$$News and Reports$$

19 דצמ' 2018

​​​​​​תכנית מנדל ל MBA במנהיגות חברתית בביקור בבריסל, 11-18 בדצמבר, 2018
IMG-20181212-WA0070.jpg

הביקור היה חלק מתכנית הלימודים  של תכנית מנדל ל- MBA במנהיגות חברתית בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר. המשלחת שהשתתפה במחקר זה הייתה מורכבת מעשרים ואחד התלמידים המשתתפים בתכנית זו, שמובילה את מנהיגי העתיד ואת מקבלי ההחלטות הן בתחום הציבורי והן במגזר ללא כוונת רווח. 

תואר ראשון במנהל חברתי זה הוא תכנית לתואר שני במימון משותף של קרן מנדל, אחת הקרנות הגדולות בישראל. הוא הוקם לראשונה במטרה לספק מנהיגות יוצאת דופן עבור העולם ללא מטרות רווח. הקרן תומכת בתכניות לימודים למנהיגות במוסדותיה ובאוניברסיטאות ובארגונים נבחרים.

ביקור זה נערך בשיתוף פעולה עם קבוצת הניהול הבינלאומית, ארגון בינלאומי המוביל את יישום וניהול פרויקטים בפרויקטים של שיתוף פעולה ופיתוח בינלאומי. 

בריסל, בירת בלגיה, היא לא רק אחת המדינות המייסדות של האיחוד האירופי, אלא גם בלב המוסדות האירופיים, מה ש מעניק לבריסל את הריכוז הגדול ביותר של משלחות דיפלומטיות בעולם, וכן של לוביסטים המשפיעים על מדיניות, חקיקה ועל גיוס תרומות. זה רלוונטי במיוחד עבור המגזר השלישי: בריסל מארחת את המטה האירופי של מספר עצום של ארגוני NGOs ו- NPOs והן לקרנות. ראוי לציין, כי בלגיה מוכרת בשש המודל הכלכלי והחברתי הייחודי שלה.

IMG-20181212-WA0080.jpg​​

בהקשר זה, המטרות הביקור במחקר זה היו: להכיר למשתתפים את מוסדותיו ואת תפקידיו של האיחוד האירופי; להדגים את חשיבותה של בריסל שבליבתם של מוסדות האיחוד האירופי, במיוחד מבחינת המגזר השלישי; לקדם שיח עם מוסדות אקדמיים ומוסדות ציבוריים מרכזיים של בלגיה במגזר השלישי.

החשיפה לאותם גורמים מוסדיים וסקטורים ישמשו כל בכדי להגביר את המומחיות המקצועית העתידית של התלמידים בתחומי העניין שלהם, כך שיוכלו להתמודד עם האתגרים ועם האחריות העומדים לפניהם.

בראש המשלחת עמד פרופ' פייר קלץ, ראש תכנית מנדל ל MBA במנהיגות חברתית. מפגשים החלו עם אישים של האיחוד האירופי: הוועדה הכלכלית והחברתית האירופית (EESC), הנציבות האירופית: ההנהלה הפוליטית של האיחוד האירופי. למחרת הוקדש למפגשים עם מנהיגים בארגונים ללא מטרות רווח, מקרי מבחן וסערות מוחות:

Taxi Stop, AutoDelen, Stand up for Europe, Bruegel, South Asia Development Forum/Archumankind (SADF), Fonds Quartier Européen/ European Quarter Area Management Association (EQuAMA)

מפגש יוצא דופן התקיים עם  Commissioner Carlos Moedas  ממונה על מחקר, מדע וחדשנות. 

כל זה הגיע לשיאו כשתלמידי ה- SLMBA בחרו באילו מחקרים ייצגו בפני ועדת הבוחנים.

Moedas Bruxelles 14 decembre 2018.jpg