$$News and Reports$$

08 יול' 2014
 
08/07/2014
דווקא כשענני המלחמה מתחשרים מעל הנגב, התייצבו חיילי עוצבת אדום (אוגדה 80) ביום שני באוניברסיטת בן-גוריון באילת ליומיים של חשיפה ללימודים אקדמיים. האירוע, תולדה של קשרי גומלין בין פרופ' מירי עמית, דיקנית קמפוס אילת, לבין סא"ל יאיר יאיר, קצין השלישות האוגדתי, ומפקד האוגדה תא"ל רועי אלקבץ, נולד בפגישה שהתקיימה לפני כחודש. מטרת האירוע, שזכה לשם "יוצאים לדרך", לעודד את החיילים להישאר באילת ולפסוע בה את צעדיהם הראשונים באזרחות, תוך שילוב עבודה מועדפת עם לימודים אקדמיים בתנאים הייחודיים המוצעים ללומדים באוניברסיטת בן-גוריון באילת. לאירוע חברו, לצד האוגדה והאוניברסיטה, גם האגודה למען החייל, מעסיקים אילתיים ומרכז הצעירים של עיריית אילת.
 
IMG-20140708-WA0001.jpg
את האירוע פתחה אתמול (7.7.14) דיקנית הקמפוס, פרופ' עמית בתודה לחיילים שמילאו את האודיטוריום בקמפוס :"שירות צבאי כיום אינו מובן מאליו, ואנו מודים לכם על כך. וכתודה  הזמנו אתכם ליום שמוקדש כולו לעתיד שלכם. והעתיד הזה יתחיל בלימודים. לטובתכם, וגם משום שזה מקור חוסנה של ישראל  ההון האנושי של המדינה". היום, ביומו הראשון של מבצע "צוק איתן" התודה הזו מוחשית עוד יותר.
 
כחלק מחזונה של פרופ' עמיתאוניברסיטת בן-גוריון באילת מחויבת לסטנדרטים אקדמיים גבוהים, כראוי לקמפוס של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אך מחויבת גם לקהילה בתוכה היא פועלת, ובכלל זה גם לקהילת כוחות הביטחון. "בשנת הלימודים האחרונה פתחנו תכנית מיוחדת שאפשרה ללוחמי האש באילת ללמוד לתואר ראשון. ועכשיו  אנחנו פותחים את הדלת ללוחמי השטח", הסבירה הדיקנית.
 
האירוע היה מעין "יום פתוח" ללמעלה ממאתיים חיילי האוגדה העומדים בפני שחרור. הוא כלל ברכות מפי הדיקנית ומפי אלוף הפיקוד, ולאחריהן חלקה עם החיילים את ניסיונה דנה נאדם, המרכזת את הטיפול במועמדים לתואר שני בקמפוס אילת. "עברתי לאילת ממרכז הארץ כדי לעבוד בה. במקביל לעבודה במלונאות, השלמתי בגרויות, למדתי לפסיכומטרי וסיימתי גם תואר ראשון במדעי ההתנהגות. כבוגרת אוניברסיטה, התקבלתי לעבוד בקמפוס אילת. ובהמשך למדתי בו את התואר השני במנהל, חברה ומדיניות החינוך. כשסיימתי את התיכון, ללא בגרות מלאה, לא דמיינתי את עצמי כבעלת תואר שני. תחשבו קדימה. העיר אילת והאוניברסיטה מציעות לכם אופק", אמרה דנה.  
 
בהמשך התקיים פאנל בו הוצגו אפשרויות העבודה המועדפת במלונאות באילת על ידי מר אסף פלאצ'י, מנהל מרכז הגיוס של רשת מלונות פתאל ובעצמו בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אותו למד בקמפוס האילתי של האוניברסיטה. עוד דיברה בפאנל עו"ד שרון מיר, מנהלת מרכז הצעירים בעיריית אילת. עו"ד מיר, בעלת תואר שני בניהול ויישוב סכסוכים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אותו למדה גם היא בקמפוס אילת,  הציגה את המעטפת שמציעה לצעירים עיריית אילת. את אוניברסיטת בן-גוריון באילת ייצגה בפאנל רותם כרמון, רכזת השיווק ויחסי הציבור של הקמפוס, שפרטה את תוכניות הלימודים בקמפוס ואת התנאים הייחודיים לו: שנת לימודים ראשונה חינם מתוקף חוק חיילים משוחררים לימודים בפריפריה, מלגת לימודים מלאה לשלוש שנות התואר הראשון, לימודים בכיתות קטנות ומעונות חדישים ומאובזרים. בסיום הפאנל זכו החיילים שהשתתפו בולשיחת ייעוץ אישית.  
 
על הלוגיסטיקה של היום ניצחו קצינת החינוך של האוגדה, סרן לימור שחר וקצינתהת"ש האוגדתית, סרן נעמה אדרי.
 
"האירוע הוא רק פן אחד בשיתוף הפעולה בין האוניברסיטה באילת לבין כוחות הביטחון המשרתים באיזור", הבטיחה פרופ' עמית. "אנו שוקדים בשיתוף פעולה מלא עם הצבא, על תוכנית לימודים שתאפשר לאנשי הקבע, גם באוגדה וגם בבסיס עובדה של חיל האוויר,  ללמוד במקביל לשירותם. אוכלוסייה נוספת שניתן לה מענה היא של בנות ובני הזוג של משרתי הקבע".