| יריב פניגר יו"ר המרכז fenigery@bgu.ac.il פרופסור חבר בבית ספר לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ויו"ר המרכז, וחבר מועצת המרכז. בעל דוקטורט בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב (2009). תחומי העניין המרכזיים שלי הם אי-שוויון השכלתי ומדיניות חינוך. מחקריי מתמקדים בפערים מעמדיים, אתניים ומגדריים בחינוך העל-יסודי ובהשכלה הגבוהה וכן בהשפעות של מבחנים סטנדרטיים ארציים ובינלאומיים על מדיניות החינוך ועל בתי הספר.
|
| אדם לפסטיין חבר מועצת המרכז adam.lefstein@mail.huji.ac.il אני מנהל בית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית בירושלים וחבר מועצת המרכז. הקמתי את המרכז והייתי היו"ר הראשון שלו. מחקריי מתמקדים בפדגוגיה, שיח ויחסי גומלין בכיתות לימוד, הוראה דיאלוגית, למידה של מורים ותהליכי שינוי חינוכי. אני מתעניין במיוחד בממשקים שבין מחקר ועשייה פרופסיונאלית, וכיצד לערוך מחקרים משמעותיים וקפדניים מבחינה מדעית שגם תורמים לאנשי חינוך מבחינה מעשית. בטרם תפקידי הנוכחי באוניברסיטה העברית הייתי חבר סגל במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובמכון לחינוך של אוניברסיטת לונדון. בטרם כניסתי לאקדמיה עבדתי כמורה ומנחה מורים במכון ברנקו-וייס לטיפוח החשיבה.
Snell, J. & Lefstein, A. (2018). “Low Ability", participation and identity in dialogic pedagogy. American Educational Research Journal, 55:1, 40-78. doi:10.3102/0002831217730010. Vedder-Weiss, D., Segal, A. & Lefstein, A. (2019). Teacher face-work in discussions of video recorded classroom practice: Constraining or catalyzing opportunities to learn? Journal of Teacher Education, 70 (5) 538–551. Lefstein, A., Pollak, I. & Segal, A., (2020), Compelling Student Voice: Dialogic Practices of Public Confession. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. https://doi.org/10.1080/01596306.2018.1473341. Lefstein, A., Louie, N., Segal, A., & Becher, A. (2020). Taking Stock of Research on Teacher Collaborative Discourse: Theory and Method in a Nascent Field. Teaching and Teacher Education, 88. Lefstein, A., Vedder-Weiss, D., & Segal, A. (2020) Relocating Research on Teacher Learning: Toward Pedagogically Productive Talk. Educational Researcher 49 (5):360-368. doi:10.3102/0013189X20922998. Becher, A. & Lefstein, A. (2020) Teaching as a Clinical Profession: Adapting the Medical Model. Journal of Teacher Education. https://doi.org/10.1177%2F0022487120972633 Barak, M & Lefstein, A. (in press). Opening Texts for Discussion: Developing Dialogic Reading Stances. Reading Research Quarterly. Eshchar-Netz, L., Vedder-Weiss, D. & Lefstein, A. (in press). Status and Inquiry in Teacher Communities. Teaching and Teacher Education.
|
| אסף משולםמרצה בכיר בבית ספר לחינוך וחבר מועצת המרכז (PhD – University of Wisconsin-(Madison. אני עוסק בקשר שבין חינוך וחלוקת כוח בחברה, ומתמקד בתאוריות חינוך ביקורתיות וחינוך לצדק חברתי. מחקרי עוסקים בבתי-ספר המחנכים לדמוקרטיה, כגון בתי-ספר דו-לשוניים דו-סטריים בישראל ובארה"ב; ובמדיניות חינוכית, כגון בחירות חינוכיות של הורים מאוכלוסיות מיעוט ורוב, וכן בדמוקרטיזציה של המרחב החינוכי. לפני האקדמיה לימדתי במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות והייתי מדריך חבורות רחוב.
|
|
גדעון דישוןחבר מועצת המרכז gdishon@bgu.ac.il מרצה בכיר במחלקה לבית ספר לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב וחבר במועצת המרכז. תחומי המחקר המרכזיים שלי הם פילוסופיה של החינוך, בתפיסות ביקורתיות של טכנולוגיות חינוכיות מדעי הלמידה. המחקר העכשווי שלי מתמקד באימוץ נקודת המבט של האחר (social perspective taking) בסביבות למידה דיאלוגיות, במאפייני השיח החינוכי אודות טכנולוגיות דיגיטליות, ובגישות אלטרנטיביות לחינוך.
את לימודי הדוקטורט השלמתי בבית הספר לחינוך ב-University of Pennsylvania. בנוסף, השלמתי תואר שני במכון להיסטוריה של המדעים והרעיונות, ותואר ראשון בפילוסופיה ובספרות, שניהם באוניברסיטת תל אביב.מלבד עבודתי המחקרית בתחום החינוך, עבדתי כמורה לספרות ולמתמטיקה ברום-פרט, מכינה קדם אקדמית אשר התמחתה בעבודה עם תלמידי שאובחנו כבעלי לקויות למידה, וגם אימנתי קצת קבוצת כדורסל נשים.
