$$News and Reports$$

24 מאי 2022

95538_820x360.jpg

הלימודים יחלו כבר ב1.8.22​


הקמפוס האילתי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב העביר תוכנית אקדמית ללימודי עבודה סוציאלית בשנתיים שקיבלה אתמול (17.5.22) אישור סופי ואושרה לפרסום. התכנית תלמד במתכונת חדשנית ושונה מהמקובל כיום בישראל ועתידה להתחיל כבר ב1.8.22 בהכשרה מעשית שכוללת ביקור במוסדות בהם נוכחים עובדים סוציאליים ובקורס "טעימות בעבודה סוציאלית" על מנת להכיר לעומק לסטודנטים את התחום שאליו הם נכנסים.

קמפוס אילת יהיה הראשון בישראל שבו יתקיימו לימודי עבודה סוציאלית בשנתיים, מה שעתיד להוות לו יתרון תחרותי משמעותי על פני מוסדות לימוד אחרים בישראל. כידוע העיר אילת זקוקה לעובדים סוציאליים וכמובן לסטודנטים שלוקחים חלק פעיל ומשמעותי כחלק מההכשרה המעשית שלהם במהלך התואר. מעבר לכך שמדובר בתואר של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, לסטודנטים שלומדים עבודה סוציאלית באילת יש יתרון משמעותי, ההכשרה המעשית באילת היא אחת מהמגוונות בישראל זאת מאחר שקיימת באילת אוכלוסייה מגוונת במיוחד, ומאפשרת לסטודנטים לרכוש ניסיון ולצאת מכאן אנשי מקצוע טובים ואיכותיים יותר. ההכשרה המעשית היא רכיב מרכזי בתכנית הלימודים והיא כוללת התנסות ישירה בעשייה מקצועית בשירותים חברתיים מגוונים, עם אוכלוסיות יעד שונות, ומלווה בהדרכה אישית ו/או קבוצתית.

בין התארים השונים הקיימים כיום במערכת ההשכלה הגבוהה, התואר הראשון בעבודה סוציאלית הוא אחד מהתארים האינטנסיביים והסטודנטים עוברים בהם תהליך אישי משמעותי ומפתח, ולכן מועמדים שיבחרו להתחיל את הלימודים צריכים לקחת בחשבון שיש גם תהליך אינטנסיבי שצריך להתחייב אליו, במיוחד שהלימודים ילמדו בשנתיים.

פרופ'  יניב פוריה דיקן קמפוס אילת טוען כי למסלול לימודים זה יתרונות רבים "לימודים במשך שישה סמסטרים רצופים, יקלו מאוד על הסטודנטים מבחינה כלכלית, יאפשרו לסטודנטים להגיע להישגים גבוהים יותר במהלך לימודיהם וכמובן לסיים את לימודיהם במקום בשלוש שנים בשנתיים. כיום ניתן ללמד מסלולי לימוד רבים במשך שנתיים. אנו שבויים בקונספציה כי הלימודים לתואר ראשון צריכים להימשך כשלוש שנים. חייבים לצאת מהקופסה. היה ואני הייתי מתחיל את לימודי היום, אין ספק שהייתי מעדיף ללמוד במסלול מסוג זה". פרופ' פוריה מוסיף כי "אני צופה כי כבר בעתיד הקרוב אוניברסיטאות רבות בישראל יאמצו מסלול לימודים זה".  

התכנית עתידה להתחיל ב 1.8  ולכן במידה ואתם מתעניינים בתוכנית עליכם לעמוד בתנאי הקבלה של האוניברסיטה כבר בשלב זה. הלימודים יחלו בשני קורסים שיתקיימו עד ה30.9, לאחר מכן הסטודנטים יתחילו את סמסטר א' עם כל שאר הסטודנטים ב23.10 וילמדו 6 סמסטרים רצופים- סמסטר א' ב' וסמסטר קיץ.  

בסופו של דבר מטרת התוכנית היא להכשיר עובדים סוציאליים לעבודה במגוון רחב של תפקידים בשרותי הרווחה השונים. התוכנית מיועדת להקנות בצורה שיטתית ידע ומיומנויות בתחום העבודה  הסוציאלית  עם יחידים, משפחות, קבוצות, וקהילות וכן מיומנויות וידע הדרושים למחקר ולהערכה.

תכנית הלימודים מעניקה כשירות בעבודה סוציאלית ובוגריה זכאים לרישום בפנקס העובדים הסוציאליים. בוגרי המחלקה יוכלו להתקבל לכל תכנית ללימודים מתקדמים בעבודה סוציאלית ללא צורך בלימודי השלמה (בכפוף כמובן להישגיהם הלימודיים).

התכנית מקנה להם מיומנויות וניסיון בהתערבות, בארבעה מישורים: פרטנית, משפחתית, קבוצתית, וקהילתית. בוגרי המחלקה יהיו מסוגלים להשתלב במסגרות בהן מועסקים עובדים סוציאליים וליישם את המיומנויות שלמדו לטובת הפונים בשירותי רווחה בריאות ובארגוני החברה האזרחית.