28 מאי 2019
09:45

לחברות וחברי הסגל שלום רב,
בתהליך ההוראה אנחנו נדרשים להעריך גם את הידע והיכולות של הסטודנטים שאנחנו מלמדים. בתהליך ההערכה יתכן שנרצה לדעת עד כמה הסטודנטים שולטים בחומר שהם למדו, האם ראוי שיחזרו
על הקורס או על נושאים מסוימים, ומיהם הסטודנטים הראויים לשבח ואולי גם מתאימים
לזכות בהעדפה בקבלה לתארים מתקדמים או במלגות הצטיינות.  

 

מרבית המורים שנדרשים לכתוב מבחנים לא למדו באופן מסודר ושיטתי כיצד מפתחים מבחנים אף שקיים ידע מבוסס בתחום. ההיחשפות לעקרונות היסוד של פיתוח מבחנים והניסיון לשמור על עקרונות אלה בזמן כתיבת המבחן יכולים לשפר מאוד את איכות המבחנים, ולשפר את התוקף של ההחלטות המתקבלות על סמך השימוש בהם.  

 

בסדנה המוצעת נכיר עקרונות יסוד בתחום פיתוח המבחנים, ונתמקד בכתיבת שאלות ברירה ("אמריקאיות"):

נבין אילו גורמים יכולים לסייע לסטודנטים לענות עליהן בהצלחה גם אם הם אינם שולטים בחומר, וכיצד אפשר לצמצם תופעה זו; נבין גם אילו גורמים עלולים להקשות על סטודנטים שכן שולטים בחומר לענות על שאלות בהצלחה, וכיצד אפשר לצמצם גם את התופעה הזו.  לאחר מכן נדבר על הדרך המומלצת להרכיב מהשאלות מבחן איכותי והוגן.

 

התכנים בסדנה יתבססו על ניתוח של שאלות לדוגמה ושיפורן לאור העקרונות שנלמד. בחלקו האחרון של המפגש נתרגל יחד תיקון ליקויים נפוצים בשאלות ברירה.

 

היחידה לקידום ההוראה והלמידה מזמינה את חברי הסגל להירשם לסדנה. 

 

examwritting.png
 

 
 

 

הסדנה תועבר ע"י ניצן פרידמן, פסיכומטריקאי ומפתח מבחנים בכיר במרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

 

ביום ג' 28.5.2019

בין השעות 9.45-14.30

באולם אורן

 

לסדנה שני חלקים:

החלק ראשון בין השעות 9.45-12.45, יעסוק בהצגת העקרונות בתחום פיתוח המבחנים וניתוח שאלות, אינו מוגבל במספר המשתתפים.

החלק השני בין השעות 13.00-14.30 מבוסס על התנסות ותרגול אישי בקבוצה קטנה ומוגבל ל- 25 משתתפים. 

 

באפשרותך להירשם לחלק הראשון בלבד, או לכל הסדנה (אין אפשרות להשתתף בחלק השני בלבד).