$$News and Reports$$

21 יונ' 2020

​​​​​​​​​​​​sa.jpgאז ...

תואר שני בסוציולוגיה ארגונית -  זה התואר בשבילך!

אוניברסיטת בן גוריון באילת, פותחת תוכנית לימודים חדשה, תואר שני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה במגמת סוציולוגיה ארגונית.

לימודי התואר יכללו מגוון קורסים שיכינו ויכשירו אותך לשוק העבודה במגוון תפקידים של ייעוץ ופיתוח ארגוני, בארגונים שונים (עסקיים, ציבוריים וחברתיים). חלק מכך נעוץ בקורסים הייעודיים שישולבו בתוכנית בניהם: פרקטיקום, תרבות ארגונית, הערכה בארגונים: תיאוריה, מתודה ופרקטיקה, ותיאוריה ופרקטיקה בייעוץ ארגוני.

המגמה של סוציולוגיה ארגונית - פותחת דלת לתפקידי ייעוץ ופיתוח בארגונים. בוגרות התואר בקמפוס באר שבע, השתלבו כיועצות ארגוניות בצה"ל, בחברות ייעוץ ארגוני ובארגונים עסקיים כמו אינטל, מייקרוסופט, שיש להם מחלקות פיתוח ארגוני פנימיות. כמו כן הרבה בוגרות שהשתלבו בתפקיד מנהלות הדרכה ומנהלות פיתוח הון אנושי בגופים ציבוריים גדולים ובארגונים עסקיים.

הלימודים ילמדו במתכונת של יום בשבוע למשך 4 סמסטרים (שנתיים). קבלה ללימודים תהיה לבעלי תואר ראשון, תינתן עדיפות לבוגרים במדעי ההתנהגות או סוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

למה בעצם ללמוד תואר שני בסוציולוגיה אנתרופולוגיה?

שוק העבודה בימינו משתנה בכל זמן נתון: אם במקצועות חדשים הצצים לעומת אחרים שנעלמים, ואם בדפוסי העסקה המורכבים ממעבר בין תפקידים או בין פרויקטים. לכן התואר מקנה כלים אופטימליים למציאות שהעדפתה היא עובדים בעלי יכולת למידה והרחבת אופקים, ולכן היתרון שלכם בשוק עבודה שלא מפסיק להשתנות.

"התואר השני הרחיב את עולם המושגים שלי, הדגיש את הייחודיות שלי, העניק תוכן מרתק וכלים אופרטיביים לשיווק, יצירת תוכן, תיווך וגישור תרבותי שיחד אפשרו לי לייצר עולם תוכן חדש ומסחרי ."

       הילה פז פילד, מוסמכת בסוציולוגיה-אנתרופולוגיה

ארגז הכלים שלך:

תכנית הלימודים בסוציולוגיה ארגונית מקנה כלים לניתוח תהליכים ומאפיינים של ארגונים מסוגים שונים. הסטודנטים יתוודעו לתיאוריות המרכזיות בתחום הארגוני, ידונו בתמורות של דרכי ההתארגנות בחברה כיום ויחשפו לאופנים השונים בהם ניתן לחקור ולנתח תמורות אלה, בדגש על ההיבט הפרקטי בו הסטודנטים יבחנו כיצד ניתן ליישם את התיאוריות ואת כלי המחקר הלכה למעשה.

"ייעוץ ארגוני הוא קריירה שניה עבורי, אשר הגעתי אליה לאחר שבדקתי כיווני תעסוקה שונים. התחלתי את התואר לאחר שעבדתי תקופה קצרה כיועצת "פרילנס", והיה לי ברור שעל מנת להתקדם ולהתפתח בעולם הייעוץ, אני זקוקה ללמוד ולהרחיב את הידע האקדמי שלי. עשיתי בירור על מסלולי הלימוד האפשריים והחלטתי שהמסלול בבן גוריון הוא המתאים לי ביותר." 

 מאיה בן-אהרן, יוע צת ארגונית

לפרטים נוספים​