$$News and Reports$$

15 דצמ' 2021

​​​​אלמוג בן נתן סטודנט שנה ג' לביולוגיה ימית ומדריך צלילה בעמותת אתגרים (ספורט אקסטרים לנכים) מחבר את הספר "לו הייתי דרור" אשר יצא לאור רק לפני חודש. בספר מתאר את חיבורו לעולם התת ימי, את ה"אתגרים" אשר נתקל בהם לאורך חייו ודן על עולם בו קיים חיפוש תמידי אחר האושר.  "זהו יומן מסע עתידני שעוקב אחר המאבק לחירות ובדרך מציף שאלות קיומיות על מקומה של הרוח בעולם הטכנולוגי, על מחיר החופש ועל תפקידו של הכותב בעולם בו האנושות הולכת ומאבדת את יכולת הבחירה החופשית".

 

ב 22.11.21 התקיימה השקתו של הספר "לו הייתי דרור" באוניברסיטת בן-גוריון באילת.

מחבר הספר אלמוג בן נתן הינו סטודנט שנה ג' לביולוגיה ימית בקמפוס אילת ומדריך צלילה בעמותת אתגרים (ספורט אקסטרים לנכים). בראיון לעיתון מקומי "ערב ערב" , מתאר אלמוג את אהבתו לביולוגיה ימית , את התנדבותו בעמותת "אתגרים" ועל עולם בו אין רוע, רק חיפוש תמידי אחר האושר, בנוסף לאורך הריאיון אלמוג משתף מחייו האישיים ועל כאב מתמשך. לקראת סוף הריאיון, אלמוג מזהיר מפני עולם ללא חיים ימיים: "לא רחוק היום שאנשים יכלו לסופר ויראו שחיות רבות שהם היו אוכלים לא נמכרות יותר כמו הטונה למשל כי הן פשוט נכחדו ויישארו רק בסיפורים".

להמשך קריאה של הכתבה לחץ כאן

לו הייתי דרור1.jpg

סיפורים הם חלק עיקרי מחייו של בן נתן, הוא חובב מדע בדיוני, פנטזיה וקומדיה. "הספר הוא מאין יומן מסע עתידני שעוקב אחר המאבק לחירות ובדרך מציף שאלות קיומיות על מקומה של הרוח בעולם הטכנולוגי, על מחיר החופש ועל תפקידו של הכותב בעולם בו האנושות הולכת ומאבדת את יכולת הבחירה החופשית" (אלמוג בן נתן).

אלמוג מסביר כי שם הספר "לו הייתי דרור" הוא דו משמעי "גם לו הייתי דרור וגם לו הייתי חופשי. רציתי לכתוב משהו על הטבע ועל החופש- שני מוטיבים מרכזיים בחיי".

הספר מיועד לגילאי נוער ומעלה, קל להזדהות עם הדמות העיקרית של הסיפור היא צעירה והבעיות שלה מטרידות צעירים אך באותה נשימה גם מבוגרים. אלמוג מבהיר כי דרך הספר ניסה להעביר מסר שחשוב לו- אנשים חייבים אמנות ולגוון את העושר המחשבתי שלהם. "הספר נתפתח​ בבוקר לא שגרתי במעונות הסטודנטים שהופך למציאות כאוטית, כשנעמי צעירה מופנמת שחולמת להיות סופרת, נאלצת לנטוש את חייה השלווים ולנוס על נפשה ועל חירותה אל מעמקי היער. שם, הרחק מעיניהם הבוחנות של נציגי הקואליציה הבין-גלקטית, היא נאלצת לפתח כישורי הישרדות ולהתמודד ע רעב, קור ובדידות. זאת בתוך כדי מנוסה מתמדת וניסיון להבין את המציאות אליה נקלעת האנושות כולה. במסע הנואש נעמי נאחזת בפריט אחד, היקר לה מכל: מחברת ירוקה בה היא כותבת לחברה היחיד -הקורא היקר שלה". ​

לו הייתי דרור2.jpg

לשמיעת קטע קצר מהספר לחץ כאן