$$News and Reports$$

03 יונ' 2024

בשני טקסים חגיגיים שהתקיימו השבוע, התגשם חלומם של 226 סטודנטים וסטודנטיות שקיבלו את התואר המיוחל - דוקטור לרפואה. לאחר שנים ארוכות של לימודים קשים, התמדה ועמל רב, זכו הבוגרים המאושרים  לחגוג את הישגם ולהניף את תעודותיהם בגאווה ונחת.


אך לצד השמחה הגדולה , הוקדשה תשומת לב מיוחדת לכבודם של החטופים, נוכחותם, גם בהיעדרם לוותה באמצעות מחוות רגשות. על הבמה הונח כסא ריק, סמל להעדרם ולזיכרון חי,  הבוגרים ענדו את סיכת החטופים וחלקם אף בחרו להצמיד תמונות של החטופים על גבם במהלך הטקס.

בין מקבלי התואר, בלטה במיוחד ד"ר אילי חוגג גולן, ממחזור מ"ג,  שנשאה את נאום הבוגרים בטקס שלה. סיפורה של ד"ר חוגג גולן מעורר השראה ומדגיש את כוח הרצון וההתמדה. ב-7 באוקטובר  חוותה ד"ר חוגג גולן טרגדיה קשה כאשר מחבלי חמאס הציתו את ביתה. היא נאלצה להילחם על חייה ועל חיי משפחתה, וכתוצאה מהשריפה סבלה מכוויות קשות והייתה בתרדמת במשך 53 ימים. למרות האתגר הנורא, ד"ר חוגג גולן לא ויתרה. בעוז רוח היא התאוששה, השתקמה, והגיעה לקבלת תואר דוקטור לרפואה.

סטודנטיות

בנאומה המרגש,  שגרם לרבים מהנוכחים לדמוע, אמרה ד"ר חוגג גולן: "כשהתעוררתי מהתרדמת, הבנתי כמה חבריי למחזור דאגו לי כל העת, התגייסו וסייעו למשפחתי. הנוכחים כאן הם עדות חיה לעוצמה שלנו, למארג האנושי הייחודי שנוצר כאן ומבוסס על ערבות הדדית ועל ערך אחד משותף לכולנו – בחירת החיים. כיום אני בשיקום, ובלית ברירה הוצבתי במקום המטופלת. אני צופה מידי יום בעייני מטופלת ומטפלת. אני צופה ולומדת כמטופלת על התפקיד החשוב שאנו נוטלים בחייהם של אנשים, ולכן עלינו לעסוק בכך בעיניים מחבקות ובלב רחב. להכיל את הכאב הפיזי והנפשי וליצור תקווה ואמונה לעתיד טוב יותר."

ד"ר חוגג גולן הוסיפה "אני עומדת כאן היום בשם האהבה למדינה שלי, בשם הארץ הזו המורכבת מתרבויות ולאומים שונים שהתקיימו יחד שנים ועוד עתידים להתקיים. הפקולטה שלנו היא מיקרוקוסמוס של החלום שלי, של התקווה לחיים בשלום, בדו שיח, בשותפות של חיים, למרות חילוקי הדעות".

פרופ' רלי הרשקוביץ, דיקנית הפקולטה למדעי הבריאות פנתה לבוגרים ואמרה "  אתם יוצאים אל עולם הרפואה,  נושאים עמכם את רוח באר שבע. רוח רבת שנים- מסורת בית ספרנו. רוח של אהבת האדם, שמירת כבודו, מסירות לחולה ולמשפחתו, מחויבות לקהילה ולחברה,  ושאיפה למצוינות אישית ואנושית.  עוד הוסיפה ואמרה " בימים אילו , אנו עוברים תקופה קשה וחיים בצל המלחמה.  תקופה זו, מאתגרת את כולנו, יחד עם זאת, היא גם מדגישה ביתר שאת את חשיבות מקצוע הרפואה ואת הצורך באנשי מקצוע מיומנים ומסורים. המלחמה תפסה אתכם בתחילת דרככם המקצועית, רבים מכם נתקלו בתקופה זו עם מספר רב של קשיים ואתגרים. אך, לצד כל זאת, ניתנה לכם ההזדמנות ללמוד, לצמוח , להתפתח ולרכוש כלים וניסיון.

 

במסר אל הבוגרים אמרה הדיקנית: אני קוראת לכל הבוגרים, מעל במה זו, להצטרף ולהמשיך להתפתח יחד עימנו, כאן בדרום. כדיקנית, אעשה ככל שביכולתי להשאירכם  ולסייע לכם להשתלב במערכת הבריאות , לפתח את הקרירה שלכם כאן ולקדם תוכניות שיסייעו לתושבי הנגב והסביבה. ​

סטודנטים וסטודנטיות מגשימים חלום: טקס הענקת תארי דוקטור לרפואה 



​​​​