$$News and Reports$$

03 נוב' 2014
20 בעלי תפקידים בכירים ממשרד הבריאות ותכנון המשפחה בשנחאי סיימו לא מכבר סדנה שיזם המשרד לקשרים אקדמיים בינלאומיים בסיוע המחלקה לרפואת חירום ובשיתוף עם בית-הספר ללימודי חו"ל ומרכז המחקר PREPARED.
היה זה ביקורם הראשון של המנהלים הסינים בישראל, והוא איפשר להם להיחשף לאופן ההיערכות של מדינתנו מול איומים שונים. לישראל הם הגיעו ימים ספורים לאחר סיום מבצע צוק איתן. "אחרי קיץ כזה שעברנו אין זה מובן מאליו שאורחים מחו"ל יגיעו לאוניברסיטת בן-גוריון", אמר פרופ' דני בלומברג, המשנה לנשיאת האוניברסיטה והדיקן למחקר ופיתוח, בטקס הסיום של הקורס.
ד"ר ברוריה עדיני, ראש התוכנית לתואר שני במחלקה לרפואת חירום, ליוותה את משתתפי הקורס מקרוב בתוקף תפקידה כמנהלת האקדמית שלו. כשהיא מוצפת חוויות שנצברו ב-21 ימים גדושי פעילות משותפת, עמדה ד"ר עדיני מול הכיתה הסינית והודתה לתלמידיה במילים חמות: "אני נרגשת לעמוד לפניכם. זה היה מאתגר מבחינה אקדמית, ולא פחות מזה הייתה זו התנסות חברתית ממדרגה ראשונה. הייתם מעורים במה שקורה כאן, אבל אפילו פעם אחת לא שמעתי מכם רמז על רצונכם לקצר את שהותכם בארץ בגלל המצב המתוח. יש לי הערכה עמוקה למסירותכם ואני מכירה לכם תודה על ידידותכם". 
בטקס הענקת התעודות למסיימי הקורס השתתפו גם פרופ' לימור אהרנסון-דניאל, מנהלת המחלקה לרפואת חירום, ד"ר סתוי ברעם, מנהלת המשרד לקשרים אקדמיים בינלאומיים, ועינת נוי, הממונה על המינהל בתוכנית לתלמידי חו"ל.  
 
הפרויקט המרשים מתווסף לפעילויות אחרות של אוניברסיטת בן-גוריון שנועדו להדק את הקשרים האקדמיים עם הענק הסיני. האוניברסיטה מציעה לסינים כמה תוכניות. "אנחנו מציעים מלגות מלאות לסטודנטים סינים מצטיינים שירצו ללמוד לתואר שני בבית-הספר הבינלאומי ללימודי מדבר על שם אלברט כ"ץ, בהתמקדות בלימודי מדבר או הידרולוגיה ומדעי המים", אומרת ד"ר ברעם. "שאיפתנו היא להפוך למוקד משיכה לסטודנטים ברחבי העולם המחפשים השכלה גבוהה מצוינת וחוויה של פעם בחיים".