מאמרים Dishon, G. (accepted). What kind of revolution? Thinking and rethinking educational technologies in the time of COVID-19. Journal of the Learning Sciences. Ramiel, H., & Dishon, G. (2021). Future Uncertainty and the Production of Anticipatory Policy Knowledge: The Case of the Israeli Future Oriented Pedagogy Project. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. Dishon, G. (2021). The designability paradox: rethinking authenticity and situatedness in educational video games. Education Tech Research Dev. 69, 497–513. Gilead, T. & Dishon, G. (2021). Rethinking Future Uncertainty in the Shadow of COVID 19: Education, Change, Complexity and Adaptability. Educational Philosophy and Theory. Dishon, G. (2020). The new natural? Authenticity and the naturalization of educational technologies. Learning, Media and Technology, DOI: 10.1080/17439884.2020.1845727. Dishon, G., & Kafai, Y. B. (2020). Making more of games: Cultivating perspective-taking through game design, Computers & Education, DOI: 10.1016/j.compedu.2020.103810. Dishon, G., & Gilead, T. (2020). Adaptability and its discontents: 21st-century skills and the preparation for an unpredictable future. British Journal of Educational Studies, DOI: 10.1080/00071005.2020.1829545. Dishon, G., & Kafai, Y. B. (2019). Connected civic gaming: Rethinking the role of video games in civic education, Interactive Learning Environments, DOI: 10.1080/10494820.2019.1704791. Dishon, G., & Ben-Porath, S. (2018). Don't @ Me: Rethinking digital civility online and in school. Learning, Media and Technology 43(4), 434–450. Dishon, G. (2018). Citizenship Education through the Pragmatist Lens of Habit. Journal of Philosophy of Education 52(3), 483–497. Ben-Porath, S., & Dishon, G. (2018). Digital civics after Trump. On Education: Journal for Research and Debate, 1(1). doi: 10.17899/on_ed2018.1.5. Dishon G. (2017). New data, old tensions: Big data, personalized learning, and the challenges of progressive education.Theory and Research in Education, 15(3), 272–289. Dishon, G. (2017). Games of character; Team sports, games and character development in Victorian public schools, 1850-1900. Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education, 53(4), 364–380. Dishon, G., & Goodman, J. (2017). No excuses for character: Character education in no-excuses charter schools. Theory and Research in Education ,15(2), 182–201. Dishon, G. (2016). Fulfilling the Rousseauian fantasy: Video games and well-regulated freedom. Philosophy of Education Yearbook, 132–142. Urbana, IL: Philosophy of Education Society. Ben-Porath, S., & Dishon, G. (2015). Taken out of context: Defending civic education from the situationist critique. Philosophical Inquiry in Education, 23(1), 22–37. [equal contribution] פרקים ודוחות רמיאל, ח', טל, ה', דישון, ג', מחאג'נה, ו', וינאי, י' (2021). הקשרים תרבותיים-חברתיים של ארגון הוראה ולמידה מרחוק באמצעות טכנולוגיה בתקופת חירום: בתי ספר יהודים ובתי ספר ערבים בירושלים. דו"ח מחקר מוגש ללשכת המדען הראשי, משרד החינוך. Dishon, G. (2020). Aberrations or safe havens? Civics and schools in the digital age. In U. Binder and J. Drerup (Eds.), Demokratieerziehung und die Bildung digitaler Öffentlichkeit (pp. 145–158). Springer VS, Wiesbaden. Dishon G. (2019). The student and the situation: Situationism, schooling and the cultivation of virtues. In M. A. Dilhac, C. MacLeod and C. Tappolet (Eds.), Philosophical Perspectives on Moral and Civic Education: Shaping Citizens (pp. 12-28). Routledge, UK. Ben-Porath, S., Quinn, R, Dishon, G., Eren, N., & Szczesny, T. (2015). Classroom observation tool to measure civic opportunities. The Center for Information & Research on Civic Learning and Engagement. http://civicyouth.org/guest-post-classroom-observation-tool-to-measure-civic-opportunities/ Dishon G. (2015). More than one dimension: Lawrence Kohlberg's contribution to citizenship education. Ethos Education 9, 14–17.
|
| דורית טוביןחברת מועצת המרכז
פרופסור חברה בבית ספר לחינוך, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ראש האשכול לייעוץ ופיתוח ארגוני בחינוך וחברת מועצת המרכז. בעלת דוקטורט בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, עם מלגת פולברייט בבית הספר לחינוך באוניברסיטת הרווארד (Harvard Graduate School of Education). מחקריי עוסקים במנהלים של בתי ספר מצליחים, בינוניים וחלשים, במבנים ורוטינות ארגוניות בבתי ספר, ובתרבות הישראלית ובית הספר. בנוסף, הובלתי את תכנית הכשרת מנהלים של אבני ראשה באוניברסיטת בן גוריון (2010-2021) ויועצת לרשויות מקומיות ומנהלי בתי ספר.
פרסומים
פרסומים אחרוניםמ', לביא-אג'אי, וד', טובין (עורכות) (2021). סוגיות במחקר איכותני. מופת: תל אביב. נחמיאס, ר', מיודוסר, ד', טובין, ד', פורקוש-ברוך, א' (2006). חדשנות פדגוגית משולבת טכנולוגיות מידע ותקשורת. רמות: אוניברסיטת תל-אביב. עמוסי, ה' וטובין, ד' (בפרסום). יועצים ארגוניים ושיפור בתי ספר – אתגרים ותרומות. עיונים במנהל ובארגון החינוך. חדד, י' וטובין, ד' (בפרסום). מאדום לירוק: שלבים ראשונים בשיפור בית ספר נכשל. אנליזה ארגונית. שועי, ת. וטובין, ד' (2022). יום הורים כטקס וסמל, בתוך: עידית טבק ואיציק גילת (עורכים). מבטים מצטלבים – שותפות חינוכית בין הורים לצוותי החינוך. מופת: תל אביב. אביטן כץ, ר' וטובין ד' (2022). רכז מקצוע כלבלר חינוכי או מנהיג מקצועי, עיונים במנהל ובארגון החינוך, 37, 227–199. סעדה, ב' וטובין, ד' (2022). רוטינת המיפוי בבית ספר תיכון - מבנה, תפקידים ומטרות, עיונים במנהל ובארגון החינוך, 37, 11-33. כהן זכריה, מ' וטובין, ד' (2022). מילים מתריסות, מעשים צייתנים - התמודדות צוות מחנכות עם בעיות מתמידות. עיונים במנהל ובארגון החינוך, 37, 85-114. אהוד-גולדברג ע' וטובין ד' (2022). מערכת השעות ותרומתה ליציבות ושינוי בית הספר, עיונים במנהל ובארגון החינוך, 37, 285–257. טובין, ד' (2021). תהליכי שיפור ומורכבות הארגון הבית ספרי. בתוך: ח', עראר, ג'ג, קורץ, ג', אבו-חוסין וח' בר-ישי (עורכים). חינוך כמערכת מורכבת (61–84), חיפה: פרדס. הייזמן א', וטובין, ד' (2017). אינטראקציות ושיח בסביבת למידה חדשנית, דפים, 64, 44–77. Pariente, N. & Tubin, D. (2021). Novice principals' mentoring and professional development, International Journal of Mentoring and Coaching in Education (IJMCE). Tal, H. & Tubin, D. (2021). Institutional legitimacy and de-legitimacy: Insights from the case of an innovative school, International Studies in Sociology of Education. Tubin, D. & Farchi, T. (2021) Successful, coasting, and low-performing school principals in Israel: An explanatory model. Journal of Educational Administration. Tubin, D. (2019). The Secondary School Turnaround Model. In: Coby Meyers and Marlene Darwin (Eds.), School Turnaround in Secondary Schools: Possibilities, Complexities & Sustainability. IAP- Information Age Publishing.
