$$News and Reports$$

08 יונ' 2015

תוכן

פרופ' סימה הלוי קבלה את הפרס מטעם ICSA2015 באירוע שנערך בוונקובר
 
 
​פרופ' הלוי קיבלה את פרס מפעל החיים על פעולה בתחום תגובות העור לתרופות בקונגרס התשיעי הבינלאומי בנושא תופעות לוואי עוריות
(The 9th International Congress on Cutaneous Adverse Drug) שנערך לאחרונה בוונקובר קנדה.
 
 
פרופ' הלוי נולדה בישראל וסיימה את לימודי הרפואה בהצטיינות באוניברסיטת תל-אביב, היא התמחתה ברפואת עור ומין במרכז הרפואי בילינסון. בשנת 1986 נענתה פרופ' הלוי לאתגר הקמת מחלקת עור ומין במרכז הרפואי סורוקה ועברה לנגב. במקביל הקימה שירות אמבולטורי לרפואת עור ומין כמו גם מערך יעוץ בסורוקה אשר נתן שירות לכל תושבי אזור הנגב, כמו גם מערך הוראת רפואת עור ומין לסטודנטים מהפקולטה למדעי הבריאות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שכלל  סטודנטים לרפואה, סטודנטים לסיעוד ופיזיותרפיה. כמו כן, פרופ' הלוי הייתה שותפה להקמת המעבדה לחקר העור.
 
לאורך השנים מילאה פרופ' הלוי מגוון תפקידים, לרבות סגנית יו"ר החטיבה הפנימית במרכז הרפואי סורוקה, יו"ר ועדת החינוך של האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין ובהמשך נשיאת האיגוד, חברה בוועדות מקצועיות של המועצה המדעית בהסתדרות הרפואית בישראל, חברה במערכות עיתונים מדעיים רפואיים בארץ ומחוץ לה.
במישור האקדמי, לזכותה של פרופ' הלוי כ-200 פרסומים מדעיים, כמו כן היא משמשת כפרופ' מן המניין באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ובשנת 1996, הוזמנה להיות פרופ'- אורח במחלקה לדרמטולוגיה באוניברסיטת ייל.
 
נוסף לפעילות קלינית ומנהלית, פרופ' הלוי מקדישה חלק ניכר מזמנה למחקר. נושא המחקר העיקרי בו היא מתמקדת הנו תגובות עור לתרופות, נושא מחקרי מאתגר ומורכב הכולל מחקר בסיסי־יישומי לגילוי רגישות לתרופות (תבחינים מעבדתיים המתבססים על שחרור ציטוקינים), מחקרים קליניים ואפידמיולוגיים ומחקרים בינלאומיים אירופאיים של תגובות עור חמורות לתרופות (אפידמיולוגיה, גנטיקה ואימונולוגיה).
 
על פועלה בתחומי הרפואה, המחקר והאקדמיה לאורך השנים קיבלה פרופ' הלוי את פרס מפעל החיים.