהתאמה למשבר הנוכחי. הסטודנטים הציגו  דילמות ניהוליות הקשורות להתמודדות של ארגוניהם, עם משבר הקורונה​חלק מהפתרונות שהוצגו כבר יושמו בפועל במספר ארגונים.

​דילמות אחרות אותן אימצו הסטודנטים במשואות: למידה מרחוק בפזורה הבדואית בעת חירום, הפעלת מוסד לטיפול בנפגעי פגיעות מיניות תחת כללי ריחוק חברתי כפי שהוצג על ידי, החינוך הבלתי פורמאלי בצל הקורונה כפי שיושם בארגון יזמים צעירים, התמודדות העיר אילת עם עתות חירום, היערכות השלטון המקומי למשברים לאומיים, התמודדות עסקים קטנים עם משבר הקורונה, תפעול מוסד רווחה חירומי בעתות משבר כפי שיושם בארגון קורת גג בראשית של עמותת יחדיו.​

מידע ומועמדות למסלול משואות