|
| עידית פסטאני מרצה בבית ספר לחינוך וחברת מועצת המרכז. חוקרת הטמעת מדיניות חינוך בבתי ספר ותוצאותיה, מודלים של אינטגרציה בחינוך, ויחסי הורים-בית הספר. הדוקטורט שלי הוא מהמחלקה לסוציולוגיה מאוניברסיטת רטגרס בארצות הברית ולאחר מכן המשכתי לפוסט דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. בעברי עסקתי בחינוך לא פורמלי,בהדרכה במרכז קליטה, כיתת אולפן ובית ספר מקצועי.
|
| עליזה סיגל
חברת מועצת המרכז
אני מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב וחברה במועצת המרכז. אני מגיעה מתחום האנתרופולוגיה של החינוך, ואני חוקרת שיח בכיתה ושיח מקצועי של מורים, עם דגש על סוגיות של ידע, תרבות וזהות. מחקריי על השיח בכיתה מתמקדים בהוראה דיאלוגית ובהוראת טקסטים בעלי ערך תרבותי. מחקריי על השיח הפדגוגי מקצועי של מורים עוסקים בתחומים כגון: ניכוס כלים על ידי צוותי מורים, נרטיבים בשיח הפדגוגי של מורים, זהות מורים ביחס לתפקידיהם ולתחומיהם הדיסציפלינריים, ועוד. קבוצת המחקר שלי במרכז חוקרת אימון אורייני בבתי ספר יסודיים תת-משיגים המשרתים תלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך, במסגרת שותפות עם מיזם מישרים.
מאמרים Segal, A. & Bekerman, Z. (2009). What is Taught in Talmud Class: Is it Class or is it Talmud?. Journal of Jewish Education, 75(1), 19–46. Segal, A. (2013). Schooling a minority: The case of Havruta paired learning. Diaspora, Indigenous, and Minority Education, 7(3), 149–163. Segal, A., & Lefstein, A. (2016). Exuberant, voiceless participation: an unintended consequence of dialogic sensibilities?. L1-Educational Studies in Language and Literature, 16, 1–19. Segal, A., Pollak, I., & Lefstein, A. (2017). Democracy, voice and dialogic pedagogy: The struggle to be heard and heeded. Language and Education, 31(1), 6-25. Segal, A., Snell, J., & Lefstein, A. (2017). Dialogic teaching to the high-stakes standardised test?. Research Papers in Education, 32(5), 596–610. Pollak, I., Segal, A., Lefstein, A., & Meshulam, A. (2018). Teaching controversial issues in a fragile democracy: defusing deliberation in Israeli primary classrooms. Journal of Curriculum Studies, 50(3), 387–409. Lefstein, A., Vedder-Weiss, D., Tabak, I. & Segal, A. (2017). Learner Agency in Scaffolding: The Case of Coaching Teacher Leadership. International Journal of Educational Research, 90, 209-222. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2017.11.002 Segal, A., Lefstein, A. & Vedder-Weiss, D. (2018). Appropriating Protocols for the Regulation of Teacher Professional Conversations. Teaching and Teacher Education, 70, 215–226. Lefstein, A., Pollak, I., & Segal, A. (2018). Compelling student voice: dialogic practices of public confession. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. DOI: 10.1080/01596306.2018.1473341 Vedder-Weiss, D, Segal, A., & Lefstein, A. (2019). Teacher face-work in discussions of video-recorded classroom practice: Constraining or catalyzing opportunities to learn? Journal of Teacher Education. doi.org/10.1177/0022487119841895 Aderet-German, T., Segal, A., & Vedder-Weiss, D. (2019). Leading teacher professional identity construction and school reform development: A reciprocal relationship. Research Papers in Education. DOI: 10.1080/02671522.2019.1633562 Segal, A. (2019). Story exchange in teacher professional discourse. Teaching and Teacher Education, 86. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102913 Vedder-Weiss, D., Lefstein, A., Segal, A., & Pollak, I. (2020). Dilemmas of leadership and capacity building in a research-practice partnership. Teachers College Record, 122(9), 1–30. Lefstein, A, Vedder-Weiss, D., & Segal, A. (2020). Relocating research on teacher learning: Toward pedagogically productive talk. Educational Researcher, 49(5), 360–368. Lefstein, A, Louie, N., Segal, A., & Becher, A. (2020). Taking stock of research on teacher collaborative discourse: Theory and method in a nascent field. Teaching and Teacher Education, 88. Netz, H. & Segal, A. (2021). Narratives in the classroom: A tale of affordances and missed opportunities. Linguistics and Education, 64. Babichenko, M., Segal, A., & Asterhan, C. (in press). Associations between problem framing and teacher agency in school-based workgroup discussions of problems of practice. Teaching and Teacher Education, 88. Segal, A. (2022). When the student is the 'problem'and the teacher is not the solution: Teacher professional identity in an era of accountability and personalized instruction. Learning, Culture and Social Interaction, 32, 100597. ספרים ופרקים Pollak, I. Segal, A., & Lefstein, A., (Eds) (2015). Pedagogy in Israel: Activity and Discourse in Classrooms. Be'er Sheva: Laboratory for the Study of Pedagogy, Department of Education, Ben-Gurion University of the Negev. (Hebrew) Vedder-Weiss, D., Segal, A., & Shaby, N. (Accepted, 2020). Identity