$$News and Reports$$

08 יונ' 2021

​​​​התפקיד החדש נובע מהחשיבות שמעניקה האוניברסיטה לשיטות הוראה חדשניות, חווייתיות ויצירתיות והוא מהווה חלק מיישום תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח.

"יש לנו אחריות להביא את הסטודנטים שלנו למיצוי היכולות שלהם", אמר פרופ' תימור מלמד, עם מינויו כסגן הרקטור לענייני הוראה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 

הבוקר, 1/3/2021, נכנס פרופ' תימור מלמד מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים (בתמונה) לתפקיד סגן הרקטור לענייני הוראה וראש היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. זהו תפקיד חדש המהווה חלק מיישום התוכנית האסטרטגית עליה הכריז נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ. במסגרת התוכנית נקבע כיעד הקמת מרכז כלל-אוניברסיטאי למצוינות וחדשנות בהוראה, עם המשאבים והסמכות לבצע שינויים ולהטמיע חידושים בדרכי ההוראה המקובלות.

פרופ' תימור מלמד

פרופ' מלמד, כשמו כן הוא, כיהן כראש המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, ממקימי ועדת המעקב של הסנאט ואף כיהן בעבר כיו"ר הוועדה. "כמערכת עלינו לפתח את הכלים שיאפשרו לנו לשמור על הרמה הגבוהה ביותר של הבוגרים שלנו, הן מבחינה מקצועית והן מבחינת היכולת שלהם להבין את הסביבה ולהשתלב בה", אמר פרופ' מלמד והסביר: "יש לנו אחריות להביא את הסטודנטים שלנו למיצוי היכולות שלהם בכל הקשור לאופני חשיבה, גישה ופתרון בעיות ויכולת חשיבה ביקורתית. זה מצריך גישה ייחודית בכל הקשור להוראה, במיוחד על רקע נקודת ההתחלה של בוגרי התיכונים בימים אלה". 

תחום המחקר בו עסק מתמקד בהתפשטות של גלים אלקטרומגנטיים ותופעות גלים הקשורות לפיזור מגופים נעים תחת תורת היחסות הפרטית של איינשטיין. למחקריו יישומים בתחום ההדמיה ובביו-רפואה. 

כבר לפני עשור פרופ' מלמד היה בין החלוצים להעביר הרצאות באמצעות טאבלט במטרה להקליט ולהנגיש את החומר לכלל הסטודנטים בכל עת. "עלינו לשנות גישה בהבנת צרכי הסטודנטים. לא מספיק להיות מרצה טוב, חשוב לדעת להתייחס למאפיינים נוספים של הסטודנט כמו מאפיינים דוריים ומגדר", ציין. 

במסגרת תפקידו, לפרופ' תימור מלמד תהיה אחריות גם על תחומים כמו פיתוח תוכניות על-פקולטיות, ליווי אקדמי במסגרת מעבר יחידות צה"ל לדרום, שילוב מדעי הרוח בתוכניות הלימודים לתואר ראשון ועוד.​