​כקלינאית תקשורת, כאשר סיפרתי שאני מתחילה תואר שני במגדר כולן שאלו אותי: "מה הקשר?".

הלימודים הדגימו לי את שוב ושוב- כשלומדות מגדר, מגלות שהכל קשור! הגעתי ללימודים על מנת להעמיק בחשיבה פמיניסטית, ומצאתי מרחב ללמידה מעמיקה ומרחיבת לב, לא רק על פמיניזם אלא על תיאוריות ביקורתיות, על החברה בה אנו חיות ועל עצמי. הלימודים בתכנית היוו חממה להרכבת משקפים חדשות לחיי- האישיים והמקצועיים, להתפתחות אינטלקטואלית  ולהתמודדות עם אתגרים אישיים וחברתיים. מצאתי בתכנית ובסגל שלה סביבה בטוחה, ביתית ונעימה להתפתחות, שמסתבר שיכולה לקרות בכל שלב בחיים."
(רותם לוי הימן)

רותם לוי הימן.jpg


"התכנית לתואר שני במגדר בבן גוריון היתה עבורי מקום של עניין ומחשבה ביקורתית אמיתית." 

תחום המגדר ולימודים פמיניסטיים תמיד עניינו אותי ואני יכולה בכנות לומר שכל אחד מהקורסים שלקחתי היו מעניינים, מחדשים ומסקרנים. סגל התוכנית קשובות ותומכות. הגעתי לתואר שני בשביל הלימודים והמחקר והופתעתי לגלות שיצאתי גם עם חברות מדהימות לחיים. אם חשיבה ביקורתית מעניינת אותך, אם את מעוניינת לאתגר את עצמך אינטלקטואלית, חברתית ורגשית אני ממליצה על התכנית לתואר שני במגדר בבן גוריון בחום."
(נגה אלף כץ)​
הורדה.png


"יותר משלמדתי בתוכנית ידע היסטורי או תיאורטי, למדתי לחשוב ולנתח את המציאות מתוך הפריזמה המגדרית-מינית, שנוגעת מבחינתי לכל תחום בחיים שלנו." 

"זו גם תמיד הייתה התחושה בחדר - שכל טקסט ושיחה נוגעים בכל מי שנוכחת באופן אישי ושזו אף פעם לא רק שיחה תיאורטית. אלו היו שיחות על החיים שלנו ועל יכולת הפעולה שלנו בתוכם. הרי האישי הוא הפוליטי, וכך גם האקדמי כשזה נוגע לתוכנית למגדר. התובנות והחוויות הללו עיצבו אותי באופן הכי עמוק שיש וגרמו לי להאמין בחשיבות של מחקר שעוסק בשאלות חברתיות בוערות, בקשר הישיר שלו לעשייה פוליטית וחינוכית, וביכולת שלו לנסח רעיונות, תפיסות וצורות חיים". 
(יונתן אביטן)

יונתם.jpg


"חיפשתי תואר שיעניין אותי ברמה האישית והאנושית - ומצאתי את התואר הזה."

"תיכף מסיימת שנה שנייה בתואר שני במיניות ומגדר.​ הסקרנות עודדה את הרצון להיכנס לתהליך של למידה.אין ספק שאני סופר מרוצה מהבחירה שלי, אני מרגישה התעוררות קוגנטיבית כלל מערכתית, חברתית, ואנושית בכל תחומי הלמידה. מעבר לידע הרב לו נחשפתי במהלך התואר, ההעמקה בתחומי המגדר והמיניות כל כך רלוונטיים לימינו ונמצאים סביבנו כל הזמן. הידע הנרכש הוא נכס והיכולת לפעול למען קידום תחומיים אלה חשוב מאוד בעיני. מזמינה אתכן.ם בלב שלם וראש פתוח להנות מתואר שימלא אתכם בידע, שיעורר אתכם בחכמה, אנושיות ואין ספק ישאיר בכן.ם חותם."​
(ברית לוין)

ברית.jpg


"הגעתי לתוכנית ללימודי מגדר לאחר חיפוש כיוון להתפתחות מקצועית."

כמנחה ומרצה למיניות בריאה חיפשתי להרחיב את הידע שלי וגם לכתוב תזה. המיקוד של התוכנית במין ומיניות גרמו לי להבין שזה המקום :)מצאתי מרחב חם ומכיל ואו​וירה תומכת, מרחב שמאפשר לי לפגוש קולות שונים מאלו שאני מכירה, ולנהל שיח עמוק ומשמעותי על החברה שלנו. מקום להתפתח ולהיות בו מי שאני. שמחה מאוד שהגעתי לכאן!"
(תהילה סרי-גרינצויג)

תהילה.jpg


​"מהרגע שבו דרכתי בתוכנית הרגשתי שמצאתי בית אקדמי-פמיניסטי, בית שבו הלימודים מאתגרים, ונוגעים בסוגיות שמעסיקות את כולנו בחיי היומיום, אבל בית שבו חווית החיים שלנו יכולה ללמד את כולנו משהו חדש על העולם."

את הדרך שלי בתוכנית למגדר התחלתי עוד בתואר הראשון באוניברסיטת בן גוריון. אחרי התואר הראשון הבחירה להמשיך בתוכנית לתואר שני הייתה מובנת מאליה, היה לי ברור שאת התזה שלי אני אכתוב רק כאן, במרחב שמאפשר לי התבוננות ביקורתית על מבני כוח, אבל גם במרחב שמאפשר לי לחשוב, להתווכח ואז להמשיך את הדיון גם אחרי שהשיעור נגמר. אי אפשר להסביר מה זה ללמוד בתוכנית ללימודי מגדר למי שלא עברה את זה בעצמה, התחושה הזאת שיש לך בית פמיניסטי-אקדמי, מעין בועה באקדמיה שבה המרצות רואות את הסטודנטיות, ויחד עם זאת דנות איתן בנושאים שנוגעים בזהויות שלנו, וחוויות החיים שלנו היא משהו שלא קיים במקום אחר באקדמיה, האפשרות לבחון את מבני הכוח בחברה שלנו, יחד עם הלימודים בתוכנית שהיא מעין משפחה שנייה, היא הדבר שהכי מייחד את התוכנית למגדר בבן גוריון. 

(טל מיכאל)​

​ מיכאל.jpg