$$News and Reports$$

24 יונ' 2020

​​

במסגרת הקורס יסייעו סטודנטים לעסקים קטנים ובינוניים לעבור בשלום את המשבר הכלכלי

המשבר הכלכלי שפקד את המשק הישראלי בגלל נגיף הקורונה ילווה אותנו עוד זמן רב. לעסקים הקטנים זוהי תקופה דרמטית שכן בימים אלה ממש קבלת ההחלטות שלהם תשפיע אם העסק שלהם ישרוד או יקרוס. לעזרתם של בעלי העסקים האלה התגייסה בימים אלה הפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר​ - ופתחה את הקורס "לחסן את העסק" לסיוע לעסקים הקטנים. 

"לחסן את העסק" נוצר מתוך גישה חברתית שהפקולטה דוגלת בה, והוא מאפשר לסטודנטים להכיר מקרוב את המגזר העסקי בישראל, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים המרכיבים 99.5% מן השוק הכולל.

במסגרת הקורס ישתמשו הסטודנטים בארגז הכלים שרכשו בלימודיהם וייתנו ייעוץ לבעלי עסקים קטנים כיצד להתמודד עם אתגרי המשבר הכלכלי שמתלווים לקורונה.

פרופ' מוסי רוזנבוים, ראש המחלקה לניהולמעוף, מקדמים עסקים

פרופ' מוסי רוזנבוים, ראש המחלקה לניהול (בתמונה), גיבש את תוכנית הלימודים הייחודית של הקורס, ומלווה את התקדמותו בשיתוף עם החונך העסקי לביא קייט – מנהל סניף "מעוף" בבאר שבע והנגב מערבי לקידום עסקים קטנים ובינוניים.

בסיום הקורס יידרשו בוגריו ליישם את חומר הלימודים. השיטה: כתיבת תוכנית ליציאה מהמשבר לעסק שהם ליוו במהלך לימודיהם.

"מבחינה אקדמית מדובר בתפישה חדשנית, הכוללת גם למידה התנסותית וגם למידת עמיתים" מסביר פרופ' רוזנבוים. "זהו מצב של WIN WIN, כל המשתתפים זוכים: גם העסקים שמקבלים ארגז כלים ומשאבים להתמודדות עם השלכות המשבר וגם הסטודנטים שרוצים לתרום לסביבה ולקבל השכלה פרקטית בצורת כלים מעשיים ליום שאחרי התואר".

עוד בנושא ב- WALLA​ הקורונה הגיעה לאקדמיה: קורס "לחסן את העסק" באוניברסיטת בן גוריון

​