$$News and Reports$$

19 ספט' 2021

​​​​​​​​​​​​​תעצמו עיניים, תחשבו אילת. דמיינתם חופשה, מלון, ים? נכון! אבל תעשו מקום במחשבות גם לקמפוס הכי דרומי של בן-גוריון, שנמצא בעיר. הקמפוס האקדמי השוקק הוקם באילת בשנת 2002 על ידי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ולומדים בו מדי שנה מאות סטודנטים במגוון תכניות לימודים. המתקבלות והמתקבלים לקמפוס זוכים להשכלה גבוהה בתנאים מועדפים, והבוגרים שלו, בעלי תואר אוניברסיטאי לכל דבר, מבוקשים בשוק העבודה בזכות העצמאות שלהם, ההתנסות בתואר בקורסים יישומיים ושילוב של לימודים ועבודה.​ 

איך זה קורה? הנה 6 דברים שלא ידעתם על אוניברסיטת בן-גוריון באילת:



1. לומדים בכיתות קטנות עם יחס אישי ומקבלים תעודת בוגרות ובוגרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב!

 באוניברסיטאות הגדולות לפעמים קל ללכת לאיבוד בין אלפי הסטודנטים! היתרון של לימודים באוניברסיטת בן גוריון באילת ברור: נהנים מלימודים ברמה גבוהה ובכיתות קטנות דבר המאפשר יחס אישי מהמרצים ומהסגל המנהלי והאקדמי. בנוסף, בסיום התואר,

התעודה המוענקת לבוגרי אוניברסיטת בן-גוריון באילת זהה לכל דבר ועניין לזו המוענקת ללומדים בקמפוס באר-שבע. "הקמפוס שייך לאוניברסיטת בן גוריון בנגב, כלומר אנחנו לומדים עם אותם המרצים, באותה תכנית לימודים, באותו הקצב ונבחנים באותם המבחנים. למעשה, אנחנו זוכים ברמת לימודים גבוהה יותר כי היחס שאנחנו מקבלים הוא יותר אישי ולכן האפשרות לממש את פוטנציאל ההצלחה, גבוה יותר."  (דנה סמולנסקי סטודנטית לפסיכולוגיה) 


2. הסטודנטים באילת נהנים ממלגות עד 30,000 ש"ח והטבות נוספות רק כי הם תושבי העיר.


לריחוק הגיאוגרפי יש יתרון כלכלי: משרד הביטחון מממן למשוחררים מצה"ל הלומדים באוניברסיטת בן-גוריון באילת את שכר הלימוד בשנה הראשונה לתואר הראשון, מתוקף חוק חיילים משוחררים. עיריית אילת תורמת מלגות, שמאפשרות לסטודנטים באוניברסיטה האילתית ליהנות גם ביתר שנות התואר הראשון ממלגת לימודים מלאה. העיר משקיעה בניסיון למשוך אליה סטודנטים, משום שהם משנים את פניה לטובה, 75% מהסטודנטים בתואר הראשון מעתיקים מגוריהם לעיר לצורך לימודים ועיריית אילת שואפת שיישארו להשתקע בעיר לאחר סיום התואר.

 


3. שילוב מנצח: גם לומדים וגם נהנים!


העיר אילת מציעה מגוון רחב של פעילות פנאי – מצלילה וספורט ימי, דרך מסלולי טיול בטבע, סרטים והצגות ועד לחיי לילה מטורפים. "הלימודים באוניברסיטה באילת אפשרו לי גם ליהנות וגם ללמוד, בתקופת המבחנים והעבודות אני נהנית ללכת ולשבת מול הים עם כוס קפה, להתרכז בראש שקט תוך הנאה מנופי הים וההרים באילת. גם במהלך הלימודים, בהפסקות ובסיום יום לימודים ארוך תמיד יש אפשרות ללכת לים שנמצא רק 2 דקות ממך ולנקות את הראש"(זואי אהרון סטודנטית לפסיכולוגיה).

זאת ועוד, כולם יודעים שהריחוק הגיאוגרפי של אוניברסיטת בן-גוריון יוצא חיבור חזק ומשמעותי בין הסטודנטים שהופכים לחברים לחיים, ומה שנכון לבאר-שבע נכון עוד יותר לקמפוס באילת.

 

4. סטודנטים באילת וכבר תושבים


שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת בן-גוריון באילת לעיריית אילת הביא למתן תעודת תושב.ת אילת לכל סטודנט וסטודנטית שלומדים בעיר. כרטיס תושב אילת מלווה במתן זכויות מרובות לסטודנטים, במסעדות, אטרקציות, חנויות בארנונה וכדומה. הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון באילת בעלי זכות הצבעה בעיר בשל רצון העיר לחידוש, התקדמות ומעורבות צעירים בהתפתחותה. חשוב לציין כי בנוסף לכך קיימת הטבה בטיסות למרכז ומהמרכז לעיר. מתן תעודת התושב מקל על ההתנהלות השוטפת של הסטודנטים ביום יום ועל אורח החיים כסטודנטים.

sz8v8i.jpg



5. גם לימודים וגם עבודה.


אילת הינה עיר תיירות שלא נחה לרגע, במיוחד בסופי שבוע והביקוש לעובדים איכותיים, חרוצים ויציבים הוא עצום, דבר המוביל לעלייה והעדפה של סטודנטים כעובדים במגוון עסקים ברחבי העיר. מעבר לכך, הסטודנטים משתלבים בין היתר גם בעולם המלונאות והתיירות של אילת, שמכיל מגוון תפקידים שיכולים להעניק ניסיון מקצועי עשיר במקביל ללימודי התואר.

"הגעתי לאילת לאחר שנה באוסטרליה שם עסקתי בתחום המלונאות והתיירות. במהלך הלימודים נחשפתי לקורסי מבואות בתחום המלונאות והתיירות שתרמו רבות לידע האישי והמקצועי שלי. היום אני עובדת בתפקיד שירות לאורח במלון רויאל גארדן השייך לרשת ישרוטל. אני מרוצה מהעבודה שלי, היא מתאימה לי כסטודנטית, וגם פותחת בפני אופציות קידום רבות אחרי הלימודים" (שי רוזנר סטודנטית לניהול מלונאות ותיירות)

 sz8v8i1.jpg


6. עצמאים יותר!


בזמן שחלק מחבריהם לדור ה-Y חותמים קבע בבית ההורים ומתפנקים על שירותי הכביסה והבישול של אבא ואמא, הסטודנטים באילת רוכשים כלים "לחיים האמיתיים". המעונות הצמודים לקמפוס חדשים ומאפשרים פרטיות מלאה, כך שרבים מהסטודנטים המתגוררים במעונות מעדיפים לא לנסוע הביתה בכל סוף שבוע. הם מנצלים את שישי-שבת כדי ללמוד, לעבוד וגם לבלות בעיר. "אני מאמין כי העיר אילת אפשרה לי לממש את עצמי כאינדיבידואל במהלך לימודי לתואר ראשון.  היום, אני בעל עסק של הדרכת ספורט שהקמתי לפני מספר חודשים תוך כדי הלימודים. בנוסף, הקמתי גם  קבוצת ריצה לסטודנטים שפעם בשבוע יוצאים לרוץ יחד באוויר הפתוח. מבחינה חברתית פשוט תענוג באילת - ארוחות שישי משותפות, מכירים את כולם במעגל החברתי ויוצא לבלות בהזדמנויות השונות, לא תמיד בוער לי לנסוע הביתה "(אביאל שומרון, סטודנט לניהול).

​​