construction in informal learning environments: Applying socio-cultural situative theory through linguistic ethnographic microanalysis. In P. G. Patrick (Ed.), Applying learning theories in research outside the classroom: How people learn science in informal environments. Springer. Segal, A., Lefstein, A. & Pollak, I. (2015). “Introduction." In Itay Pollak, Aliza Segal, & Adam Lefstein, (Eds.), Pedagogy in Israel: Activity and Discourse in Classrooms. Be'er Sheva: Laboratory for the Study of Pedagogy, Department of Education, Ben-Gurion University of the Negev. pp. 8–13. (Hebrew) Segal, A. & Pollak, I. (2015). “Between rational knowledge and discussion of values: A lesson about ostracism." In Itay Pollak, Aliza Segal, & Adam Lefstein, (Eds.), Pedagogy in Israel: Activity and Discourse in Classrooms. Be'er Sheva: Laboratory for the Study of Pedagogy, Department of Education, Ben-Gurion University of the Negev. pp. 66–79. (Hebrew) Segal, A. (2015). “Jewish education in a secular school: A lesson on Megillat Esther." In Itay Pollak, Aliza Segal, & Adam Lefstein, (Eds.), Pedagogy in Israel: Activity and Discourse in Classrooms. Be'er Sheva: Laboratory for the Study of Pedagogy, Department of Education, Ben-Gurion University of the Negev. pp. 110–119. (Hebrew) Vedder-Weiss, D., Segal, A., Lefstein, A. (2016). “Facework in discussions of problems of practice." In Naomi Mandel-Levy & Maya Bozo-Schwartz (Eds.), Learning School: Practical Knowledge about Instructional Leadership. Jerusalem: Avney Rosha. (Hebrew) פרסומים נוספים Aliza Segal, Doing Talmud: An ethnographic study in a religious school in Israel Supervisors: Prof. Marc Hirshman and Dr. Zvi Bekerman Awarded November 2011 Segal, A. (2003). Havruta Study: History, Benefits and Enhancements, Notes from ATID (Monograph Series). Jerusalem: ATID. Segal, A. (2012). Review of David J. Schnall and Moshe Sokolow (Eds.), The Azrieli Papers: Dimensions of Orthodox Day School Education (KTAV Publishing House, 2011). Journal of Jewish Education, 78:4, 367-371. Segal, A. & Pollak, I. (2014). Values Education: Ostracism and identity. Hed HaHinnukh 89:2, pp. 75–78. (Hebrew) Segal, A., & Lefstein, A. (2015). Exuberant voiceless participation: Dialogic sensibilities in the primary classroom. King's College London Urban Language and Literacy Working Paper series, paper #156, http://www.academia.edu/11519244/WP156_Segal_and_Lefstein_2015._Exuberant_voiceless_participation_Dialogic_sensibilities_in_the_primary_classroom Vedder-Weiss, D., Segal, A., & Lefstein, A. (2016). We're not here to skewer anyone: Face-work in video- based teacher learning. King's College London Urban Language and Literacy Working Paper series, paper #199, https://www.academia.edu/28762016/WP199_Vedder-Weiss_Segal_and_Lefstein_2016._Were_not_here_to_skewer_anyone_Face-work_in_video-_based_teacher_learning
|
צוות המרכז |
|
| אני מאמינה שעבודה משותפת של קבוצות העניין השונות בשדה החינוכי – העוסקים בפרקטיקה החינוכית, מתווי המדיניות, וחוקרי חינוך – מקדמת עשייה רלוונטית ומקרבת כל קבוצה לעבר מימוש תכליתה. טרם השתלבותי במרכז עבדתי בבית הספר לחינוך באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה במרכז למחקר יישומי-שיתופי. בסטנפורד ניהלתי פרויקטים מחקריים במסגרת שותפויות עם ארגונים חינוכיים/חברתיים לשם שיפור מדיניות, תהליכים, ועשייה עבור אוכלוסיות היעד; בנוסף, ליוויתי ארגונים ושותפויות אזוריות בפיתוח מיומנויות מחקר ולמידה ארגונית לשם הובלה אסטרטגית וכינון מדדי תהליך ותוצאה.
אני בעלת תואר דוקטור בחינוך, בדגש על שיטות מחקר כמותיות, מאוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה (UCSB), תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית-חברתית מאוניברסיטת בר-אילן, ותעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. אני אמא לעילאי ולאיתמר, נשואה לרועי, וגם שחקנית כדור-רשת בליגת מאמאנט בעיר רמת-גן.
Baharav, H., & Sipes, L. (2020). Early warning indicator systems in action: Considerations from identification to supports. Teachers College Record,122(14). Baharav, H., & Newman, L. (2019). Contextual research for educational improvement: A collaborative process in Northern California. Improving Schools, 1–14. Newman, L., & Baharav, H. (2018). Where data lead, success follows. The Learning Professional, 39(5), 54–59. Baharav, H. (2014). The college readiness and college outcomes of White and Latino students: An invariance testing approach [Dissertation]. Himelfarb, I., Lac, A., & Baharav, H. (2013). Examining school-related delinquencies, extracurricular activities and grades in adolescents. Educational Studies, 40(1), 81–97. Koslowsky, M., Baharav, H., & Schwarzwald, J. (2011). Management style as a mediator of the power-distance influence tactics relationship. International Journal of Conflict Management, 22(3), 264–277.
