$$News and Reports$$

11 יונ' 2020

​​​​​מתוך מאות המעורבים האקדמיים במיזם קולקטיב אימפקט (קו אימפקט), נבחרה אלא חסונה, סטודנטית מצטיינת לתואר שני MBA במנהל עסקיםלהיות דוברת במפגש ZOOM עם נשיא המדינה מר ראובן ריבלין.

​​​​​​​​​IMG-20200520-WA0007.jpg

צילום: מארק ניימן, לע"מ

אלא חסונה היא אחת הנשים היחידות בארץ שהגיעה לתפקיד בכיר בתחום הביטוח הפנסיוני. היא מנהלת היא מנהלת יחידת מכירות במערך הישיר של חברת הפניקס.

כאשר הקריירה של אלא מתקדמת בצעדי ענק ובאופן עקבי, בחרה לתעל אותה לאפיקים אקדמיים מתקדמים. בימים אלה מסיימת אלא את לימודיה לתואר MBA במסלול מחקרי המוביל לתואר שלישי PhD.

אלא מסבירה על החלטתה ללמוד לתארים מתקדמים: "אם מישהו טועם את הטעם של הצלחה ועוצר, ולא חושב להתקדם, הוא עושה טעות כי זהו הפער בין הטוב לבין המצטיין. ידע זה כוח!"

IMG-20200520-WA0010.jpg

תמונה מתוך דף פייסבוק ראובן רובי ריבלין    צילום: מארק ניימן

נוסף לתפקידה הבכיר ולימודים מלאיים, אלא פעילה במיזמים חברתיים. בראש מעייניה להגביר מודעות ציבורית בתחום הביטוח והפנסיה ועל כן מעבירה הרצאות רבות ומקיימת מפגשים להעשרת הידע. כמו כן, אלא פעילה במספר ארגונים כגון קו אימפקט לקידום שיעור ואיכות תעסוקה בחברה הערבית בישראל, בארגון סופרסונס הפועל "להנכיח נשים בצמתי השפעה כחלקן באוכלוסייה" [מתוך אתר הארגון], השתתפה כמנטורית מצעד לנשים 2020 "אחת שיודעת" שמתקיים במקביל בעולם, ויזמה את הפרויקט בשם Green Utopia במטרה להטמיע ערכים והתנהגות של קיימות ואחריות סביבתית בבתי ספר ביפו. פרויקט זה זיכה אותה בפרס מאת "חממת היזמות", הוצג בפני נשיא המדינה שמעון פרס, וכוסה בהרחבה בתקשורת.

"אלא אינה נחה לרגע," מספרת פרופ' רחל ברקן, ראש המחלקה למנהל עסקים, והמנחה למחקר של אלא. "במקביל ללימודיה ולעריכת מחקר אקדמי היא חברה פעילה במיזם להעצמה נשית, ומעורבת דרך עמותת קו אימפקט בסיוע לסטודנטים מהמגזר הערבי למצוא את דרכם המקצועית בשוק העבודה."​
קו-אימקט מיזם פורץ דרך לשילוב מלא והולם של החברה הערבית בתעסוקה, בכלכלה ובחברה בישראל. מיזם קו אימפקט -השותפות לקידום תעסוקה בחברה הערבית, הוקם בספטמבר 2013 מתוך מטרה לייצר פריצת דרך בתעסוקה הולמת בחברה הערבית תוך רתימה של המעסיקים לשינוי אקטיבי בדפוסי ההעסקה של החברה הערבית.  ​