מחלקה: הנדסת מערכות תוכנה ומידע 
סטודנטים: רון מיכאלי, אדם זמרי, דן גלייזר ושקד חזון 
מנחים: ד"ר ארז שלום ופרופ' מרק לסט 

קרה לכם שמרצה דיבר/ה על נושא מסויים ורציתם לשמוע את זה שוב בהרצאה המוקלטת או אולי רציתם להראות לחברים קטע מסרטון בדיוק ברגע שבו נאמר משפט מסוים? חיפוש הקטע המסוים הזה יכול להיות משימה מייגעת, במיוחד אם אתם לא זוכרים את שם הסרטון, ואז המשימה הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית.

במסגרת האקתון BGU שהתקיים בשנה שעברה, הגו צוות הסטודנטים רון מיכאלי, אדם זמרי, דן גלייזר ושקד חזון את Ctrl-FV – מנוע חיפוש המאפשר חיפוש קטעי וידיאו לפי התוכן שלהם, וכן חיפוש אחר תוכן ספציפי בתוך קטע הוידיאו עצמו. כפי שיש CTRL+F עבור מסמכים במחשב, כך עבור סרטונים.

כיום, האינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מחיינו ומשמש כספק המידע והתוכן המרכזי בו אנו משתמשים. למרות ההתקדמות הטכנולוגית שחלה בשנים האחרונות בתחום החיפוש הטקסטואלי (למשל מנוע חיפוש Google), חיפוש קטעי וידיאו כיום עדיין מתבצע על סמך התיאור הטקסטואלי שלהם – כותרת, תקציר, מחבר וכיו"ב, ולא על פי תוכן הוידיאו עצמו.

הצורך במנוע חיפוש מסוג זה עלה כאשר רון, אדם, דן ושקד למדו למבחן וחיפשו נושא מסויים במאגר ההרצאות המוקלטות של הקורס. מאחר ולא הופיע שום מידע המתאר את נושא ההרצאות ואת התוכן שלהן, החיפוש הפך למטלה מתישה ומתמשכת.

לכן, עלה הצורך באפשרויות חיפוש מתקדמות, מותאמות ומדויקות יותר עבור תכני וידיאו.

באמצעות מערכת Ctrl-FV ניתן לבצע חיפוש לפי תוכן הנאמר בקטע וידיאו. בעת החיפוש, יוצגו מילות המפתח המאפיינות את תוכנו של כל קטע וידיאו שעלה בחיפוש, וכך המשתמש יכול לדעת האם הוידיאו רלוונטי עבורו מבלי לצפות בו (לדוגמא בסרטון העוסק בלימוד כלכלה, מילות המפתח שיוצגו הן "ביקוש", "היצע", "מדד" וכו'). חיפוש מסוג זה מבטיח את הצגת קטעי הוידיאו הרלוונטיים ביותר בכל חיפוש.

בזמן צפייה בקטע וידיאו, המשתמש יכול להזין בשורת חיפוש את הנושא הספציפי אותו הוא מחפש והמערכת תציג את הזמנים בקטע הוידיאו בהם דובר על נושא זה. חיפוש המבוסס על תוכן הסרטון, יאפשר למידע המצוי בו להיות נגיש יותר ויאפשר להגיע אליו ביעילות ובמהירות רבה יותר מאי פעם.

בפיתוח המערכת נעשה שימוש בטכנולוגיות אחזור מידע על גבי תשתית "הענן" של Microsoft וכלי הפיתוח Watson Speech to Text של חברת IBM, המאפשר להמיר קבצי קול לטקסט באופן מיידי.


חברי הקבוצה בעת עבודה על הפרויקט