$$News and Reports$$

03 נוב' 2016
​בתאריך 30/10/16 התקיימה חנוכת בניין המכון למנהיגות חברתית ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל. מיד לאחר הטקס התקיים, באולם חדש בבניין שזה עתה נפתח, טקס הענקת תארים של תכנית MBA במנהיגות חברתית ע"ש מנדל SLMBA, בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר.
סרטון שני הטקסים כאן בקרוב


משמאל: יהודה ריינהרץ​ף פרופ' רבקה כרמי, פרופ' עודד לוונגרט, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', אהרון ידלין


בטקס וב
הענקת התארים השתתפו: יו"ר קרן מנדל, מר מורטון מנדל; נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי; סגן נשיאת האוניברסיטה לקשרי חוץ, פרופ' סטיב רוזן; דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, פרופ' עודד לוונגרט; יהודה ריינהרץ; מנכ"ל קרן מנדל, משה ויגדור; אנשי הסגל האקדמי, סטודנטים ומוזמנים רבים נוספים.

פרופ' עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, פנה למר מנדל ולקהל: "במשך השנים בנתה האוניברסיטה מוניטין, מעבר למצוינות אקדמית ולציוני מבחנים. ההבדל הוא בערכים שבהם דוגלת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, תחושת האחריות החברתית שהיא מטביעה בסטודנטים. מנהיגות חברתית דורשת שילוב של ידע מתקדם בניהול, כישורי מנהיגות, והתחייבות עזה להטבת החברה. מטרתנו היא לחנך  את תלמידי ה-MBA הטובים ביותר, שיהיו למנהיגי החברה, שיעזרו ליצור דורות כשירים שיעבירו את זה הלאה. תודה לך מר מנדל, שמצאת את הדרך שבה נוכל יחד לשפר את החיים לרבים, עם ערכים משותפים, ותוך שיתוף פעולה מיוחד."

SHL_8887.jpgבניין המכון, בן חמש הקומות, ו-3,400 מ"ר, מכיל את תכנית SLMBA ואת המרכז לחקר המגזר השלישי ICTR, עיצובו נעים ומושך, והוא מהווה בית לסטודנטים, לחברי סגל ולחוקרים. הבניין מעניק סביבת לימודים ומחקר המחוברים לחברה. לפני חנוכת הבניין, הוטמנה קפסולת זמן מאחורי הקיר שבקומת הכניסה (בתמונה). קפסולת הזמן מכילה תיעוד של השותפויות שבין אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לקרן מנדל. הקפסולה תישמר 50 שנה, ותיפתח בשנת 2066.​

SHL_8969.jpg SHL_8976.jpg
פרופ' עודד לוונגרט ופרופ' פייר קלץ בטקס הענקת תארים MBA במנהיגות חברתית SLMBA

דבריו של הדיקן פרופ לוונגרט כללו מסרים לבביים על טיבם המיוחד של אלה הבוחרים בלימודי
SLMBA ובקריירה במגזר השלישי, ואמר להם: "אמצו ללבכם את האתגר, ותחשבו כמה צעדים קדימה... אתם מנהיגי החברה של היום ושל העתיד."

​ראש תכנית ה SLMBA פרופ' פייר קלץ נשא נאום מרגש לבוגרים, אותם הוא מכיר מקרוב, ושהוא וקרן מנדל ממשיכים ללוות בהמשך הקריירה שלהם, גם אחרי סיום התואר, וגאים בהצלחתם.  פרופ' קלץ הזכיר לבוגרים: "אנחנו מלמדים אתכם על חשיבות המחויבות החברתית שלכם במגזר השלישי, והינה יש לנו דוגמה חיה בדמותו של מורט מנדל שגם כתב את הספר שממנו למדתם, וגם מיישם זאת ההלכה למעשה."
SHL_0945.jpg

SHL_8996.jpg

בבסיס תכנית MBA במנהיגות חברתית ע"ש מנדל SLMBA עומדת התפיסה של הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, כי מנהיגות חברתית מחייבת שילוב של ידע, מיומנויות ניהוליות מתקדמות, כישורי מנהיגות מפותחים ומחויבות עמוקה לשליחות חברתית. תכנית הלימודים הייחודית הזאת משלבת את תחומי הליבה של ה-MBA עם לימודי מנהיגות וסוגיות חברתיות.

תכנית ה-SLMBA בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, היא תכנית ה-MBA הראשונה בישראל שקיבלה אקרדיטציה בינלאומית של ה-EFMD, הגוף המעניק אקרדיטציה בינלאומית בניהול.

התכנית זכתה באקרדיטציה בינלאומית לטיב ולאיכות על-ידי ארגון ההערכה EPAS של ה-EFMD, הקרן האירופית לפיתוח ניהול, אחד משני הארגונים הבינלאומיים המובילים בעולם המדרגים תכניות, פקולטות ובתי ספר לניהול.​​​

​​​​​​​​​​​