$$News and Reports$$

16 ינו' 2015
באירוע שנערך באוניברסיטת בן-גוריון באילת בשבוע שעבר נפרדו הסגל האקדמי והמנהלי, סטודנטים ובוגרים מהדיקנית, שעמדה בראשו קרוב לחמש שנים. בתום סדרת ברכות מרגשת, מסרה הדיקנית את הלפיד למחליפה – פרופ' נדב ששר, לו העניקה באופן סמלי את סיכת הלפיד של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

בנוכחות עובדי אוניברסיטת בן-גוריון באילת, מרצים ונכבדי העיר אילת ובהם ראשי העיר בהווה ובעבר, נפרדה האוניברסיטה מפרופ' עמית, שכיהנה כדיקנית הקמפוס מיולי 2010. ותיקי העיר אילת ונכבדיה כבדו את פרופ' עמית בנוכחותם לא רק בשל ההערכה העמוקה לפועלה בשנות כהונתה כדיקנית, אלא גם משום שהכירו אותה ב"תקופה האילתית" המוקדמת בחייה, כאשר הגיעה לעיר עם סיום לימודיה בטכניון כמורה צעירה למתמטיקה ופיזיקה בתיכון גולדווטר, אז התיכון היחיד באילת. פרידתה של פרופ' עמית לאילת מאילת כעת, כדיקנית קמפוס אילת, "כשבאילת היה בית ספר תיכון אחד, מוסד אקדמי בעיר היה מעבר למשהו שניתן לחלום עליו. כעת, אני נפרדת כראש המוסד האקדמי הזה, וחשה שאני סוגרת מעגל", אמרה פרופ' עמית בדברי הפרידה שלה. 

בכך באו אל תומן קרוב ל-5 שנות כהונה בהן עמלה פרופ' עמית ללא לאות לקידום האוניברסיטה באילת – כהונה במהלכה נפתחו בקמפוס תוכניות לימודים חדשות ובהן חטיבה ללימודי ספרות, תואר שני בהוראת המדעים והמתמטיקה, תואר שני בניהול ויישוב סכסוכים, ועוד.

שבוע לפני כן, נפרדה העיר אילת מ"בימת הדיקנית למדע, חברה ותרבות" - סדרת הרצאות פתוחות לקהל הרחב במגוון נושאים ומפי מיטב המרצים. באירוע האחרון בסדרה נהנה הקהל האילתי מהרצאתו של שמעון שיפר,  הפרשן המדיני של העיתון ידיעות אחרונות, שתיאר בהומור אנקדוטות בחיי ראשי הממשלה של מדינת ישראל מתקופת מנחם בגין ועד היום. באירוע הפתיע פרופ' נדב ששר, הנכנס לנעליה של פרופ' עמית, כשהגיש לדיקנית היוצאת זר פרחים כתודה על תרומתה לקהילה האילתית.  

את סדרת "בימת הדיקנית" יזמה פרופ' עמית כחלק מהדגש ששמה בעשייתה על מצוינות אקדמית לצד ניהול קשרי גומלין הדוקים עם העיר אילת והקהילה בתוכה פעלה האוניברסיטה. בחתירתה למצוינות אקדמית, באוניברסיטת בן-גוריון באילת הושם דגש במהלך כהונתה של פרופ' עמית על איכות המרצים והסטודנטים ועל עידוד המחקר.  

במכתב ששלחה נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, לעובדי אוניברסיטת בן-גוריון באילת, הודתה פרופ' כרמי לדיקנית על תרומתה הגדולה לקידום הקמפוס במקצועיות ובמסירות, ואחלה לפרופ' נדב ששר הצלחה רבה בניהול הקמפוס, במטרה להעניק לסטודנטים שירות מרבי ומיטבי וחווית לימודים מעשירה. עוד הדגישה פרופ' כרמי במכתב את מחויבותה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לקמפוס אילת. 

 

nadav.JPG