$$News and Reports$$

26 יונ' 2019

HTM_HACK_MARKET_BS_1.jpg

​​תוכנית הלימודים במחלקה לניהול מלונאות ותיירותית מוכיחה  שוב ושוב להיות חדשנית ועדכנית. ביום חמישי האחרון במסגרת הקורס יסודות חקר שווקים אותו מלמד פרופ' יניב פוריה, לקחו חלק הסטודנטים בהאקתון שמטרתו הייתה לאפשר להם להתמודד עם אתגר ניהולי בשטח ותחת לחץ של זמן. בשעה 1000 בבוקר המתין לסטודנטים אוטובוס שפיזר אותם בין שני מוזאונים בעיר (באר אברהם, המרכז להנצחת החייל האוסטרלי).

שני אתגרים אילו נבחרו לאור העובדה כי תושבי העיר ממעטים לבקר בהם. אלעד אזולאי מנהל אגף פנאי וקהילה בחברת כיוונים, האמון על ניהול אתרי הטיירות בעיר, הציב בפני הסטודנטים את האתגר עמו הוא לא הצליח להתמודד: כיצד ניתן להגדיל את הביקושים לאתרים אלו. אזולאי ביקש מהסטודנטים המלצות כיצד ניתן להכפיל את כמות המבקרים תוך 6 חודשים ובתקציב של 10000 שקלים. הסטודנטים התבקשו באמצאות מחקר אותו יערכו להציע פתרונות ניהוליים המתבססים על סקירת ספרות, ראיונות ושאלונים. במהלך היום יכלו הסטודנטים להיוועץ בצוות מומחים שעמד לרשותם. לאחר כשש שעות הציגו הסטודנטים את המלצותיהם (לכול קבוצה הוקצבו חמש דקות) לפני חבר השופטים שהיה מורכב משלל בעלי תפקידים. שתי הקבוצות שזכו הציגו בפני המנכ"ל המלצות לפעולה אותן הוא הגדיר כחצופות, אמיצות וישימות.  פנייתו של מר. אזולאי לגייס את הסטודנטים הזוכים כדי שיוציאו אל הפועל את רעיונותיהם החדשניים,  מהווה הוכחה ליכולותיהם הניהוליות של הסטודנטים במחלקה. פעילות חשובה זו שמטרתה להעשיר ולהעצים את הסטודנטים, מהווה עדות לשיתוף פעולה בין האוניברסיטה לקהילה המקומית.  פרופ' פוריה, שהוא גם ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות, טוען כי לפעילויות מסוג זה תרומה אדירה לתהליך הלמידה של הסטודנטים והם ממחישות לסטודנטים את החשיבות והאחריות המוטלת על המנהל כמו גם את החשיבות שבקבלת החלטות מושכלת ומבוססות מחקר.

HTM_HACK_MARKET_BS_11.jpgHTM_HACK_MARKET_BS_12.jpg

HTM_HACK_MARKET_BS_8.jpgHTM_HACK_MARKET_BS_4.jpg