$$News and Reports$$

27 נוב' 2017

​​​בתכנית היומית "המעבדה" שמשדרת בכאן תרבות,  מבית היוצר של כאן תאגיד השידור הממלכתי, מארחת גיל מרקוביץ חוקרים וחוקרות בנושאים מגוונים. את הרציונל שמאחורי הפודקאסט, היא מסבירה כך: " חוקרים וחוקרות שואלים שאלות מרתקות ומתגלגלים מהן אל שאלות רבות אחרות... תחומי ידע נפגשים עם תחומים אחרים, ולעתים גם נמצאת תשובה", ומבטיחה "לצלול בכל תכנית, בהנחיית החוקרים, לעומקם של תהליכים מורכבים שמשפיעים על חיינו".

באכסניה מכובדת זו בחרה מרקוביץ לארח לסדרת הרצאות בנושא תיירות את ד"ר יניב בלחסן, חבר סגל התוכנית לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון באילת. בסדרה חמישה מפגשים, העוסקים במגוון נושאים תיאורטיים ויישומיים בחקר התיירות. אנו מזמינים אתכם להאזנה מרתקת, מעוררת מחשבה ומרחיבת אופקים.

טרמינל אחת – חלק 1: תיירות היא תופעה שהולכת וגדלה עם השנים וכך גם השפעותיה. חלק ראשון ממסע בחמישה פרקים בעקבות המוטיבציות לתיירות וסוגיה השונים. במהלך השידור נתוודע לתיאוריה מרכזית לחקר החוויה התיירותית הקושרת בין החיים בשגרה למניעים לצאת לטיול. 

טרמינל אחת – חלק 2: תיירות דת, רוחניות וביקור במקומות קדושים. כיצד תיירות מהסוג הזה משפיעה על תיירים שונים? הפודקאסט מתמקד בזרם האוונגליסטי המטייל בישראל. במהל השידור נתוודע לתהליכי המסחור של רוחניות ולאופן בו חוויות רוחניות הפכו מוקד משיכה לתיירים ולצליינים.

טרמינל אחת – חלק 3: התפיסה של צריכת סמים משתנה ממקום למקום. מה מניע אנשים מסוימים לתור אחר מקומות רוויי סמים? מהו הקשר בין סמים לתרבות?

טרמינל אחת – חלק 4: מין הוא חלק מהחוויה התיירותית עבור רבים ורבות. המחפשים מין ורומנטיקה ביעדים שונים. הפודקאסט  דן בהשלכות ובהשפעות שיש לתיירות מסוג זה על אנשים ותרבויות שונות  

טרמינל אחת – חלק 5:  על המניפולציות התרבותיות שמדינות שונות עושות כדי למשוך תיירים, ובמקומות מסוימים - להרחיק אותם. נדבר על הקשר בין פיתוח תיירות לבין יחס הקהילה המקומית לתיירות ונתמקד בתהליכים של מסחור של תרבות לצרכי תיירות והשלכותיהם.​  

לצידם של החוקר-האורח ד"ר יניב בלחסן, ושל העורכת והמגישה גיל מרקוביץ, עשו במלאכה: תמי ממיסטבלוב -  תחקיר, טכנאים באולפן: חן עוז וגיא פלביין, הביאו לשידור: איל שינדלר וירדן מרציאנו.