$$News and Reports$$

18 דצמ' 2017

​​​​​​​אלוף משנה ד"ר אברהם יצחק נבחר לקבל את אות הבוגר לשנת תשע"ח. ועדת הש​יפוט לבחירת הזוכים בחרה בשישה בוגרי האוניברסיטה ממגוון פקולטות ומחלקות, ומתארים שונים.

 ד"ר יצחק הוא בוגר ביה"ס לרפואה בפקולטה למדעי הבריאות, ובוגר תואר שני 2017 מהמחלקה לניהול מערכות בריאות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר.​​​​​​​

 אל"מ ד"ר יצחק היה תלמיד מצטיין ובגיל 15 כבר החל ללמוד רפואה באוניברסיטת אדיס אבבה. ב-1991 נאלץ להימלט מהמדינה בעיצומה של מלחמת אזרחים, ועלה לישראל בגיל 18. כעבור שנה התקבל ללימודי רפואה באוניברסיטת בן-גוריון, במסגרת העתודה האקדמאית, והיה לסטודנט הראשון לרפואה במדינת ישראל, שמוצאו אתיופי.

במהלך מבצע צוק איתן שירת ד"ר יצחק כרופא אוגדת עזה ולאחר מכן כראש ענף רפואה מבצעית, שם הוביל, יחד עם המרכז לחדשנות דיגיטלית (CDI) בפארק ההיי-טק בבאר שבע, בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון, מהלך של שיפור מתן המענה הרפואי בשדה הקרב. הוא תרם לקידום המענה הרפואי בשדה הקרב, הן במחקר והן בעשייה.

כעת הוא משרת כמפקד הרפואה של פיקוד דרום. לד"ר יצחק שירות רב שנים בתפקידים מגוונים בחיל הרפואה.

בנאומו כנציג הסטודנטים המוסמכים בטקס הענקת התאר​ים בשנת 2017, ציין ד"ר יצחק: "תואר שני בתחום הניהול הוא ציון דרך בעל משמעות מקצועית חשובה עבורנו, מַקְנָה לנו הבנת ניהול כתהליך או אוסף פעולות שמטרתן הנהגה והובלה לשינוי מיטבי​. בנוסף, משמעות זו מַקְנָה לנו הבנה כי אנו חיים בעולם של משאבים מוגבלים שבו יש להכיר את המרכיבים החיוניים ולהשכיל בשימושם."

האות יוענק בטקס חגיגי שיתקיים ביום ראשון, 4 פרואר 2018