$$News and Reports$$

01 נוב' 2017


שנת הלימודים האקדמית תשע"ח נפתחת באוניברסיטת בן-גוריון באילת עם מנהל אקדמי חדש.

פרופ' יניב פוריה, מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מונה לתפקיד המנהל האקדמי של קמפוס אילת במקומו של פרופ' נדב ששר שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות, ונמצא כעת בשבתון באוסטרליה ובהונדורס.

פרופ' פוריה, נשוי ואב ל-3, ישמש בתפקידו באילת במקביל לתפקידו כראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ויחלק את זמנו בין אילת לבאר-שבע.  

פרופ' יניב פוריה הוא בוגר המחזור הראשון של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות. עם סיום לימודי התואר הראשון, זכה פרופ' פוריה במלגתERNST  ובתמיכת משרד התיירות בישראל יצא ללימודי דוקטורט באוניברסיטת Surrey שבאנגליה שם כתב את עבודת הדוקטורט בתחום ניהול חוויית הביקור באתרי מורשת.  לפני כשנתיים חזר פרופ' פוריה משהייה בת שנתיים  Virginia Tech  שם שהה Visiting Professor  במחלקה הנחשבת למובילה בתחום חקר תיירות.

את מחקריו של פרופ' פוריה ניתן לסווג לשני נושאים עיקריים. הראשון,  ניהול מורשת וחווית הביקור באתרי מורשת. השני, החוויה התיירותית של קבוצות ייחודיות כגון ילדים, נשים, להט"ב, כבדי משקל, נשים, ואנשים בעלי מוגבלויות. מחקריו של פרופ' פוריה פורסמו במיטב כתבי העת בתחום התיירות והמלונאות, והוא ימשיך במקביל לתפקידיו הניהוליים ללמד בתואר הראשון והשני ולהנחות סטודנטים במסלולי תיזה ודוקטורט.

זוהי "קדנציה" שניה לפרופ' פוריה באילת. במהלך לימודיו לתואר הראשון גר פרופ' פוריה בעיר במסגרת קורס העתודה הניהולית. לאור ניסיונו האישי גישתו של פרופ' פוריה היא כי בהינתן הזדמנות, מי שמוכן להתאמץ ולהשקיע -  יצליח:  "בקמפוס אילת הלימוד מתקיים בכיתות קטנות, עם יחס אישי ממרצים, המחויבים לאיכות ההוראה. סביבת הלימודים כאן מאפשרת חוויית לימודים ייחודית המסייעת להצלחת הסטודנט. מטרתי להמשיך לקדם את הקמפוס בהסתמך על מאפייניו הייחודים. מדובר ב "קמפוס בוטיק", המאופיין בחוויית לימודים אינטימית ואיכותית, המאפשרת לסטודנט למקסם את יכולותיו"​