$$News and Reports$$

15 יונ' 2022

החל משנת הלימודים הבאה ילמד במחלקה לניהול בקמפוס אילת בלבד, קורס אודות תעשיית קנאביס  "הזהב הירוק- מבוא לתעשייה צומת ומשגשגת" הקורס הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין חברת W.C.H העוסקת במחקר, פיתוח וייצור מוצרי קנביס רפואי ,חברת פרגון המתמחה ביצירת כנסים בינלאומיים וקמפוס אילת, ויועבר על ידי ד''ר מיכאל דור ועוד שורה של מרצים המובילים בתחום הקנביס הרפואי בעולם. ד''ר דור מילא תפקידים בכירים בשירות המדינה ומשרד הבריאות בניהם היועץ הרפואי הבכיר של היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר),יזם מאות מחקרים, ומי השפיע על מספר חוקים ועשרות תקנות בתחום.

תעשיית הקנאביס היא מהתעשיות הצומחות בעולם. על מנת להכיר, לנהל ולהוביל שוק זה, יש צורך בידע מדעי נרחב. מטרת הקורס ליצור הכרות בין הסטודנטים/ות לבין שחקנים/ות ומרכיבים שונים המייחדים תעשייה זו, כמו גם להכיר בפני הסטודנטים/ות את ההשלכות שתתכנה לתעשייה זו.

לתעשיית הקנאביס פוטנציאל לתרומה משמעותית לכלכלת העיר אילת כמו גם לתרומה לגיוון התעסוקתי בעיר. לתעשיית הקנאביס הפוטנציאל להוות מנוע צמיחה כלכלי לעיר התלויה בתעשיית התיירות. הקורס פתוח לקבל הרחב ועתידים להשתתף בו גם בכירים בעיריית אילת שיגיעו ללמוד על מנת להעמיק את הידע בתחום.

בקורס ייקחו חלק שורה של חוקרים/ות מהמובילים בעולם בתחומם. בקורס ישולבו שני סיורים לצורך היכרות מעמיקה יותר עם תעשיית הקנאביס. בסיום הקורס יתקיימו שני מפגשי מליאה בהם הסטודנטים/ות יציגו הצעות לפתרון בעיות ניהוליות עימן מתמודדים/ות כיום מנהלים/ות  בתעשיית הקנביס בארץ ובעולם.

משתתפי הקורס יזכו לכלים מעשיים ולחשיפה למנעד של גופי ידע בתחומים כמו: כלכלה, רפואה,  טכנולוגיה, חקיקה רגולטיבית, ועוד. במסגרת הקורס הסטודנטים/ות ידונו וינתחו סוגיות ניהוליות מורכבות.

הקורס יכלול תכנים מקיפים על התחום בארץ ובעולם, מטרת העל של הקורס היא להקנות לסטודנטים/ות הבנה וידע מקיפים אודות תעשיית הקנביס על מנת לאפשר להם/ןיכולת בחינה של תעשיות צומחות חדשות בסביבות רגולטורית נוקשות וקבלת החלטות ניהוליות תחת תנאים אלו. מטרת סגל ההוראה להקנות לסטודנטים/ות:

  - ידע ורקע על צמח הקנביס לו רלוונטיות להבנת התהליכים הרגולטורים בעולם בנושא זה.

  - ידע בנושא סמים קלים והתמכרויות על מנת שיוכלו לגבש דעה ביקורתית אם בעד או נגד תהליכי ההסדרה וניהול תחום הקנביס.

הבנה של עקרונות הניהול האחראי, בקרת איכות ועמידה בתקני GMP.

  - ידע וכלים שיאפשרו להם/ן להשתלב בדרגות הניהול בתעשיית הקנביס כמו גם לאתר הזדמנויות ליזמות .

  - גוף ידע יישומי שישמש אותם/ן כמנהלים/ות בענפי התיירות, התעשייה, המלונאות וניהול המדיניות הציבורית להם ממשק ישיר או עקיף עם תעשיית הקנביס.

  - יכולת הבנה וקבלת החלטות ניהוליות בתעשיות צומחות בסביבות רגולטורית נוקשות.


*עמותת ״אילת ירוקה״- אשר נלחמים יום יום למציאת פתרונות אשר יקלו על חיי מטופלי הקנביס הרפואי והעלאת המודעות בשיח הציבורי (עובדים עם החברות המצוינות מעלה בשיתוף פעולה יומיומי).

 

*עיריית אילת- תומכת ברעיון ובוחנת אפשרויות ליצירת מנוע צמיחה כלכלי זה בעיר אילת. ישתתפו בקורס על מנת לרכוש ידע מתאים אשר יעזור בהבנה בהקניית הכלים המתאימים לקבלת החלטות בתחום זה.