$$News and Reports$$

15 נוב' 2015
הדוקטורנטית סתיו שפירא מהמחלקה לרפואת חירום בפקולטה למדעי הבריאות פוסטר של הדוקטורנטית סתיו שפירא מהמחלקה לרפואת חירום בפקולטה למדעי הבריאות זכה במקום הראשון בתחרות פוסטרים של סטודנטים בכנס השנתי של ארגון בריאות הציבור האמריקאי APHA שהתקיים בשיקגו בשבוע שעבר.
 
הפוסטר, המציג חלק מעבודת הדוקטורט של סתיו שפירא, בהנחיית פרופ' לימור אהרנסון-דניאל ופרופ' ירון בר-דיין מהמחלקה לרפואת חירום וממרכז המחקר PREPARED, עסק בהשפעת בחירת התנהגות ההתגוננות בעת רעידת אדמה על מניעת הפגעות והצלת חיי אדם.

מודלים מקובלים בעולם להערכת נזקים והפגעות מרעידות אדמה לרוב מבוססים על ידע הנדסי ואינם לוקחים בחשבון את השפעת ההתנהגות האנושית על התוצא. הנחת היסוד של התיזה של סתיו היא שמשום כך, מודלים קיימים עלולים לתת הערכת יתר או חסר של מספר הנפגעים.
 
לדוגמא, אנשים המאכלסים קומות גבוהות של בניינים גבוהים ואלה שמוכנותם לרעידת אדמה נמוכה, חשופים יותר להפגעות ברעידת אדמה. למידע זה משמעויות רבות בהיבט של בריאות הציבור וניתן להשתמש בו לתכנון תכניות מוכנות ולהעלאת המודעות של תרומת התנהגות ההתגוננות ברעידת אדמה לפני ובמהלך רעידת אדמה. המחקר הרחב נעשה באמצעות מענק של משרד המדע, בשיתוף המחלקה להנדסת בניין ובעזרת ד"ר לנה נובק מהמחלקה לאפידמיולוגיה בפקולטה למדעי הבריאות.
 
מצ"ב הפוסטר שזכה בתחרות: APHA poster