|
| מתן ברק מנהל פיתוח barakmat@bgu.ac.il
אני מנהל הפיתוח במרכז. במסגרת תפקידי אני תומך בתהליכי הפיתוח בשותפויות אקדמיה-שדה, כולל גיבוש אסטרטגיה, עבודה ולמידה משותפים, עיצוב תוצרי פיתוח והפצתם. בנוסף, אני עוסק במחקר של תהליכי פיתוח משותפים אלה. אני בעל תואר שלישי מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, במסגרתו עסקתי בהטמעה של דיאלוג לימודי ואתגרי שינוי השיח בכיתה. כחלק מביצוע המחקר, הובלתי את עבודת הפיתוח בתכנית "דיאלוג לימודי פורה", הנחיתי ועבדתי יחד עם מורות ומדריכות בפיתוח כלים ומשאבים מקצועיים. בעבר שמשתי במשך עשור כמחנך ומורה בתיכון, בהמשך הייתי עמית בבית-הספר למנהיגות חינוכית במכון מנדל ועבדתי במחקר ופיתוח במכון אבני ראשה. אני גר בתל אביב עם בת-זוגי ושני ילדיי, אוהב לבשל ומשתדל לרוץ.
מאמרים:
Barak, M., & Lefstein, A. (2022). Opening texts for discussion: Developing dialogic reading stances. Reading Research Quarterly. doi:10.1002/rrq.413. Barak, M., & Lefstein, A. (2022): Above the law? The democratic implications of setting ground rules for dialogue, Language and Education, DOI: 10.1080/09500782.2021.1981923. Barak, M. (2021). Contexts for Changing Classroom Talk (Doctoral dissertation, Ben-Gurion University of the Negev).
Lefstein, A., & Barak, M. (2020). Tradeoffs and dilemmas in coding classroom dialogue: Commentary. In: Research Methods in Educational Dialogue. Bloomsbury Research Methods for Education series. London and NY: Bloomsbury Plc. Barak, M. (under review). Learning from teachers' concepts of dialogic pedagogy. פרסומים מקצועיים: ברק, מ., לפסטיין, א., קנר-פורמן, ת. ושם-טוב, ס. (2020). דיאלוג לימודי פורה מבואות, כלים ויחידות לימוד. המעבדה לחקר הפדגוגיה, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב ומכון מופת. (מהדורה שניה). ברק, מ. (2016). סבבי למידה – גם בישראל. בתוך: מנדל-לוי ובוזו-שוורץ (עורכות): עושים בית ספר: ידע מעשי על מנהיגות פדגוגית. ירושלים: מכון אבני ראשה. שאול, א., ברק, מ. (2016). מנהיגים פדגוגיים מערכתיים: המפקחים הכוללים מובילים תהליכי למידה מקצועית. בתוך מנדל-לוי ובוזו-שוורץ (עורכות): עושים בית ספר: ידע מעשי על מנהיגות פדגוגית. ירושלים: מכון אבני ראשה.
|
| שירלי עופר מנהלת שותפויות חינוכיותמנהלת שותפויות חינוכיות וחברה בצוות הליבה של המרכז. במסגרת תפקידי, אני מרכזת את ממשקי העבודה ושיתופי הפעולה של המרכז עם גורמים חינוכיים. בעלת תואר שני כפול: במנהל מערכות חינוך ותוכניות לימודים, ותואר ראשון בחינוך מיוחד. בעלת 19 שנות ניסיון במערכת החינוך, מתוכן 7 שנים כמנהלת בית-ספר. |
| אני עובדת באוניברסיטת בן גוריון בנגב כ-20 שנה במגוון תפקידים, בשנים אלו צברתי ניסיון ורכשתי מיומנויות רבות בתחום הריכוז האדמיניסטרטיבי. בעלת תואר ראשון ב-B.A כללי. אוהבת אומנות ולטייל. |
| הדר אזולאי ליברמן מובילת תחום תקשורת ושיתוף בידע hadaraz@post.bgu.ac.il אני מובילת תחום התקשורת ושיתוף הידע שנצבר במרכז לחקר הפדגוגיה. במסגרת תפקידי אני אחראית לקידום אסטרטגיית התקשורת של המרכז, הנגשת תוכן המרכז והתאמתו לקהלי יעד שונים תוך הלימה עם מיתוגו ושמירה על בידולו. אני פועלת ליצירה וטיפוח של מרבים לשיתוף בידע ותומכת בהפקת תוצרי פיתוח מבוססי מחקר. אני בעלת תואר שני בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ודוקטורנטית במחלקה לחינוך. אני מתעניינת בקשר שבין תופעת הקיצוניות בחברה הישראלית ובסגנונות ויסות רגשי. במסגרת מחקרי עם ד"ר מוטי בניטה, אנו שואפים למצוא את "תרופת הפלא", שתאפשר לנו להבין מורכבות, להוריד סימני קריאה ולהרבות בסימני שאלה. לצד לימודיי כתבתי, ערכתי, הייתי אחראית על יחסי הציבור והמיתוג של חברות וארגונים שונים וכן יצרתי תכנים למדיות שונות; מגזינים, עיתונים ותוכניות מצולמות בעברית ואנגלית. נשואה לחבר הכי טוב שלי, נתי, ואימא לקטנה המופלאה העונה לשם יובל. אוהבת לטייל, וחולמת להצליח גם להפוך לסופרת יום אחד.
