$$News and Reports$$

28 יונ' 2020

​​​​

פרס המחקר של Amazon הוא תכנית מענקים בהיקף של 80,000$ במזומן ו- 20,000$ בנקודות AWS (לרכישה/שימוש בכלים טכנולוגיים של Amazon), המוענקת מדי שנה לחוקרים ב- 11 תחומי מחקר שונים. השנה זכו 51 מועמדים בלבד מכל העולם, המייצגים 39 אוניברסיטאות ב- 10 ארצות.

פרופ' אריה ק​​נטורוביץ' מהמחלקה למדעי המחשב, שהמחקר שלו עוסק בלמידת מכונה ומדעי הנתונים, הוא הישראלי היחיד וחבר הסגל היחיד מאוניברסיטת בן גוריון המצוי ברשימת הזוכים.

"פרס Amazon Research עוזר למימון מחקרים חדשניים ופורצי דרך בתחומים כמו למידת מכונה, רובוטיקה, חקר ביצועים ועוד, ותומך בחיזוק הקשרים בין צוותי המחקר של Amazon לבין חוקרים אקדמיים והמוסדות אותם הם מייצגים" – אומר סוואמי סיבסובראמאניאן, סגן הנשיא של Amazon Machine Learning. "העומק והרוחב של המחקרים של הזוכים לשנה זו הוא מרשים ביותר ויוביל לחדשנות קריטית עבור הלקוחות שלנו ולהתקדמות מדעית משמעותית בכל אחד מ- 11 תחומי הפוקוס אליהם הם שייכים". 

בעשור האחרון פרופ' קנטורוביץ ועמיתיו עוסקים במחקר מהפכני בתחום הלמידה במרחבים מטריים. הם פיתחו גישה ייחודית, ממנה נוצר אלגוריתם למידה שבאופן מוכח משיג את מה שהאלגוריתמים הקלאסיים בתחום לא הצליחו: עקביות בייסיאנית בכל מרחב מטרי בו הדבר מתאפשר. לצד כל היתרונות הסטטיסטיים, הגישה החדשה מאפשרת גם שליפת נתונים מהירה יותר וחיסכון בזיכרון. המחקר הוא מתמשך, והפרס הנוכחי יממן את הטמעת הטכניקות התיאורטיות כחלק מה- Amazon SageMaker toolbox הסטנדרטי.​


aryeh.png


להכרזת הזוכים באתר Amazon – לחצו כאן

להכרזה על הזוכים ב- LinkedIn של Amazon – לחצו כאן

להכרזה על הזוכים בפייסבוק של Amazon – לחצו כאן

להכרזה על הזוכים בטוויטר של Amazon - לחצו כאן