$$News and Reports$$

22 אוק' 2023

ראש המחלקה ללימודי כדור הארץ באוניברסיטת בן-גוריון, שחתמה על המכתב, אמרה: "הקולגות ברחבי העולם אינם מסוגלים לעשות הבדלה בין הקונפליקט הכואב והממושך בין ישראל והפלסטינים לבין הטבח הנורא, שביצעו טרוריסטים צמאי דם, שכל העולם צריך להתאחד במטרה להשמידם". במכתב תואר סיפור של חוקר המתגורר בכפר עזה.

חוקרים מהחברה הגיאולוגית הישראלית פנו במכתב לעמיתיהם בחו"ל, שבו הם מסבירים את המצב בישראל ומספרים על הטבח הנוראי בדרום. במכתבם הם תיארו את סיפור גבורתו של ד"ר בר אלישע, שהציל כמה מבני משפחתו בכפר עזה.

Skg5FMSpWa_0_0_3000_2000_0_x-large.jpg


פרופסור סיגל אברמוביץ', ראש המחלקה ללימודי כדור הארץ באוניברסיטת בן-גוריון ומיוזמי המכתב, הסבירה מדוע נשלח המכתב: "התגובות הרופסות שקיבלנו מהקולגות שלנו בחו"ל, הביאו אותי לנקודת רתיחה. היה לי ברור שהקולגות שלנו בכל רחבי העולם אינם מסוגלים לעשות הבדלה בין הקונפליקט הכואב והמ​מושך בין ישראל והפלסטינים לבין הטבח הנורא, שביצעו טרוריסטים צמאי דם שכל העולם צריך להתאחד במטרה להשמידם. העובדה שמשפחות רבות חיות עדיין את התופת כשיקיריהם נחטפו - מטריפה את הדעת".
היא הוסיפה כי "לשם הגברת התודעה הבינלאומית בנושא החטופים, שתסייע בתקווה לקידום שחרורם, החלטתי לגייס את כל חברי הקהילה לפנייה לאגודות בינלאומיות של מדעי כדור הארץ, שרבים מאיתנו נמנים עם חבריה".
במכתב מתואר סיפור הגבורה של חוקר, ששרד את מתקפת הטרור הרצחנית בכפר עזה. "ד"ר בר אלישע, בוגר דוקטורט של המחלקה ועמית מחקר של אוניברסיטת בן-גוריון שרד כנגד על הסיכויים את הטבח והצליח להציל את משפחתו בגבורה שאין לתאר אותה". במכתב תואר גם המקרה של אביחי ברודץ, המתגורר סמוך לד"ר אלישע, שאשתו ושלושת ילדיו נחטפו לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס.
היא הוסיפה כי "המכתב כולל פנייה לעזרה להצלת החטופים כולל הילדים של חברו הטוב. כל ראשי המחלקות למדעי כדור הארץ בישראל, החברה הגיאולוגית והמכון הגיאולוגי חתומים עם המכתב".

קישור לכתבה:  http://www.ynet.co.il/environment-science/article/hjomgstzt