$$News and Reports$$

05 דצמ' 2022

​​​​"זכרונות הבלז'ר של אנשי ונשות עסקים"

 

המושג Bleisure (business & leisure), מבטא את השילוב בין עבודה, תיירות, ופנאי  בחוויית הנסיעה העסקית.

המחקר האקדמי חלוק בנוגע למשקל של התיירות והפנאי בעיצוב הנסיעה העסקית: בעוד שמחקרים מוקדמים המעיטו בחשיבות הפנאי והתיירות, מחקרים מאוחרים יותר מדגישים את חשיבותם.

 

מחקר חדש של פרופ' נתי אוריאלי ​מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות, וד"ר אורית אונגר מהמכללה האקדמית כנרת, בחן את אנשי עסקים מקורקעים בתקופת מגפת הקורונה. מהמחקר עולה כי מבט רפלקטיבי על חיים עתירי נסיעות עסקיות מעניק משקל לא מבוטל לחוויות תיירותיות. הן אמנם לא מגדירות את מטרות הנסיעה העסקית והזמן הפנוי להן אינו רב, אך הן משמשות כעוגן לזיכרונות של הנוסעים העסקיים.


תובנה זו חשובה ורלבנטית גם להבנת התיירות בכלל- היא אמנם אינה מטרת חיינו, וגם אינה צורכת את מירב זמננו, אך יש לה תפקיד בעיצוב הזיכרון האישי של חווית חיינו.       

 

​​

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא שהתפרסם בכתב העת Annals of Tourism Research​