$$News and Reports$$

20 אוג' 2024

מסלול חדש וייחודי נפתח באוניברסיטה: תואר שני באפידמיולוגיה ומדעי נתונים רפואיים. המגמה תפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה, תשפ׳׳ה, ומציעה הזדמנות לאנשי מקצוע ממגוון תחומים להעמיק את ידיעותיהם ולהוביל את מהפכת ה-DATA,שתשנה את האופן בו אנו מבינים ומנהלים את בריאות הציבור.​


הנתונים הם הכוח והמפתח לפתרונות הבריאותיים של העתיד. המחלקה לאפידמיולוגיה, ביוסטטיסטיקה ומדעי בריאות בקהילה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אחת המחלקות הוותיקות והמובילות בארץ, משלבת את המהפכה הדיגיטלית בשדה הרפואה עם דגש על ניתוח כמויות עצומות של נתונים במטרה לשפר את איכות החיים של כולנו. הסטודנטים ילמדו לפענח מגמות באמצעות נתונים ולהפוך תובנות לפתרונות רפואיים חדשניים.

התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון ממגוון רחב של תחומים, בכלל זה מדעי הבריאות, מדעי החיים, מדעי המחשב, סטטיסטיקה, מדעי ההתנהגות, חקלאות ותזונה. מטרתה להכשיר את הדור הבא של חוקרים ומומחים רפואיים באמצעות הענקת כלים מתקדמים לניתוח מאגרי מידע רפואיים (Big Data), בדגש על טכניקות מתקדמות בסטטיסטיקה ובמדעי הנתונים, כולל מודלים מתקדמים, למידת מכונה ולמידה עמוקה.

"העלייה בנגישות לנתוני מטופלים באמצעות מאגרי מידע גדולים מאפשרת ביצוע מחקרים אפידמיולוגיים המסתמכים על נתוני אמת. מחקרים אלה מאפשרים הבנה עמוקה של גורמי סיכון, סיבתיות, והתערבויות", שיתפה ד"ר ענת ריינר בן-נעיםראשת התוכנית. "הצורך במודלי חיזוי מתקדמים בתחום מדעי הבריאות, למטרות כגון רפואה מותאמת אישית, היענות לטיפול ועמידות לאנטיביוטיקה הולך וגובר, לכן מומחים המשלבים ידע באפידמיולוגיה עם מיומנויות בניתוח נתוני עתק יהוו נכס חיוני במחקר ובתעשייה הרפואית וישנו את פני הרפואה."


במסגרת תוכנית הלימודים, יתנסו הסטודנטים במחקרי שדה אמיתיים, שיתרמו בפועל לקידום בריאות הציבור. הם ירכשו מיומנויות בתכנון מחקרים, הסקת מסקנות, הצגת ממצאים וכתיבה מדעית ברמה הגבוהה ביותר. המגמה מציעה הזדמנות ללמוד ולעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רופאים, אחיות, כלכלנים, סוציולוגים, ביו-אתיקאים ומנהלי מערכות בריאות, כדי ליצור תוכניות התערבות ומחקר מתקדמות שמטרתן זיהוי גורמי סיכון, מניעה של מחלות, והעלאת איכות החיים בקהילה.

עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות יזכו בראייה רחבה ומעמיקה שתאפשר להם לתרום לקידום בריאות האוכלוסייה בדרכים חדשניות ומתקדמות. הם ירכשו ידע נרחב, כלים מתקדמים וקשרים עם מיטב המומחים בארץ ובעולם. זוהי הזדמנות נדירה להוביל את מהפכת ה-DATA ברפואה וליצור שינוי אמיתי שמשפיע על איכות החיים של כולנו.

להרשמה למסלול >>