במעבדה לחקר הפדגוגיה בהובלתם של דנה ודר-וייס ואדם לפסטיין ערכו חוקרי המעבדה מחקר רב שנים על שיח פדגוגי בצוותי הוראה. המחקר בחן את השיח בין מורות בישיבות צוות בתוך בתי הספר ואת הדרכים לשפר אותו. הוא נערך בשיתוף פעולה עם מורות, מנהלות, מדריכות ומפקחות בשני מחוזות של משרד החינוך, במסגרת מהלך השקפה – מורים מובילים ליצירת ידע ואמנות הוראה. מוצגות כאן דוגמאות של מגוון עיבודים למחקרים שנערכו והפיתוחים שיצרנו במעבדה בעקבותיהם. הפיתוחים השונים נוצרו מתוך שיתוף פעולה עם מורות, מנחות, מדריכות ונשות מדיניות חינוכית.
שיח פדגוגי פורה - עקרונות ומאפיינים
הנחיית שיח פדגוגי פורה
שיח על למידה של תלמידים
חברה, הקשר ותרבות בשיח פדגוגי
הנחיית מורות מובילות
מחזורי למידה