מסלול מרתק המתמקד בבחינת הקשרים בין גופי תקשורת, החברה והשלטון, סוגיות עדכניות כגון ניהול קמפיינים פוליטיים, סיקור תקשורתי של משברים בינלאומיים והדיגיטליזציה של הדיפלומטיה. תלמדו כיצד לנהל תקשורת של ארגונים מסוגים שונים ותכירו את מקצוע יחסי הציבור תוך העמקה במערכת היחסים המורכבת והמרתקת שבין אנשי המקצוע העוסקים בו לעוסקים בעיתונות, על גווניה השונים, ללקוחות ולציבור.

​פרטי הקורסים במסלול

קורסי חובה:

1.    תקשורת פוליטית - סמסטר א', יום ד׳ (13:00-16:00)מס' הקורס 183-1-0012

2.   סדנה- יחסי ציבור ודוברות - סמסטר א', יום ה׳, ( 12:00-15:00)מס' הקורס 183-1-0226

 

קורס בחירה - קורס אחד מתוך הקורסים הבאים:

1.  טכנולוגיות מידע ותקשורת - סמסטר א׳, יום ב׳ ( 9:00-12:00)מס' הקורס 183-1-0106

2.  מדיה מחאה ושינוי חברתי - סמסטר ב', יום ד׳ ( 11:00-14:00)- מס' הקורס 183-1-0071

3.  מפת התקשורת בישראל ובעולם - סמסטר ב', יום א׳, ( 8:00-11:00)מס' הקורס 183-1-0326

הקורסים מתקיימים במהלך שנת הלימודים האקדמית, סמסטר א' וסמסטר ב', בהתאם ללוחות הזמנים המפורטים לגבי כל קורס.

המשתתפים בתוכנית לומדים לצד הסטודנטים ומחוייבים לביצוע כל מטלות ההוראה בהצלחה.

 

מידע מורחב על הקורסים

  • תקשורת פוליטית: קורס זה בוחן  את יחסי הכוחות בין גופי תקשורת, החברה והשלטון.

הקורס בוחן  סוגיות עדכניות כגון ניהול קמפיינים פוליטיים בעידן של אלגוריתמים, הכוח של תנועות פוליטיות (me too) בעידן של רשתות חברתיות, סיקור תקשורתי של משברים בינלאומיים והדיגיטליזציה של הדיפלומטיה.

הקורס כולל הרצאות אורח של עיתונאים, דיפלומטים, ומרצים מאוניברסיטאות שונות מהארץ ומחו"ל.

  • סדנה - יחסי ציבור ודוברות:  הסנה עוסקת בניהול תקשורת של  ארגונים מסוגים שונים, ובהכרת מקצוע יחסי הציבור תוך העמקה במערכת היחסים המורכבת והמרתקת שבין אנשי המקצוע העוסקים בו לעוסקים בעיתונות- על גווניה השונים, ללקוחות ולציבור. מטרת הקורס היא להקנות למשתתפים ידע מעשי מרזי המקצוע : היכרות עם מושגי היסוד, כלי עבודה ושיקולים מקצועיים ואתיים בעבודת איש יחסי הציבור, מערכות היחסים עם הלקוח, העיתונאי, העורך והציבור, בניית אסטרטגיה תקשורתית והסוגיות נוספות המלוות את איש המקצוע בעבודה היומיומית. במהלך הסמסטר נלמד להכיר את עבודת אנשי יחסי ציבור ודוברים, ואת השינויים שעוברת התעשייה בשנים האחרונות עם התפתחות המדיה החברתית, לצד התנסות מעשית.

  • טכנולוגיות מידע ותקשורת: בשלושת העשורים האחרונים אנו עדים להופעתם של מונחים מגוונים "מהפכת המידע", "העידן הדיגיטלי", "חברת הרשת" ועוד, שיחדיו רומזים לשינוי משמעותי באורחות חיינו. בקורס נעמיק בתהליכים העומדים בבסיס השינוי הזה ונעמיד אותו לבחינה ביקורתית באמצעות התמקדות בהשפעותיהן החברתיות, התרבותיות, הכלכליות והפוליטיות של טכנולוגיות מידע ותקשורת חדשות. בין היתר נשאל כיצד רעיונות כמו אינדיבידואליות, זהות, קהילתיות, פרטיות, שיתופיות וכוח באים לידי ביטוי בחברת המידע המתגבשת על בסיס טכנולוגיות אלה. מילות מפתח: מדיה חדשים, דיגיטציה, רשתות חברתיות, פרטיות, פער דיגיטלי.

     
  • מדיה מחאה ושינוי חברתי : לאמצעי התקשורת תפקיד מרכזי ככלי להובלת שינויים חברתיים והשינויים שעברו אמצעי התקשורת שינו גם את תפקידם החברתי. הקורס סוקר תיאוריות של שינוי חברתי ותנועות חברתיות ומתמקד באותן תיאוריות שבהן ממוקדת תשומת הלב בתקשורת בחברה בכלל ובאמצעי התקשורת בפרט במסגרת תהליכים אלה

     
  • מפת התקשורת: הקורס נועד להקנות היכרות בסיסית עם מפת התקשורת בישראל ובעולם משני היבטים עיקריים: השחקנים הפועלים במסגרתה והתהליכים המעצבים אותה. במהלכו נבחן בין היתר מה מייחד את אמצעי המדיה השונים בישראל: עיתונות מודפסת, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, הוצאה לאור והתעשיות הנלוות ? פרסום ויחסי ציבור. נעסוק בשאלות כמו השיקולים המסחריים של כלי התקשורת ודרכי הפיקוח עליהם, מאפייניהם של העיתונאים בישראל ועוד.