|
| אביב אורנרדוקטורנטיתדוקטורנטית בבית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית בירושלים. אני מתעניינת בקשרים בין שפות ומגדר במרחב, בתקשורת, ברשתות חברתיות ובמיוחד בהקשרים חינוכיים. עבודת הדוקטורט שלי מתמקדת בהוגנות מגדרית בשיח כיתתי בבתי ספר יסודיים. במסגרתה אני בוחנת כיצד ניתן לקדם הוגנות מגדרית בשיח הכיתתי על ידי עיצוב קריטריונים לאבחון, מדידה והבנה של הטיות מגדריות בשיח הכיתתי, פיתוח, התנסות ושיפור שיטות להפחתת הטיות אלו, ובחינת תוצאות היישום והשלכותיו.הבחירה שלי בעולם החינוך החלה כבר בתיכון ובצבא, יצאתי לשנת שירות במסגרת תנועת הנוער העובד והלומד, ושירתתי במסלול נח״ל כמפקדת גדנ״ע בבסיס שדה בוקר. אני בעלת תואר ראשון בלשון עברית ותקשורת מהמכללה לחינוך אורנים, ובעלת תואר שני בחינוך רב-לשוני מאוניברסיטת תל אביב. בעבר כיהנתי כיו״ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללת אורנים, עבדתי כמורה לעברית במשרד החינוך, והובלתי את קהילת הטרנספורמציה הדיגיטלית של עובדי/ות הממשלה במטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית.אני גרה בתל אביב עם אורן בן זוגי ואש הכלב המתוק שלנו, אוהבת טיולים, מוזיקה ואומנות.
2020: Orner, A., Student diversity, the differentiation of teaching and Learning opportunities: Language and participation in an Israeli primary classroom. (Thesis Submitted for the MA Degree of Humanities Program for Multilingual Education). Tel Aviv University, {In Hebrew}. 2021: Orner, A., & Netz, H. Taking, begging, or waiting for the floor: Students' social backgrounds, entitlement and agency in classroom discourse. Discourse: Studies In The Cultural Politics Of Education. https://doi.org/10.1080/01596306.2021.1989573 2021: Orner, A., & Knoller, N., Promoting equity participation in classroom dialogue, information sheet, Pedagogy Research Laboratory, Ben-Gurion University of the Negev: https://katzr.net/0eb9bf, {In Hebrew}. 2022: Gutentag, T., Orner, A., & Asterhan, C. Gutentag, T., Orner, A., & Asterhan, C. (2022). Classroom discussion practices in online remote secondary school settings during COVID-19. Computers in Human Behavior. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107250 2022: Orner, A., Hand-raising only: Boy and girl participated in the class discussion - which voice was heard first?, An article in the online magazine "It's time for education" (הגיע זמן חינוך), {In Hebrew}. https://www.edunow.org.il/article/4131 (in press): Orner, A., & Netz, H. She's Got it All Wrong: When Israeli Straight Talk Meets Dialogic Teaching. Accepted to Israel studies in language and society, {In Hebrew}.
|
| איתן כהן חוקראני מתעניין בידע מקצועי של מורים, באופן שבו הם מפתחים ומשתפים את הידע שלהם על אודות ההוראה, ובדרכים שבהן ניתן לתמוך במורים ובהוראה. במסגרת לימודי הדוקטורט, אותם השלמתי בשנת 2020 באוניברסיטת חיפה. חקרתי קהילות למידה בתוך סביבות למידה מוגברות טכנולוגיה, שאותן גם עזרתי לעצב. בעבר הייתי מורה למחשבת ישראל ומחנך כיתה בתיכון מכבים-רעות. אני מתגורר במודיעין עם אשתיו וארבעת ילדי, ובזמני החופשי אוהב לטפס על קירות.
מאמרים Cohen, E., & Hod, Y. (2021). Enriching the informing cycle of Knowledge Building Communities by investigating students' interpretations of design principles. Interactive Learning Environments, 1–13. Cohen, E., & Ben-Zvi, D. (2020). Text, Context, and Knowledge Building: Creating, Crisscrossing, and Rising above Jewish Identity. Journal of Jewish Education, 86(4), 416–445. כהן, ה' (2017). הלומד למה הוא דומה? פירוש חדש למשניות כה-כז בפרק ד במסכת אבות. גילוי דעת, 17, 121–135. ספרי לימוד כהן, א', וכהן נ' (2013). יישוב הדעת: פרקים נבחרים בהלכות דעות לרמב"ם. מכון שלום הרטמן. עדן, י',חפץ, א', וכהן, א' (2012). ערכים במועדם: בעקבות לוח השנה העברי. מכון שלום הרטמן. כהן, א' (2011). הרצל אמר: חברת מופת בהגות הציונית. מכון שלום הרטמן.
|
| טל כרמי חוקר בתר-דוקטורט tal.carmi@mail.huji.ac.il אני מתעניין בלמידה והתפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים בשלב ההכשרה ולאורך הקריירה. המחקר שלי מתמקד ביחסי חניכה ובקהילות למידה ובאופנים שמסגרות אלו קשורות בהתפתחות מקצועית של אנשי חינוך. בעבר עבדתי כמורה לתיאטרון, כמרצה במכללת סמינר הקיבוצים וככותב ומפתח ידע בצוות מו"פ השקפה.
