$$News and Reports$$

22 דצמ' 2016

בטקס מכובד ומרגש, שנערך באוניברסיטת בן-גוריון באילת ביום השנה לפטירתו, נקרא אודיטוריום האוניברסיטה על שמו של רו"ח זֹהר מילר ז"ל. הטקס התקיים בנוכחות בני משפחת מילר, ראש עיריית אילת, הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון באילת, חבריו ומוקירי זכרו.

הבחירה להנציח את רו"ח זֹהר מילר על ידי קריאת האודיטוריום על שמו, נעשתה הודות לתרומתו להקמת אוניברסיטת בן-גוריון באילת. מילר, יקיר העיר אילת משנת 2014, היה ממקימי מכללת אילת שעל יסודותיה נבנתה האוניברסיטה בעיר וכיהן כיו"ר הראשון של המכללה. מילר יזם את הקמתו של בית הספר הבינלאומי למלונאות ותיירות בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון ובהמשך יזם והוביל את הקמת קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

תואר יקיר העיר אילת הוענק לרו"ח זֹהר מילר על ידי מועצת העיר בזכות תרומתו לקידום העיר וקהילתה. בראשית שנות ה-80 יזם רו"ח מילר את הרעיון להפוך את אזור אילת לאזור סחר חופשי ויחד עם ראשי העיר פעל להקמה והיה חבר בוועדה הציבורית מטעם ממשלת ישראל להקמת אזור סחר חופשי באילת, שעל פי המלצתה חוקק לבסוף חוק אזור סחר חופשי באילת. במהלך השנים שימש כיועץ כלכלי של שלושה ראשי ערים של אילת והפך להיות אחת הדמויות המשפיעות ביותר מבחינה כלכלית בעיר. משנת 2010 שימש בהתנדבות כיו"ר אגודת הכדור-סל של הפועל אילת. בפעילותו תרם להקמת בית ספר לכדורסל לילדים ונוער בעיר אילת ולהעפלתה של הקבוצה הבוגרת לליגת העל.

בטקס קריאת אודיטוריום אוניברסיטת בן-גוריון באילת על שמו של זֹהר מילר, תיאר ראש עיריית אילת, מר מאיר יצחק הלוי,  את זֹהר כאחד העוגנים האנושיים האיכותיים ביותר שהיו בעיר. עוד נשאו דברים ראש מינהל שח"ק בעירייה, ד"ר דרורי גניאל והמנהל האקדמי של אוניברסיטת בן-גוריון באילת, פרופ' נדב ששר. אלמנתו של זֹהר, נחמה, ובנו, עו"ד ד"ר אופיר מילר, המשמש כמרצה באוניברסיטת בן-גוריון באילת, ואף נבחר לאחרונה על ידי הסטודנטים כמרצה מצטיין, ריגשו את הקהל בדבריהם. הרכב מוסיקלי של הקונסרבטוריון העירוני, בהשתתפות מנהלו, ליאוניד רוזנברג, ליווה בנגינה את הטקס.

אודיטוריום אוניברסיטת בן-גוריון באילת מנציח את זכרו של רו"ח זֹהר מילר  

 ​​​​​