​​​במהלך השקפה מורות שיתפו באירועים מצולמים מהכיתה שלהן ודנובקהילות הלמידה בסוגיות ובשאלות העולות בעקבותיהם – סוגיות ושאלות על הוראה ולמידה. על-פי ההיתר שקיבלנו מהמדען הראשי של משרד החינוך נאלצנו למחוק את הסרטים המקוריים. במקומם הפקנו סרטונים מאוירים. סרטונים אלה יכולים לשמש כבסיס לדיון חקרני על פרקטיקות הוראה שונות. 

​שיעור על ישרים מקבילים
שיעור על ישרים מקבילים (1).png

בסרטון מוצגות ארבע דקות משיעור גיאומטריה שנערך בכיתה ז'. בשיעור, המורה גיבשה ביחד עם התלמידים הגדרה למושג "קווים ישרים מקבילים".

משוב מקדם למידה​ - מהלך הנחייה לצוותי הוראה

הוראה דיאלוגית​​ - מהלך הנחיה לצוותי הוראה

               לצפייה בסרטון              

  צפייה בסרטון (תרגום לערבית)   
                 תמליל הדיון​                

​שיעור על אמצעי שכנוע
שיעור על אמצעי שכנוע (1).png
בסרטון מוצגות ארבע דקות מתחילת שיעור שפה שנערך בכיתה ד' ועסק באמצעי שכנוע. לפני השיעור המורה כתבה שני טקסטים שבהם ילד מנסה לשכנע את אמא שלו לתת לו להצטרף לחוג כדורגל. שני תלמידים הקריאו את הטקסטים. אחר כך, דנו בשאלה איזה טקסט היה יותר משכנע?
כשתלמידים מגיעים לתשובה הפוכה ממה שציפינו - מהלך הנחיה לצוותי הוראה​

               לצפייה בסרטון              

  צפייה בסרטון (תרגום לערבית)   

שיעור פרטני באמנות 

בסרטון מוצגות חמש דקות מתחילת שיעור פרטני באמנות. בשיעור השתתפו תלמידות ותלמידים – עלמה, דנה, איתי ועומר. המורה הניחה על גבי השולחן חפצים וחומרים שמייצגים את תהליך העבודה המתוכנן לשיעורים הקרובים במטרה להציג לתלמידים את התהליך. 

מדברים כתיבה  

בסרטון מוצגות שש דקות משיעור שפה שנערך בכיתה ב'. בזמן ששאר הכיתה עבדה על מטלה עצמאית, המורה עבדה באופן פרטני עם קבוצה של תלמידות ותלמידים - עלמה, אורן, אסף, דריה, גילי, יובל, ויהלי. המורה והתלמידים דיברו על איך כותבים סיפור והתמקדו במשפטי פתיחה. ​

               לצפייה בסרטון              

                 תמליל הדיון​ ​               

כפל במלבן 

בסרטון מוצגות שש דקות משיעור מתמטיקה שנערך בכיתה ד'. המורה הדגימה, בעזרת התלמידים, שיטת עבודה לפתרון כפל מספר דו-ספרתי במספר חד-ספרתי באמצעות מלבן.  

לאחר מכן, היא ביקשה מהם לחשוב איך אפשר להשתמש במלבן כדי לפתור תרגיל כפל דו-ספרתי בדו-ספרתי, והזמינה שלושה תלמידים להציג את הפתרונות שלהם בפני הכיתה.   ​

               לצפייה בסרטון​ ​​             

  צפייה בסרטון (תרגום לערבית)   

                  תמליל הדיון​​               

מדווחים לאחר עבודה בקבוצות 

בסרטון מוצגות חמש דקות משיעור גיאומטריה שנערך בכיתה ה', ועסק במרובעים. התלמידים עבדו בקבוצות ומיינו מרובעים. אחרי שהתלמידים סיימו את העבודה בקבוצות הם שיתפו במליאה את העקרונות שלפיהם הם מיינו את המרובעים.    ​

                 תמליל הדיון​​                




<<שיח מקצועי בצוותי הוראה