מאמרים אקדמיים:
Carmi, T. & Tamir, E. (2020). Three professional ideals: Where should teacher preparation go next? European Journal of Teacher Education. DOI: 10.1080/02619768.2020.1805732 Carmi, T. & Tamir, E. (2021). Who learns to teach? Student-teachers as change agents, mentor-teachers as learners. European Journal of Teacher Education. DOI: 10.1080/02619768.2021.1975677 Carmi, T., Guberman, A. & Cohen Brandeis, R. (2022). PLC tools: promoting learning about learning in a teachers' professional community. Professional Development in Education. DOI: 10.1080/19415257.2022.2077409 מאמרים מונגשים ופרסומים נוספים:
Carmi, T. (2020). Supporting Do-It-Yourself video-based teachers' professional learning. InFo-TED. https://info-ted.eu/supporting-do-it-yourself-video-based-teachers-professional-learning/ כרמי, ט' (2017). מתמודדים עם אתגרי ההוראה. https://hashkafa.macam.ac.il/research/%d7%9e%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%9d-%d7%90%d7%aa%d7%92%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%94%d7%95%d7%a8%d7%90%d7%94/ כרמי, ט' (2018). מחוזות מובילי פדגוגיה. השקפה מחקרית, 4. 9-7. https://hashkafa.macam.ac.il/wp-content/uploads/2020/04/%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A4%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%AA-4-%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90-%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-1.pdf כרמי, ט' (2018). מבחנים סטנדרטיים לשיפור ההוראה. https://hashkafa.macam.ac.il/research/beyond_standardized_tests/ כרמי, ט' (2018). שותפות מחקר-מעשה בחינוך — הילכו השניים יחדיו? השקפה מחקרית, 5. 9-7. https://hashkafa.macam.ac.il/wp-content/uploads/2020/04/Haskafa-5-web_links-1.pdf כרמי, ט' (2018). מורים לומדים — מורים חוקרים. השקפה מחקרית, 5. 17-14. https://hashkafa.macam.ac.il/wp-content/uploads/2020/04/Haskafa-5-web_links-1.pdf כרמי, ט' (2018). מנהיגות - לא למובילים בלבד. https://hashkafa.macam.ac.il/research/wenger_trayner_leading/ כהן ברנדייס, ר' וכרמי, ט' (2018). לקראת פרדיגמת למידה חדשה: מפת דרכים של קהילת מורים. https://hashkafa.macam.ac.il/wp-content/uploads/2020/04/%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%92%D7%9E%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-010119.pdf כרמי, ט' (2018) . ללמד את מורי המורים. היזמה למחקר יישומי בחינוך. http://education.academy.ac.il/Index4/Entry.aspx?nodeId=992&entryId=21124 כרמי, ט' (2019). להוביל, להיתמך ומה שביניהם. https://hashkafa.macam.ac.il/research/learner_agency_in_scaffolding/ כרמי, ט' (2019). מגשרים בין תאוריה ופרקטיקה: מורים חוקרים בכיתותיהם/ https://hashkafa.macam.ac.il/research/linking_theory_and_practice/ כרמי, ט' (2019). ייצוג הולם: על תפקידם של ייצוגים בלמידה מהפרקטיקה.
https://hashkafa.macam.ac.il/research/representations/ חירות, ג' וכרמי, ט' (2019). שיפור הפרקטיקה באמצעות יישום מתמשך של מחזורי למידה. https://hashkafa.macam.ac.il/research/learning_cycle/ כרמי, ט' (2019). הוראה: מורכבת מבפנים, פשוטה מבחוץ. https://hashkafa.macam.ac.il/research/complex-teaching-skills/ כרמי, ט' וכהן ברנדייס, ר' (2019). ניתוח ייצוגים בקהילת מורים: אתגרים ודרכי התמודדות. בימת דיון, 63. 38-35. https://meyda.education.gov.il/files/Mazkirut_Pedagogit/AgafPituachPedagogi/bitaon63.pdf בן זקן, מ' וכרמי, ט' (2020). תפסיקו להגיד מהמם. https://hashkafa.macam.ac.il/research/stop_saying_wow/ כרמי, ט' (2020). פיתוח יחידות מקוונות עבור מורים מובילים ומנחיהם: דוח ראשוני של ממצאי מחקר פעולה. https://hashkafa.macam.ac.il/wp-content/uploads/2020/11/%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%99%D7%9D_%D7%93%D7%95%D7%97-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8-%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%94_%D7%A0%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%91%D7%A8-2020.pdf כרמי, ט' (2021). גיבוש ידע ומסקנות בקהילות למידה. https://hashkafa.macam.ac.il/wp-content/uploads/2021/06/%D7%92%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9-%D7%9E%D7%A1%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99.pdf כרמי, ט' (2022). שבע אסטרטגיות להובלה מיטבית של הפיתוח המקצועי בין מנהיגות בית ספרית ללמידת מורים. https://hashkafa.macam.ac.il/research/%d7%a9%d7%91%d7%a2-%d7%90%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%98%d7%92%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%95%d7%91%d7%9c%d7%94-%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a4%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%97/
|
| מוריה עומר אטלידוקטורנטית
אני מתעניינת בחוויית התלמיד בבית הספר ומתמקדת בשיח ובאינטרקציה הכיתית. מחקרי האחרון התמקד באירועי צחוק בכיתה – מה הם חושפים לגבי יחסי הכוחות בכיתה, כיצד הם משפיעים על השיח הכיתתי ומה בינם לבין הוראה דיאלוגית.
אני עורכת דין בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת תואר שני נוסף במדיניות ומנהל בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. הניסיון התעסוקתי שלי מגוון וכולל עיסוק בליטגציה מסחרית, עריכה בדסק החדשות של "כלכליסט" וניהול של תהליכי פיתוח כלכלי בעיר לוד. במקביל ללימודים ולעבודה, התנדבתי במסגרות חינוכיות רבות עד שבחרתי להפוך את החינוך למרכז חיי המקצועיים ומאז עסקתי בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי, בעיקר בארה"ב. נשואה לאילן ואמא ללביא, איתן ואביב. אוהבת טיולים בטבע, אמנות, ופרטי אינפורמציה אזוטריים.
Omer Attali, M., & Yemini, M. (2017). Initiating consensus: Stakeholders define entrepreneurship in education. Educational review, 69(2), 140-157.
|
| אדית בוטון חוקרת בתר דוקטורט edit.bouton@mail.huji.ac.il
תלמידת בתר דוקטורט במרכז. המחקר שלי מתמקד בהגדרות תיאורטיות ואופרטיביות של שיח לימודי פורה בכיתה, ובתוך כך אני מתעניינת במיוחד בחוויית הלומד, רווחים, אתגרים, הבדלים בין אישיים והשפעתם כל כל אלו על היכולת להרחבת הפדגוגיה הדיאלוגית במערכת החינוך בישראל. בדוקטורט בחנתי מתודולוגיות כמותניות לבחינת איכות השיח, ובניסיון להרחיב ולהעמיק תוצאות של מחקרי שדה כמותניים באמצעות מערך קידוד מודולרי וניתוח רשת אפיסטמי. בתזה בחנתי שיתוף משאבי למידה באמצעות רשתות חברתיות, בקרב בני נוער, סטודנטים וסטודנטים להוראה. אני גם אמא של עופרי (15), מודי (13) וצ'רלי (רועה בלגית), מורה להוראה מתקנת ואוהבת אוכל, בגדים וצפיה בטלוויזיה.
