$$News and Reports$$

13 דצמ' 2017

​​חברים רקטור.jpg

אוניברסיטת סיארה UECE בברזיל העניקה את תואר דוקטור לאות כבוד לפרופ' רפאל בר-אל מהפקולטה לניהול ע"ש גליפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. טקס הענקת התואר התקיים ביום רביעי, 6 בדצמבר, במעמד דיקן UECE, ג'קסון סמפאיו.

פרופ' בר-אל מתמקד בנושא פיתוח כלכלי באזורים חלשים ובכלים להפחתת אי-השוויון באמצעות אופטימיזציה של רווחה וצדק חברתי.

"לא ציפיתי למחווה זו", הודה בר-אל. "העבודות לצמצום העוני אינן נפסקות, נושא אי-השוויון מקבל חשיבות רבה יותר נוכח החידושים הטכנולוגיים", אומר החוקר.

רקטור UECE, ג'קסון ספמאיו, הדגיש כי אוניברסיטת UECE תורמת לחדשנות טכנולוגית המשתלבת בחזון חברתי כולל, באמצעות פרויקטים כגון מרכז חדשנות טכנולוגית, חממה, פארק טכנולוגיה, ובאמצעות מחקר וחדשנות טכנולוגית.

לדברי חבר הפרלמנט קרלוס מאטו, "פעולות כמו אלה של רפאל הן חשובות בכל העולם, ממשלות צריכות להבין שלאוניברסיטאות יש תפקיד חשוב יותר ויותר."

על החוקר

המחקר של פרופ' רפאל בר-אל מוקדש לנושא ההתפתחות הכלכלית באזורים עניים ולפיתוח כלים להפחתת אי-השוויון על-ידי מיטוב הרווחה והצדק החברתי, לרבות פיתוח פעילויות אקדמיות (מחקר תיאורטי ויישומי) ותכנון / תפעול / ניטור של מדיניות ציבורית.

עבודתו החלה בישראל, אך התפשטה במהירות למדינות המזרח הרחוק, לאפריקה ולאמריקה הלטינית. בברזיל בולטת עבודתו במדינת סיירה, במיוחד מאז 1975.

מעורבותו בפעולות בצפון מזרח ברזיל החלה לאחר סיום מחקר על בעיית התיעוש בקהילות שיתופיות כפריות (מודל המושב בישראל). למרות התפתחות טכנולוגית מהירה מאוד בחקלאות, ניתוח תיאורטי ואינדיקטורים אמפיריים הראו כי המשך הפיתוח הכלכלי באזורים כפריים יכול להתרחש רק עם כניסתן של פעילויות לא חקלאיות, כגון פעילויות תעשייתיות.

עוד עסקה עבודתו של בר-אל במדינת סיירה בתחום המים, אי-השוויון והחדשנות האזורית, באוניברסיטאות המקומיות ובאינטגרציה של האוניברסיטה והחברה.

הנאום שלי.jpg