$$News and Reports$$

14 ינו' 2020

ב- 31.12.2019 התקיים אירוע הפרישה של פרופ' יפים דיניץ, מבכירי וותיקי הסגל האקדמי במחלקה למדעי המחשב. פרופ' דיניץ הוא אחד המייסדים של תחום מדעי המחשב, ותרומותיו לתחום נלמדות בכל רחבי העולם.  הוא החל את דרכו בשנות ה- 60, בעודו נער, ומאז ועד היום חתום על מספר פריצות דרך מרחיקות לכת בתחום, וביניהן:

- "אלגוריתם דיניץ" לחישוב זרימה מקסימלית ושידוך דו-צדדי מקסימלי, אותו פיתח לפני 50 שנים בהיותו בן 20 בלבד.

- ה- Four Russians Algorithm (כפי שנקרא בספרות המקצועית) לכפל מטריצות בינאריות, שהוא אחת מאבני הבסיס של תיכנות דינמי כיום בעולם

- אלגוריתם לחישוב חתכים מינימליים ואיפיון מבנה הקקטוס של החתכים

תוצאות אלה ואחרות בהן היה מעורב השאירו חותם בל יימחק על תחום האלגוריתמיקה התאורטית, הן נלמדות בכל הקורסים הבסיסיים והמתקדמים במדעי המחשב מסביב לעולם, ומשפיעות מזה עשורים על יישומים של מדעי המחשב בכל שאר תחומי המדע וההנדסה.

במהלך פעילותו במחלקה למדעי המחשב, אליה הצטרף בשנת 1998, גידל פרופ' דיניץ דור חדש של מדעני מחשב שחלקם כיום מדענים מובילים בזכות עצמם באקדמיה ובתעשייה בארץ, תרם רבות בוועדות מחלקתיות שונות, ייסד את דירוג הכנסים האוניברסיטאי בתחום מדעי המחשב, וכמובן לימד לאורך שנים רבות את הקורס "תכנון אלגוריתמים", אחד מקורסי הליבה במחלקה.

באירוע הפרישה המרגש נכחו ונשאו דברים רקטור האוניברסיטה - פרופ' חיים היימס, דיקנית הפקולטה למדעי הטבע - פרופ' מיכל שפירא, ראש המחלקה למדעי המחשב – פרופ' אהד בן שחר, פרופ' דיניץ עצמו שגם חלק את סיפורו האישי מאחורי פיתוח "אלגוריתם דיניץ", וקולגות מהעבר ומההווה(מתוך המחלקה למדעי המחשב ומחוץ לה), ובני משפחתו של פרופ' דיניץ.

עם יותר מ 1500 תלמידים בשלבי התואר השונים, וקרוב ל- 40 חברי סגל אקדמי, המחלקה למדעי המחשב היא הגדולה והמבוקשת ביותר בקמפוס וחוד החנית של הצמיחה והמצוינת האקדמית של אוניברסיטת בן גוריון. המחלקה מכשירה בוגרים במגוון התמחויות, מגמות ומסלולים, החל ממסלול כללי ממדעי המחשב, דרך התמחויות כמדעי הנתונים, אינטליגנציה מלאכותית, ביואינפורמטיקה, משחקי מחשב ומולטימדיה, ומגוון תארים משותפים כמו הנדסת תוכנה, מתמטיקה ומדעי המחשב, אבטחת המרחב המקוון, ועוד. המחקר במחלקה פורץ דרך ופעילות סגל המחלקה מכסה את כל תחומי מדעי המחשב, התאורטיים והמעשיים כאחד.​