Greenhow, C., Hershkovitz, A., Baruch, A. F., Askari, E., Tsovaltzi, D., Puhl, T., Weinberger, A., Asterhan, C.S.C., Bouton, E., & Polman, J. (2016). Teachers and professional development: New contexts, modes, and concerns in the age of social media. Proceeding of International Conference of the Learning Sciences, ICLS.
Bouton, E. & Asterhan, C. S. C. (2017). Teenage sharing of learning materials through social network sites (in Hebrew). In B. B. Schwarz, H. Rosenberg, & C. S. C. Asterhan (Eds.), Breaking Down Barriers in Education? Teachers, students and social network sites. Mofet.
Asterhan, C. S. C. & Bouton, E. (2017). Teenage peer to peer knowledge sharing through social network sites in secondary schools. Computers & Education, 110, 16-34.
Bouton, E., Bar-Tal,, S., & Asterhan, C. S. C. (2021). Student-to-student knowledge sharing through social networks sites in higher education. The Internet and Higher Education, 49, 1-11.
|
| ענבר מיכלזון-דרוריחוקרת בתר-דוקטורטinbar.md@gmail.com
התאהבתי במעשה החינוכי בשנת שירות הנוער העובד והלומד. בעבודת התזה (האוניברסיטה העברית) חקרתי את מיתוס הפְרֵחָה, ואת האיום שטמון בשימוש במילה זו בהקשרי שיח שונים כלפי נערות מזרחיות בעיר לוד. בעבודת הדוקטורט (אוניברסיטת בר אילן), חקרתי בני ובנות נוער בערים שונות (לוד, רמת אביב ומודיעין), ובחנתי כיצד הם מייצגים את עצמם ויזואלית ברשת החברתית "אינסטגרם". לשם כך פיתחתי מתודולוגיה של אתנוגרפיה ברשת החברתית, המבוססת על מיקום גיאוגרפי. עבודה זו זיכתה אותי בפרס נשיא המדינה לדוקטורנטים מצטיינים וכיום אני מלמדת קורס בנושא באוניברסיטת בר אילן. כמו כן, בעקבות עבודה זו פיתחתי תכנית העוסקת בפדגוגיה דיגיטלית הממוקדת בתרבות בני נוער, בשותפות עם עיריית תל אביב - יפו. כיום אני חוקרת בתר-דוקטורנט באוניברסיטה הפתוחה. במקביל לעשייה באקדמיה, בעשרים השנים האחרונות עבדתי במסגרות חינוך לצעירים ומבוגרים. בנוסף, פיתחתי תוכניות והדרכתי מורים במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), ופיתחתי תוכנית מנהיגות לארגון מעוז הפועל לשינוי החברה הישראלית. גדלתי בכרמיאל ואני דור ראשון להשכלה גבוהה, גרה ברמת אביב עם יאיר, בנותיי עמית ונגה והכלבה קווינסי.
|
| לימור לוטן חוקרת בתר-דוקטורט limlot92@gmail.com עובדת סוציאלית. מחקר הדוקטורט שלי בוצע באוניברסיטה העברית ועסק בזהות בקרב בוגרים שאומצו בארץ בהיותם פעוטות. ניסיוני בעבודה סוציאלית עם משפחות החיות בעוני והדרה חברתית הביא אותי להתעניין בפרדיגמה של עבודה סוציאלית מודעת עוני, ובמרכז אשתתף במחקר הבוחן הטמעה של הפרדיגמה בקרב צוותי חינוך בבתי ספר. |
| מרים בביצ'נקו
חוקרתmiriamba@post.bgu.ac.ilאני בעלת תואר שלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית. המחקר שלי מתמקד בלמידה מקצועית של מורים בקהילות למידה, בצוותי מורים ובהדרכות פרטניות.אני מתעניינת במיוחד באופן שבו מורים לומדים (או לא לומדים) לאמץ פרקטיקות הוראה דיאלוגיות, ממוקדות תלמיד (student-centered) וכן פרקטיקות מקדמות הוגנות (equity-oriented practices). במחקרים שלי אני בוחנת את שיח המורים כמקור ללמידה מקצועית, ומשלבת שיטות מחקר איכותניות וכמותניות לחקר השיח. בעבר לימדתי מתמטיקה בחטיבת הביניים, שימשתי כמרצה במסלול להכשרת מורים באוניברסיטה העברית ובלימודי התואר השני בחינוך באוניברסיטת בן גוריון. כמו כן ריכזתי מחקרים במעבדה ללמידה (של פרופ' קריסטה אסטרחן) באוניברסיטה העברית. אני ובן זוגי מגדלים את ארבעת ילדינו במוצא עילית.
Babichenko, M., Asterhan, C. S. C. & Lefstein, A. (under review for the Journal of Teaching and Teacher Education). How Does Teacher Team Activity Shape Collaborative Inquiry into Practice? Comparing Video Analysis, Peer Consultation and Pedagogical Planning. Babichenko, M., Vedder-Weiss, D., Cohen, R., Feniger, Y. (under revision for Teaching and Teacher Education). Group goals in teacher team meetings. Babichenko, M., Segal, A. & Asterhan, C. S. C.(2021). Associations between problem framing and teacher agency in school-based workgroup discussions of problems of practice. Teaching and Teacher Education, 105. Babichenko, M., Asterhan, C. S. C. & Lefstein, A. (2020). Inquiry Into Practice in School-Based Teacher Team Activities: Comparing Video Analysis, Peer Consultation and Pedagogical Planning. Proceedings of the 2020 ICLS conference (pp. 1966-1974) Asterhan, C. S. C. & Babichenko, M. (2015). Social inhibitors and facilitators of learning through argumentation: The effect of human presence and discourse style. Journal of Educational Psychology, 107(3), 740-755.
|