דפנה נסים ונטע אלקיים - חלוצה - אשכול הסתיו תשע"ב
 
על עבודות האמניות, דפנה נסים ונטע אלקיים, אומר פרופ' מאור: "התערוכה 'חלוצה' איננה צירוף של שתי תערוכות יחיד, אלא מעשה הרכבה, שזירה מרתקת של שתי אמניות שחברו להציג את עבודותיהן יחדיו, והן מהדהדות האחת את רעותה בתכנים, בצורות ובאמצעים שונים. למען האמת, שימשתי כ'שדכן' שלהן. לאחר שהבחנתי בקווים משותפים בעבודותיהן ובסממנים משותפים בביוגרפיות שלהן, הפגשתי ביניהן והצעתי להן לעבוד במשותף כל התערוכה. דפנה נסים היא אמנית רב-תחומית, היוצרת בציור ורישום, צילום מבוים ומטופל, מיצבים, וידאו ורקמה. גם נטע אלקיים היא אמנית רב תחומית, הפועלת בשדות אחדים בה בעת-ציור ריאליסטי, צילום מבוים, מיצגים ומופעי רחוב, מיצבים, וידאו, רישום, רקמה וכתיבה".
 
השתיים פועלות בשדה האמנות מתוך מודעות לאמניות שעסקו ועוסקות בנושאי מגשר, פוליטיקה של זהויות ומיעוטים ובאוטוביוגרפיות כחומרי גלם ליצירתן. גוף עבודותיהן בוחן וכן מטשטש את הגבולות שבין חייהן האישיים לבין ייצוגיהן האומנותיים. דפנה ונטע, שתיהן, נולדו למשפחות שכולות. נוכחות המוות, חרדת המוות וצל השכול מלווים את עבודותיהן של שתי האמניות.
 
תערוכתן של נסים ואלקיים תוצג בגלריה על-שם אברהם ברון בבניין הספרייה המרכזית על-שם זלמן ארן.
 
רות קסטנבאום בן-דב - פנים אל פנים (עבודות 2011-1992), אשכול הסתיו תשע"ב
 
אוצר התערוכות, פרופ' חיים מאור, מספר על עבודותיה של האמנית רות קסטנבאום בן-דב: "ביצירותיה מתקיים מפגש בין ציורים של גוף-אדם לגופי-טקסט. הטקסטים המצוטטים לקוחים מן המקרא, המשנה, התלמוד, האגדה ומהספרות העברית והמערבית. הדימויים מצוירים במידה רבה של ריאליזם וכוללים דיוקנאות-עצמיים, טבע דומם, פריטי יודאיקה ועוד. החיבור בין הגופים למילים, על דרך של השוואה או הנגדה, הוא ניסיון מרתק להפגיש את מסורת הציור המערבי עם המסורת היהודית. עבודותיה של קסטנבאום בן-דב הן במה-אינטימית למענה-אישי וחלל להרהורים על אודות היחס בין דת לבין אמנות; גוף וטקסט וגוף-הטקסט; על המשותף והשונה בין ההוויה הדתית וההוויה האמנותית".
 
על התערוכה הנוכחית אומר מאור: "זוהי הזדמנות לבחון ולהציג כיצד חוקרת האמנית את מרכיבי זהותה, תוך התבוננות בפניה שלה ובפניהם של אחרים המשמשים ככפיליה, תחליפיה וצלליה. עבודותיה מתמודדות עם הניגודים שבחייה כאישה במערכת הדתית-הלכתית וכאמנית-אישה בשדה האמנות הישראלי. יצירתה היא ניסיון רציני להישאר בגבולות המותר ביהדות. האמנית מצליחה ליצור מקסמי-שווא ציוריים המחקים את המציאות, ובה בעת היא חושפת את תרמיות-הקסם ומבהירה לצופים שזו רק אחיזת עיניים מוצלחת: צבע ובד. כמו כן, זוהי הזדמנות להתבונן ולקרוא מחדש כיצד חוקרת קסטנבאום בן-דב גופי-טקסט/תמונה שעניינם אמנות ואמונה, שמיעה וראייה, חזותיות ומילוליות, דת ותרבות יהודית, דתות ותרבויות אחרות".
 
תערוכתה של קסטנבאום בן-דב תוצג בגלריה במרכז המבקרים על-שם שרוט בבניין הסנאט