$$News and Reports$$

16 יונ' 2013
פרופ' גבי בן נון - מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מונה על ידי שרת הבריאות, יעל גרמן, להיות חבר בוועדה המייעצת לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בישראל.
 
פרופ' בן נון עבד במשרד הבריאות כשלושים שנה, תחילה ככלכלן במחלקת תקציבים ולאורך השנים מלא שורה של תפקידי מפתח במשרד, שהאחרון בהם היה סמנכ"ל לכלכלה וביטוח בריאות. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים לכלכלה ומדעי המדינה ובעל תואר מוסמך במנהל מערכות בריאות מביה"ס הלר באוניברסיטת ברנדייס שבבוסטון ארה"ב .
 
פרופ' בן נון  היה ממעצבי ואדריכלי חוק ביטוח בריאות ממלכתי  אשר נכנס לתוקף בשנת 1995 , ומאז מילא תפקיד מרכזי ביישום, מעקב, מחקר והערכה של החוק.
 
החל משנת  2008,  בן נון הוא פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ומלמד מימון ציבורי, וכלכלה בריאות בתכנית MHA, ומערכת הבריאות בישראל, בתוכנית לתואר שני ללימודי רפואת חירום MEMS.
 

פרופ' בן נון הוא אחד ממייסדי המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות, וחבר במועצת המנהלים של המכון עד היום. גבי גם חבר מועצת המנהלים של מועצת הבריאות שהוקמה ע"פ חוק ביטוח בריאות ממלכתי. בין השנים 1998 עד 2008 הוא היה חבר בוועדת התיעדוף לתרופות וטכנולוגיות חדשות, חבר בוועד המנהל של מאיירס –מכון ברוקדייל ג'וינט ירושלים, מיסד וחבר הוועד המנהל של מכון גרטנר על ידי בית החולים שיבא תל השומר, וחבר בוועד המנהל של "אלכא" – אגודה לפתוח וקידום כח אדם ושירותים חברתיים. תחומי המחקר המרכזיים בהם עוסק גבי כוללים מחקרים בתחומים של מדיניות בריאות, כלכלה בריאות וארגון מערכת הבריאות. בתחומים אלו פרסם גבי לאורך השנים ספרים ומאמרים רבים.יתר חברי הועדה שכבר נתנו את הסכמתם להשתתף בה הם משה בר סימן-טוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר; ד"ר שולי ברמלי, כלכלנית בריאות במרכז לחקר מדיניות בריאות במכון ברוקדייל; הפרופסור לכלכלה קובי גלזר מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב והמחלקה לכלכלה באוניברסיטת בוסטון; פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות; עו"ד לאה ופנר מזכ"ל הר"י; עו"ד עדי ניב יגודה, מומחה למשפט רפואי ופרופסור יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה.

בן-נון