$$News and Reports$$

11 יונ' 2018

​​​​כמדי שנה, קיימה המחלקה לניהול בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, אוניברסיטת בן-גוריון, אירוע פאנל שיח בין בוגרים לבין סטודנטים בתאריך 6/05/18. אירוע זה נועד להדגים לסטודנטים לניהול על האפשרויות העומדות בפניהם לבחירת קריירה.
קובי מורבינסקי.jpg

ד"ר קובי מורבינסקי, מרצה במחלקה לניהול, הנחה את הפאנל, ופתח בדבריו, "התכנסנו הערב במטרה לנהל שיח פתוח בנושא השתלבות בשוק העבודה עם בוגרי המחלקה לניהול שהגיעו בהתנדבות כדי לחלוק אתכם מניסיונם בסלילת הדרך לקריירה."

הסטודנטים בקהל שאלו את הפאנליסטים שאלות בנושאי תכנון וניהול קריירה, חיפוש עבודה, הסתייעות ב-Networking, וגורמי הצלחה בעבודה. 

מדברי הפאנליסטים התברר כי בסיס הצלחתם הוא בתכלית הידע שרכשו מלימודיהם העשירים בפקולטה לניהול:

צחר שתיוי, בוגר מסלול מימון וכלכלה, היום מנהל את סניף באר שבע של רשת פרפורמנס רוק, רשת הטיפוס הראשונה בישראל לטיפוס בשיטת בולדרינג, וממשיך בלימודי תואר שני במנהל עסקים במימון וכלכלה, בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר. צחר רק שמונעה חודשים מסיום לימודים וטוען שכולם מרוצים. "אני לומד ל-MBA על הדרך. אני מניח שזה באמת עוזר בחיפוש עבודה, להגיד שיש גם תואר שני."

גיל חפצדי, בוגר דו-מסלול ניהול ופסיכולוגיה, כיום פסיכולוג תעסוקתי מחוזי ומנהל פיתוח קריירה בשירות התעסוקה הישראלי מחוז דרום. גיל "במקור ירושלמי היום בארשבעי, לא אוהב סוציולוגיה, נפלתי על ניהול אבל זו לא דרך לבחור במקצוע," הוא מייעץ.

 יערה אופיר, סיימה את לימודיה בתכנית המצטיינים במסלול משאבי אנוש בשנת 2012. היום היא יועצת בחטיבה לייעוץ הניהולי בחברת אביב .AMCG בשנת 2014 סיימה תואר שני, נסעה להקים חברה בווייטנאם והיום מנהלת פרויקטים שמייעצת "מחברה משפחתית קטנה ועד חברות ענק. החברה בכל מקום, לא יושבת במקום אחד."

 לשאלה: מה היתרון שנותן תואר בניהול, הגיבה יערה, "מגוון התחומים בלימודי הניהול בתואר הראשון הוא אינסופי מהתנהגות ארגונית, שיווק ועד מימון וכלכלה. המגוון גדול, ויש לכם בידיים משהו שתוכלו לקחת לכל מקום שתבחרו."

דנה קלישוב, בוגרת לימודים דו-מסלוליים עם סוציו-אנתרופולוגיה, לשעבר מנהלת פרויקטים בתחום הרווחה וקשרי קהילה בחברת אינטל, חזרה לספסל הלימודים בפקולטה לניהול בתכנית MBA במנהיגות חברתית ע"ש מנדל SLMBA וסיימה ב-2017. בתשובה לשאלת הסטודנטים, "האם תואר בניהול באמת משמעותית לגבי מציאת עבודה", ענתה דנה, "אתם נמצאים באוניברסיטה הכי טובה בארץ! פרויקט הגמר שלי בתואר ראשון בניהול היה פרויקט שעפתי עליו וכבר מצאתי עצמי בעבודה, מייעצת לעסק פתרונות. תלוי איך משחקים את זה."

איתי רוגטקה סיים תואר ראשון במחלקה לניהול בשנת 2013 בלימודים דו-מסלוליים, ניהול ופסיכולוגיה. היום הוא סמנכ"ל שיווק ובקרה בחברת דן באר שבע תחבורה ציבורית. עבר ללונדון, עבד, ואחר מ כן התחיל MA בפסיכולוגיה בתל אביב.

דור סרי סיים את התואר בניהול במסלול התנהגות ארגונית, היום עובד בתפקיד  customer success  manager בחברת asperii המתמחה בפתרונות מערכות מידע (IT).  כיום דור מסיים MBA בפקולטה לניהול.

 לשאלת הסטודנט בקהל: "כמה זה תופס להגיע לעבודה בחו"ל, אם אני עובר לחו"ל, ענו דור ויערה בהסכמה, כי רמות השכלה בין מדינות הן שונות – עדיף למצוא תפקיד בארץ לפני הנסיעה עם חברות ייעוץ ישראליות שיש להם פרויקטים בחו"ל, חברות גלובליות שמתנהלות באנגלית גם בארץ וגם בחו"ל.

 ד"ר מורבינסקי הוסיף, כי רמת הלימודים וניסיון של הסטודנטים לניהול במחלקה גבוהים, וכי יש לקחת בחשבון שהסטודנטים ובוגרי תואר בישראל יותר בוגרים ויותר מבוגרים, אחרי שירות צבאי, שירות לאומי, תפקידי מנהיגות בתנועות נוער וכד'.

הסטודנטים בקהל בקשו לדעת "האם זה פרקטי וחובה לעשות תואר שני?", גל ענה והפנאליסטים הסכימו, "אחרי הלימודים הלכתי לראות מה בשוק העבודה והבנתי, אחרי כמה שנים של ניסיון, שכדאי להמשיך לתואר שני."  עוד הוסיף גל: "קודם תטעמו את עולם העבודה כדי לבחור בתואר שני שבאמת אתם רוצים ובוחרים בו."

עם זאת, הפאנליסטים הביעו את חששם, שתואר שלישי עלול לפגוע במציאת עבודה, בקריירה. ד"ר מורבינסקי הבהיר, "תארים מתקדמים אינם פוגעים בקריירה, אלא יכולים רק לתרום כאשר הבחירה נעשית בחוכמה. מה עוד שבחירה במסלול אקדמי מתקדם כמו תואר שלישי מחקרי כשלעצמה מהווה בחירת קריירה."