פתרון בעיות נפוצות
בעיות רישוי של מערכת הפעלה ותוכנת אופיס אירגונית
כאשר עובדים עם מחשב בו מותקנת מערכת הפעלה או אופיס עם רישוי אירגוני יש להתחבר לרשת האוניברסיטה אחת לחודשיים.
הדרך הנפוצה להתחבר לרשת האוניברסיטה מרשת חיצונית היא באמצעות VPN. יש להקפיד שהתאריך השעה ואיזור הזמן (ירושלים) נכונים טרם ההתחברות.
פרטים לגבי חיבור VPN בסעיף התקנת טוקן לוגי בקישור הבא:
לאחר ההתחברות בדר"כ יש להמתין כמה דקות לקבלת הרישוי.
אם לאחר מספר דקות עדיין יש בעיית רישוי יש לבצע את השלבים הבאים:
1. פתח קונסול cmd כמשתמש אדמיניסטרטיבי
2. הרץ בקונסול את הפקודה slmgr /skms kmsbgu.bgu.ac.il
3. הרץ בקונסול את הפקודה slmgr /ato
יש להמתין כמה דקות ולבדוק את הרישוי.
במידה ואופיס עדיין לא מורשה (לעיתים מאבד הכוונה לשרת רישוי אחרי עידכונים) יש לכתוב את הפקודה הבאה המתאימה לגרסת האופיס המותקנת בקונסול אדמיניסטרטיבי.
c:\windows\system32\cscript.exe "c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16\ospp.vbs" /act
רוצים לעבוד על אפליקציות בשרת מרוחק apps
איך לעבוד על אפליקציות אירגוניות כמו solidworks, solicam, nastra-patran, ees, matlab ועוד?
כמו כן מעונינים לקבל גישה מסביבה זו לדיסק המקומי או לדיסק usb
מוזמנים לקרוא את תוכן הקישור.
מיפוי כונן רשת
תוכלו למפות כונן רשת (לדוגמה כונן s) ארגוני רק אם אתם מחוברים לרשת האוניברסיטה (מהקמפוס או באמצעות vpn)
- לחיץ ימני על This PC יביא תפריט מהיר. יש לבחור Map network drive
- בחלון שנפתח יש לבחור אות לכונן (לדוגמא S), לרשום את שם השרת (לדוגמה spaceware.bgu.ac.il) ותקיית השיתוף (לדוגמא שם המשתמש username) בפורמט:
\\spaceware.bgu.ac.il\username
ולסמן v ליד connect using different credentials וללחוץ על כפתור finish - בחלון שנפתח יש להזין שם משתמש bgu-users\username וסיסמה ארגונית ולאשר.
- אמור להפתח חלון של כונן הרשת