​​2תמונה לאתר .jpg

-  מדיה וזיכרון: סמינר שבו ילמדו הסטודנטים על הקשר שבין תהליכי זיכרון ושכחה לאמצעי התקשורת השונים.

-  ​משפיעני רשת (influencers), הידוענים והידועניות החדשים, שוברים את האינטרנט ואף פורצים את גבולות הרשת. הם זכו לתהילתם ברשתות חברתיות ומנהלים קשר הדוק עם העוקבים ועם התאגידים הגדולים לטובת שיווק מוצרים. בדומה לעולם הידוענים והידועניות גם למשפיעני הרשת יש חלוקה לקטגוריות החל מננו-משפיענים למגה-משפיענים, כשהקבוצה הגדולה היא מיקרו-משפיענים, הנמצאת בכל מקום ובכל זמן וזאת למרות שהם לא תמיד זוכים לתמלוגים כספיים אלא במתנות ובהטבות שונות.

במסגרת הקורס נתייחס למנועים של הצלחת משפיעני הרשת, שהינם קהל עוקבים הדוק ונאמן וקשר עם סוכנויות ייעודיות המסייעים לקידום תכנים ולתיווך ויצירת הקשר עם התאגידים. בזכות היותם מובילי דעת קהל בקרב עוקביהם נדון בהשפעתם ובמקומם של משפיענים בעתות מלחמה ומגפות עולמיות, וקידום נושאים הקשורים לפוליטיקה, חברה, בריאות ופנאי ברשתות השונות ובהן אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב ועוד. בנוסף, נדון בשני מקרי בוחן של משפיענים הנחשבים ליוצאי דופן: ילדים (שלרוב נתמכים ומקודמים על ידי ההורים) ומהגרים (הנמצאים בעמדת המיעוט בחברת הרוב) בארץ מולדתם, בארץ הקולטת וברחבי העולם הדיגיטאלי האין סופי.​

מדיה וקהלים צעירים: קורס החושף את הסטודנט לעולם המדיה העשיר שמלווה את הילדים מגיל הלידה. נכיר במהלכו את האתגרים המורכבים בפניהם ניצבים כיום הורים צעירים שעבורם המסך הופך למכשיר רב-תכליתי המשלב בין לול למוצץ דיגיטלי.

-  כנס אי​לת לעיתונות: שלושה ימי מפגש למידה בלתי אמצעית עם כאלף אנשי תקשורת בכנס העיתונות הגדול בישראל.

 שיווק ופרסום בדיגיטלהפרסום המסורתי עבר זעזוע משמעותי בעשור האחרון עד שיש מי שכבר ממש מספידים אותו. במקביל, המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות בפרט, צמחו לכדי עולם שלם של אפשרויות פרסום, שיווק, דוברות והסברה שמהווים כיום את דלת הכניסה של כל מי שרוצה להכנס לתחומים אלו ואחרים.

כפועל יוצא מזה, הכרת המדיה הדיגיטלית ורכישת מיומנויות מתאימות הפכו חיוניות וחשובות מאי פעם.

הדיגיטל והרשתות החברתיות בפרט, פתחו תחומי התמחות חדשים המציעים שלל הזדמנויות תעסוקה למעצבים, אנשי קריאייטיב, פלנרים, מנהלי PPC, כותבי תוכן, דוברים ועוד שעברו הכשרה ספציפיות  בתחום.

בין הנושאים שילמדו בקורס: מושגי בסיס בשיווק דיגיטלי, היכרות עם הרשתות החברתיות המובילות וניהולן, ניסוח מודל SWOT ומשפך שיווקי, בניית תמהיל שיווק, איך חושבים קריאייטיבי, כיצד מנסחים מודעה מנצחת ועוד כלים פרקטיים להשתלבות בשוק העבודה. כל אלה ילמדו תוך הצגת דוגמאות קונקרטיות והתנסות מעשית.​

יחסי הציבור ודוברות-קורס 'דוברות ויחסי ציבור, מיועד לסטודנטים שמגלים עניין בניהול תקשורת של ארגונים מסוגים שונים, ובהכרת מקצוע יחסי הציבור תוך העמקה במערכת היחסים המורכבת והמרתקת שבין אנשי המקצוע העוסקים בו לעוסקים בעיתונות- על גווניה השונים, ללקוחות ולציבור.

