$$News and Reports$$

10 ינו' 2016
 
הכנס הבינלאומי הרביעי להיערכות ומענה למצבי חירום (IPRED 4)
 
​במסגרת הכנס הבינלאומי הרביעי להיערכות ומענה למצבי חירום (IPRED 4), תארח אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ביום רביעי הקרוב, ה- 13.01.2016, תרגיל רחב היקף המנוהל על ידי פיקוד העורף ומשרד הבריאות, הכולל תצוגת תכלית  פעילה של אירוע טוקסיגולוגי בשטח חלק מחניית מרכז הספורט והנופש של האוניברסיטה (מגרש החניה מתחת לגשר המוביל בין תחנת הרכבת לאוניברסיטה-בסמיכות למרכז הספורט)
 
בתרגיל, בניהולו של אל"מ ד"ר אייל פורמן, מפקד רפואה פיקוד העורף, יצפו כ-200 אורחים מחו"ל המשתתפים בכנס. 
 
התרגיל עצמו מדמה, כאמור , אירוע טוקסיגולוגי המוני ( אירוע בו בטווח זמנים קצר יחסית מספר רב של אנשים מורעל, בדרך כלל ממוקד מסוים שממנו החומר מתפזר) ויתקיים באוניברסיטה, בין השעות 9:30 עד 11:00; במהלכו תתבצע הדמיה של זליגת חומר מסוכן מרכבת (יהיה בפועל קרון המוביל חומרים מסוכנים וכיבוי והצלה ידמו הזרמת חומרים האמורים להכיל את האירוע......). בחלק הזה של התרגיל תהיה הדמיה של זליגת חומר מסוכן מרכבת (יהיה בפועל קרון המוביל חומרים מסוכנים וכיבוי והצלה ידמו הזרמת חומרים האמורים להכיל את האירוע). בשלב זה ישתתפו כל הגורמים המעורבים  באירוע מסוג זה, לרבות משטרה, מד"א, כיבוי והצלה ועוד. הם גם יזרימו כוחות וגם ינהלו חוליות פיקוד קדמיות (עם רכבים מיוחדים לפיקוד ושליטה). 
 
לאחר מכן יעברו האורחים לצפות בתרגיל המתקיים בבית החולים סורוקה. בפתיחת התרגיל אמורים לשאת דברים נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'.
 
התרגיל הוא חלק מהכנס הבינלאומי הרביעי להיערכות ומענה למצבי חירום המשותף למשרד הבריאות ולפיקוד העורף, שיתקיים במלון "הילטון" תל אביב בין ה 11-13 בינואר 2016 . 
 
להלן לוח הזמנים של התרגיל באוניברסיטה:
 
08:30 (תלוי בתנועה מת"א), הגעת האורחים לקמפוס.
08:30-09:00 - קבלת פנים בדשא הסינטטי של בניין אוחיון (מדעי התנהגות).
09:00-09:30 - סיור מודרך בהנחיית אנשי קשרי ציבור של האוניברסיטה, תוך כדי תנועה לכיוון גשר מקסיקו.
09:30 - ירידה מהגשר ישירות לשטח התרגיל.
09:30-11:00 – משך התרגיל.
11:00 – מעבר להמשך תרגיל במתחם סורוקה.
במהלך התרגיל ייחשפו המבקרים לפעילות צוותי מערך המציל חיים בסורוקה, באתרי הטיפול השונים:
• חדר הטראומה ונפגעים קשים
• אתר טיהור
• אתר פצועים קלים ונפגעי דחק
• מרכז מידע לציבור
כמו כן יקבלו המבקרים סקירה ממנהל ביה"ח סורוקה על התרגיל ועל הערכות לתרחישי חירום.