$$News and Reports$$

02 אפר' 2019

פרס מפעל חיים לשנת 2019 מטעם איגוד רופאי המשפחה בישראל הוענק לד"ר יהורם זינגר, מהחטיבה לבריאות בקהילה ומהפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הפרס היוקרתי ניתן בכנס האיגוד השנתי שהתקיים לאחרונה על מסירותו רבת השנים לקידום שירותי הבריאות בישראל, תרומתו העצומה לקידום התפיסה והטיפול הפליאטיבי בארץ ובעולם, ותמיכתו בחולים הסופניים ובבני משפחותיהם.

 

ד"ר זינגר הוא מומחה מהמובילים והבולטים בתחום רפואת המשפחה, שכוך כאב ורפואה פליאטיבית. הוא עומד בראש יחידת ההוספיס בנגב של שירותי הבריאות כללית מעל לשני עשורים. יחידה זו מעניקה שרותי הוספיס בית בשרותי בריאות כללית בבאר שבע, אשקלון, קריית גת ורהט. בנוסף מופעלת ניידת פליאטיבית המעניקה שירותים לבדואים המתגוררים בפזורה. הוא משמש כיועץ לטיפול פליאטיבי במערך האונקולוגי ובמחלקות האשפוז שבמכרז הרפואי סורוקה. מזה כשבע שנים משמש כמנהל רפואי של הוספיס בית ב"צבר רפואה", ארגון שבין היתר מעניק שרותי הוספיס בית לכל קופות החולים ברחבי מדינת ישראל.

 

כחבר סגל הפקולטה למדעי הבריאות, ד"ר זינגר מבטא את "רוח באר-שבע" ומהווה מופת לצוות הרפואי ולדור הרופאים העתידי. כבר בתחילת דרכו, יחד עם סגל ההוראה של המחלקה לרפואת המשפחה, הוא פיתח תוכנית התנסות מעשית בטיפול פליאטיבי אשר הפכה לחובה בשנה ורבע הראשונה של כל מתמחה ברפואת המשפחה. מתמחים במקצועות אחרים גם משתתפים בתוכנית זו כסבב בחירה במהלך התמחותם. כמו כן, ד"ר זינגר מלמד  סטודנטים לרפואה וסטודנטים לסיעוד בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה ובמוסדות השכלה גבוהים אחרים. הוא רופא מסור, אנושי ורחום המקדיש את חייו, ימים כלילות, למאבק בכאב ולהקלת סבל מטופליו בדגש על חולים על ערש דווי.

 

בזכות פעילותו הענפה ותמיכתו בחולים סופניים ברחבי הדרום בפרט וברחבי הארץ בכלל, הטיפול הפליאטיבי המתמקד בהקלה על סבלם של חולים הסובלים ממחלות כרוניות מתקדמות הלך והתפתח בכל רחבי הארץ. ד"ר זינגר הצליח לשנות את אופיו של הטיפול הפליאטיבי וטווח הטיפול הורחב משמעותית. בצורה זו הוא משנה את חייהם של מטופלים רבים.

 

ד"ר זינגר ישב במספר ועדות מטעם משרד הבריאות במטרה לקדם את הטיפול הפליאטיבי בישראל, בין היתר ב"וועדת שטינברג" לקראת חקיקת החוק של החולה הנוטה למות, וועדת משרד הבריאות שקבעה כי הטיפול הפליאטיבי יוכנס לסל הבריאות וכדומה. מעבר לפעילותו בתחומי ישראל, הוזמן כיועץ לקידום טיפול זה גם בחו"ל. 

בנוסף לפרס זה, ד"ר זינגר זכה בשורת פרסים יוקרתיים על הישגיו המקצועיים וביניהם: פרס מנכ"ל קופ"ח כללית, פרס ארגון רופאי משפחה ואות יקיר הנגב לשנת 2009.

 דר יהורם זינגר.jpg


 

ד"ר זינגר בפעולה | צילום: יח"צ