מטרת הקורס היא להקנות למשתתפים ידע מעשי מרזי המקצוע: היכרות עם מושגי היסוד,  כלי עבודה ושיקולים מקצועיים ואתיים בעבודת איש יחסי הציבור, מערכות היחסים עם הלקוח, העיתונאי, העורך והציבור, בניית אסטרטגיה תקשורתית, טקטיקות עבודה והסוגיות נוספות המלוות את איש המקצוע בעבודה היומיומית.

במהלך הסמסטר נלמד להכיר את עבודת אנשי יחסי ציבור ודוברים, ואת השינויים שעוברת התעשייה בשנים האחרונות עם התפתחות המדיה החברתית, לצד התנסות מעשית.

הכנה לעולם הייטק : הייטק זה לא רק למתכנתים ומתכנתות. חברות הייטק מגייסות בוגרי עסקים, כלכלה, פסיכולוגיה, תקשורת, ממשל, ועוד. בתנאי, כמובן, שהם מתאימים לעבודה הנדרשת ובעלי הבנה טכנולוגית בסיסית. מטרת הקורס היא לחשוף סטודנטים ממקצועות לא טכנולוגיים לעבודה בעידן הרשת, לספק כלים לתחילת קריירה בהייטק, ולפתוח דלתות לשוק העבודה העתידי. בוגרי הקורס ישפרו את סיכוייהם לעבור ראיונות עבודה, וילמדו לתקשר עם אנשי פיתוח וטכנולוגיה. הקורס אינו מניח רקע טכנולוגי או ניסיון קודם בתכנות.​

-  יחסי אדם-טכנולוגיה: קורס המתמקד ביחסים המתפתחים בינינו, המשתמשים, לבין טכנולוגיות חדשות שהפכו לחלק בלתי נפרד משגרת היום-יום שלנו. נסקור את השפעותיהן עלינו ואת התלות אשר פיתחנו בהן.

-  פליטים ומדיה: בשנים האחרונות תופעת הפליטות וההגירה הגיעה לשיא כל הזמנים. בקורס נלמד על הקשר ההדוק שבין התקשורת ובין חווית הפליטות המודרנית ונבין כיצד פליטים משתמשים ומוצגים בתקשורת.

-  פרקטיקום: התמחות בעבודה תקשורתית מעשית בארגוני תקשורת בדרום ובמרכז.

-  פנאי וזקנה בסביבת תקשורת משתנה: אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני האדם המבוגר הוא כיצד להשתמש בזמן הפנוי הרב העומד לרשותו. מטרת הקורס היא להקנות ידע ומודעות בכל הנוגע למאפייני הפנאי בגיל המבוגר ולדפוסי השימוש במדיה מסורתיים וחדשים כפעילות פנאי בזקנה. במהלך הקורס ייסקרו תיאוריות וממצאים עדכניים לגבי פנאי וצריכת תקשורת בקרב הקהל המבוגר, תוך התייחסות לשינויים בדפוסי ההתנהגות ולקשר שלהם להיבטים פיזיים, קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים של הזקנה.​

-  מעקב, טכנולוגיה, פוליטיקה: בחינת הדרכים שבהן גורמים שונים, כמו מדינות ותאגידים, משתמשים בטכנולוגיות חדשות על מנת לעקוב ולפקח אחר אזרחים וצרכנים.

-  איך אנחנו נראים: להבין מדיה חזותית: קורס המאפשר לסטודנט להבין לעומק את מה שמוצג בפניו. חשיבות אופי ההצגה בתקשורת, החל מהצבעים, התפאורה, הלבוש ואופי הצילום, שמעצבים  מסרים משפיעים.

-  מובילי חדשנות: סיורים​ בכלי תקשורת ומפגש עם אנשי תקשורת חדשנים ואפליקציות הנמצאות בחזית הטכנולוגיות בתחום החדשות.

-  ​קורס מצטיינים: קורס ייחודי לתלמידי שנה ג' אשר הצטיינו בלימודיהם בשנתיים הראשונות לתואר. הקורס מכין אותם למסלול מחקרי בתואר השני ומקצר תהליכים בהמשך