$$News and Reports$$

03 נוב' 2022

​​​​

אות יקירת באר שבע לשנת 2022,  הוענק לפרופ' אסתר פריאל על פעילותה ועשייתה המחקרית,  הניהולית והחינוכית יוצאת הדופן. הפרס ניתן לה בטקס חגיגי שהתקיים בתאריך 30 באוקטובר  במשכן לאמנויות הבמה, באר שבע,  במעמד ראש עירית באר שבע, סגני ראש העיר, ומכובדים אחרים.​


בהקראת הנימוקים להענקת הפרס היוקרתי צוין כי פרופ' פריאל, ילידת העיר באר שבע, הינה דמות מופת וחיקוי שבחרה לבנות את חייה המקצועיים והאישיים בעיר הולדתה, עשתה חיל מדעי ואקדמי והביאה כבוד רב לאוניברסיטה ולעיר באר שבע. סיפור חייה של פרופ' פריאל, במידה רבה , הינו סיפור חייה של העיר באר שבע. 

פרופ' פריאל , מהמחלקה למיקרוביולוגיה, אימונולוגיה וגנטיקה ע"ש שרגא סגל ז"ל, לימדה אלפי סטודנטים לרפואה, רוקחות, ביולוגיה ומעבדה רפואיתו והנחתה עשרות סטודנטים לתארים מתקדמים. רבים מהם מכהנים בתפקידי מפתח באקדמיה , הרפואה והתעשייה.

מחקריה של פרופ' פריאל, הינם פורצי דרך בתחומים של האיידס הסרטן ומחלות ניווניות של מערכת העצבים אשר הניבו שורה ארוכה של פטנטים בינלאומיים. עם יציאתה לגמלאות הקימה את חברת ההזנק נוירומגן פארמה הממוקמת בפארק ההיטק בבאר שבע.

היא זכתה פעמים רבות כמרצה מצטיינת.  פריאל, ניהלה במשך 9 שנים את בית הספר לרפואה מעבדתית, בפקולטה למדעי הבריאות, והצעידה אותו להיות המוביל בתחומו בארץ. מעבר לעשייתה האקדמית, פריאל שימשה כנציבה המרכזת למניעת הטרדה מינית והשתתפה בוועדות מובילות של המועצה להשכלה גבוהה.

בעקבות זכייתה אמרה  פריאל " כילידת העיר באר שבע ולוקאל פטריוטית מובהקת, זו זכות וכבוד גדול בשבילי להימנות על יקירי העיר. אני מקדישה את האות להורי משה ושרה בין סימון מוותיקי העיר באר שבע משנת 1949" .​

פרופ' אסתר פרחאל
פרופ' אסתר פרחאל 

לסרטון >>


​​