$$News and Reports$$

27 יול' 2020

סדנת הכשרה ייחודית בתחום ניתוחי עמוד שדרה- ראשונה מסוגה בארץ

שיתוף פעולה פורה בין הפקולטה והמחלקה האורתופדית, במרכז הרפואי סורוקה,  הניב סדנא יישומית ייחודית וראשונה מסוגה בארץ , המאפש​רת ללמוד ולהתנסות לנתח עמוד שדרה בתנאים הכי קרובים לחדר ניתוח.

מאחורי הסדנא, עומדת יוזמה של רופא בכיר במחלקה האורתופדית וחבר סגל הפקולטה, ד"ר אלכס גפטלר, אשר החליט לקחת על עצמו  לשפר את רמת ההכשרה של המתמחים והצוותים הרפואיים בייחוד בעת משבר נגיף הקורנה המונע את יציאתם להשתלמויות בחו"ל. ליוזמה זו נרתם דיקן הפקולטה פרופ' עמוס כץ בסיועו של הרמ"ן הרצל ג'אן.

עד עתה סדנא זו התקיימה רק בחו"ל, עלותה הייתה גבוהה וזמינותה הייתה נמוכה. משבר הקורונה הביא לחשיבה יצירתית לקיימה במתקני הפקולטה למדעי הבריאות.

בחודש יולי 2020 , הסדנא התקיימה במעבדות ההוראה של  הפקולטה למדעי הבריאות בהשתתפות מתמחים וצוות פרא רפואי  מהמחלקה האורתופדית  ואפשרה למשתתפים להעמיק את ידיעותיהם והבנתם במבנה האנטומי, לרכוש טכניקות ניתוחיות חדשות, וכן לשפר באופן משמעותי את מיומנויותיהם  בתחום ניתוחי עמוד שדרה.

אלכס גפטלר: "הסדנא הראשונה הסתיימה והוכתרה כהצלחה ולאור הביקוש והצלחתה, בכוונתי לקיימה כל שנה. משבר הקורונה  יצר הזדמנות להכשיר מתמחים וצוותים רפואיים בארץ ובכך חסך  עלויות, אפשר  למספר רב של מתמחים  להשתתף וכן להרחיב את קשת המשתתפים גם לצוות הפרא רפואי מתחום השיקום, הסיעוד והפיזיותרפיה.  בתקופה זו, חשוב במיוחד לקדם את  הכשרת הצוותים. אין תחליף לביצוע התנסות שכזו כתרומה וקידום מיומנות של רופא למען שיפור איכות הטיפול והרפואה של כלל תושבי הנגב".

specialization_small.jpg