$$News and Reports$$

20 אפר' 2016
פרופ' קובי מורן-גלעד – יו"ר הקבוצה האירופית לאבחון מולקולרי של מחלות זיהומיות
 
פרופ' קובי מורן-גלעד, חבר סגל במחלקה לניהול מערכות KobiMoran.jpg
בריאות,  נבחר בימים אלה ליושב ראש קבוצת המחקר האירופית לאבחון מולקולרי של האיגוד האירופי למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות (
ESGMD).
 ESCMID, המושתת על כ- 20 גופי משנה ('קבוצות מחקר') הינו האיגוד הבינ"ל המוביל בתחומו עם למעלה מ- 10,000 חברים. השונים. האיגוד מהווה מוקד ידע אירופי בתחום האבחון המולקולרי והגנומי של מחלות זיהומיות, מקדם שיתוף פעולה מחקרי והכנסה של טכנולוגיות חדשות ותומך בפעילות אקדמית וחינוכית בתחום זה.
 בחירתו של פרופ' מורן-גלעד כיו"ר ESGMD מצטרפת למינויו לאחרונה כחבר הועד המנהל של הקבוצה האירופית לליגיונלה (ESGLI) וכיו"ר קבוצת העבודה הבינ"ל לאבחון גנומי של חיידק הליגיונלה.
פרופ' מורן-גלעד הינו בוגר בית ספר לרפואה על שם ג'ויס ואירווינג גולדמן. תחום התמחותו הייחודי עוסק  בשילוב של מומחיות במיקרוביולוגיה קלינית ובבריאות הציבור. כן הינו בוגר השתלמות עמיתים בתחום התכנון האסטרטגי במיקרוביולוגיה ובריאות הציבור באנגליה. פרופ' מורן-גלעד מוביל בשירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות את היבטי התכנון והמדיניות במיקרוביולוגיה בתפקיד ה- National Microbiology Focal Point. במסגרת זו מקדם נושאי ליבה, ועדות מקצועיות ותוכניות לאומיות המשלבים עבודה רב-תחומית ובין-מגזרית עם מגוון בעלי עניין בסקטור הציבורי ועוסק במוכנות לחירום ומענה לתחלואה חריגה.     
פרופ' מורן-גלעד פרסם עד עתה 100פרסומים מדעיים ולמעלה מ- 100 הצגות בכנסים והינו עורך בכתב העת היוקרתי של האיחוד האירופי - Eurosurveillance.  מחקריו הרבים מתמקדים בפיתוח שיטות חדשות לאבחון מולקולרי של זיהומים, אפידמיולוגיה מולקולרית של מחוללים בעלי עניין לבריאות הציבור (לרבות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, זיהומי מים, מזון וסביבה ומחוללי מגפות), קידום והטמעה של גישות גנומיות למיקרוביולוגיה מותאמת אישית וגיבוש מדיניות בתחום זה.