$$News and Reports$$

26 מאי 2021

​​​​​

החברה הגיאולוגית הישראלית הינה עמותה המאגדת בתוכה את רוב-רובם של הגיאולוגים.יות ואנשי/נשות מדעי כדור הארץ והסביבה בישראל. החברים והחברות שלה פועלים לניצול נכון וטוב של משאבי הטבע בישראל, דואגים לשימור הסביבה וכדור הארץ ומוכנים ורוצים לתרום לפיתוח ידע זה ולהנחילו לקהילה בישראל.

כבכול שנה, החברה הגיאולוגית הישראלית מקיימת כנס שנתי לכל חבריה.תיה ממוסדות האקדמיה, המחקר, התשתיות והתעשייה, בו מוצגים ההישגים והחידושים בתחום מדעי כדור הארץ והתחומים המשיקים להם. כנשיאת החברה החלטתי לקיים את הכנס בירוחם השוכנת לצד לאחת התופעות הגיאולוגיות הייחודיות ביותר במזרח התיכון (מכתש ירוחם), ומתוך הכרה בחשיבות לקיים כנס בסדר גודל כזה בנגב ובעיר ירוחם. בכנס השנה הגענו למספר שיא של 350 משתתפים.ים, כולל תלמידות ותלמידי מחקר רבים, מכלל המוסדות האקדמים בישראל. 

הכנס התקיים באולמות של בניין מיינדנסט המרהיב, ובאולם הקונסרבטוריון. טכס הפתיחה שכלל גם דברי ברכה של ראשת העיר, טל אוחנה, נערך בהיכל התרבות. היומיים הראשונים של הכנס הוקדשו להרצאות, וכלל גם פאנל מיוחד על זיהום הזפת בחופי ישראל.

ביום השלישי יצאו המשתתפים.ות לסיורים מקצועיים ברחבי הנגב והערבה, ובמקביל יתקיימו סדנאות מקצועיות לתלמידי.ות מחקר. הכנס פעל בשיתוף פעולה עם הקהילה בירוחם. בהתאם לכך, ב 4.5 התקיימה הרצאה לקהל הרחב על שינויי אקלים גלובליים בפאב מוסקט שנתנה על ידי פרופ׳ עדי טורפשטיין מהאוניברסיטה העברית, וב 5.5 הועברו הרצאות מותאמות לנוער במרכז המדעי של ירוחם על ידי פרופ׳ ניר אוריון וצוותו ממכון ויצמן. במהלך הכנס זכינו לארח מספר אומנים מקומיים שהציגו דוכנים במיינדסט ונהנינו משירות נפלא של בעלי.ות עסקים מקומיים רבים.

 

כל טוב,

 

סיגל אברמוביץ

נשיאת החברה הגיאולוגית הישראלית 2021

22.png
444.png

77.png55.png

66.png