דלג לתוכן העמוד
הפעל מצב נגיש יותר
בטל מצב נגיש יותר
כניסה
      • חברי הקבוצה לחקר שיח, פרקטיקה ושינוי בחינוך
      • חברי הקבוצה לחקר ללמידה בסביבות בלתי פורמליות
      • ידידי ובוגרי המעבדה
  • פרסומים
  • מחקרים
      • שיעורים מצולמים
      • סרטי הצגות
      • חוברות וכלים
      • מאגר מצגות
      • כלי הנחייה
      • על קבוצת המחקר
      • חברות קבוצת המחקר
      • פרויקטים
      • פרסומים
      • הרצאות מצולמות
      • חברי קבוצת המחקר
      • פרסומים
      • פרויקטים
  • בלוג
  • צור קשר
  • המחלקה לחינוך
  • English
    • מידע מנהל תלמידים
    • דיווח על תקלות מחשוב
    • קיוסק מידע חילן-נט
    • קיוסק מידע למרצה (כולל ניצן)
    • post
    • xmail
    • לוח שנה אקדמי
    • Scholars@BGU
    • ספר טלפונים
    • מפות ודרכי הגעה
    • אישורי כניסה לרכב
    • מכרזים ודרושים
    • משרות אקדמיות
  • לסטודנטים
  • לסגל
  • למועמדים
  • לידידים
  • קישורים מהירים
    • מידע מנהל תלמידים
    • דיווח על תקלות מחשוב
    • קיוסק מידע חילן-נט
    • קיוסק מידע למרצה (כולל ניצן)
    • post
    • xmail
    • לוח שנה אקדמי
    • Scholars@BGU
    • ספר טלפונים
    • מפות ודרכי הגעה
    • אישורי כניסה לרכב
    • מכרזים ודרושים
    • משרות אקדמיות
    • חיפוש באתר
אוניברסיטת בן גוריון קישור לדף הבית
אוניברסיטת בן גוריון קישור לדף הבית
המעבדה
לחקר הפדגוגיה
הירשמו ללימודים להרשמה
המעבדה לחקר הפדגוגיה
  • חברי מעבדה
    • חברי מעבדה

      • חברי הקבוצה לחקר שיח, פרקטיקה ושינוי בחינוך
      • חברי הקבוצה לחקר ללמידה בסביבות בלתי פורמליות
      • ידידי ובוגרי המעבדה
  • פרסומים
  • מחקרים
  • פנים לשדה
    • פנים לשדה

      • שיעורים מצולמים
      • סרטי הצגות
      • חוברות וכלים
      • מאגר מצגות
      • כלי הנחייה
  • קבוצות מחקר
    • הקבוצה לחקר הלמידה בסביבות בלתי-פורמליות

      • על קבוצת המחקר
      • חברות קבוצת המחקר
      • פרויקטים
      • פרסומים
      • הרצאות מצולמות

      הקבוצה לחקר שיח, פרקטיקה ושינוי בחינוך

      • חברי קבוצת המחקר
      • פרסומים
      • פרויקטים
  • בלוג
  • צור קשר
  • המחלקה לחינוך
  • English
topbanner21
עצור החלפת תמונות הפעל החלפת תמונות
הקבוצה לחקר הלמידה בסביבות בלתי-פורמליות
פרסומי המעבדה לחקר הפדגוגיה
חוברות וכלים לטיפוח שיח פדגוגי
שיעורים מצולמים ותמלילים
​

​על המעבדה לחקר הפדגוגיה​


במעבדה לחקר הפדגוגיה פועלות בשיתוף פעולה הדוק שתי קבוצות מחקר: הקבוצה לחקר שיח, פרקטיקה ושינוי בחינוך (בהובלת פרופ' אדם לפשטיין) והקבוצה לחקר הלמידה בסביבות בלתי פורמליות (בהובלת ד"ר דנה ודר-וייס). המעבדה בוחנות היבטים מגוונים של עשייה חינוכית בתוך ומחוץ לבית הספר וגורמים שמעצבים תהליכי הוראה ולמידה של ילדים ומבוגרים בהקשרים שונים. חברות* המעבדה עובדות יחד עם מורות ונשות חינוך אחרות כדי לפתח ידע מחקרי שיתרום לעשייה החינוכית, לשיפור מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ולקידום חברה צודקת יותר. במעבדה משתפות פעולה חוקרות ממגוון דיסציפלינות (בלשנות, סוציולוגיה, חקר שיח, אנתרופולוגיה, פילוסופיה ופסיכולוגיה), בעלות רקע בחקר ההוראה והלמידה בתחומי דעת שונים (הוראת המדעים, המתמטיקה, השפה, אמנות, אזרחות ועוד).  לחוקרות במעבדה עניין משותף בנושאים שמעצבים את העבודה החינוכית, כגון: פדגוגיה, הוראה ולמידה בתוך ומחוץ לכיתות; שיח מקצועי של נשות חינוך; פיתוח מקצועי; יישום מדיניות חינוכית; רפורמות ושינוי חינוכי.

 * הטקסט מנוסח בלשון נקבה ("חוקרות", "מורות"), אולם הכוונה היא לחוקרות ולחוקרים, ולמורות ולמורים.  ​

מחקרים משותפים של המעבדה

טיפוח שיח ומנהיגות פדגוגיים: המחקר בוחן את השיח בין מורות בישיבות צוות בתוך בתי הספר ואת הדרכים לשפר אותו. המחקר נערך בשיתוף פעולה עם מורות, מנהלות, מדריכות ומפקחות בשני מחוזות של משרד החינוך, במסגרת מהלך השקפה לשנוי תרבות הפיתוח ה​מקצועי של מורות. לדוגמאות של מגוון המחקרים שנערכים במסגרת המחקר ראו את ההצגות של המחקרים בכנס השקפה במחוז מרכז וכן ברשימת המחקרים​. 


למידה משמעותית באמצעות שיח לימודי פורה: מחקר ניסוי לבדיקת יחסי הגומלין בין שיח בכיתה לבין כישורים קוגניטיביים, מוטיבציה ללמידה והישגים לימודיים. המחקר ממומן על-ידי קרן ישראל למדע, כמרכז מצוינות, בשיתוף פעולה עם חוקרות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת תל אביב.​​


  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • YouTube
  • LinkedIn
אוניברסיטת בן-גוריון באילת 08-6304518
מרכזייה:  08-6461111
ייעוץ והרשמה ללימודים 08-6461600
ת.ד 653 באר שבע 8410501
© 2016 כל הזכויות שמורות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | תנאי שימוש באתר | הצהרת נגישות