אני מובילה את הקבוצה לחקר הלמידה בסביבות בלתי פורמליות אשר פועלת מתוך ההנחה שלמידה מתרחשת לאורך ולרוחב החיים, במגוון של סביבות ואינטראקציות, גם כאלה שאינן מכוונות ללמידה. יתירה מכך, אנו מניחות שבכל שלבי החיים, מרבית הלמידה, והלמידה הכי משמעותית, מתרחשת בסביבות שאינן מעוצבות לצורך למידה, כלומר מחוץ לכיתות ולמסגרות לימוד פורמליות אחרות. עם זאת מרבית המחקר החינוכי מתמקד בלמידה בסביבות פורמליות ורק מעט ידוע על למידה בסביבות אחרות. הנחה נוספת בבסיס הפעילות שלנו היא שלמידה היא תהליך רב מימדי, שכולל מרכיבים קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים, המתרחש בתוך הקשר חברתי-תרבותי.
בהתאם לכך, אנו שואפות לקדם את ההבנה של תהליכי למידה, על מרכיביהם השונים, בהקשרים שחורגים מגבולותיה הפורמליים של הכיתה. החוקרות בקבוצה בוחנות תהליכי למידה מקצועיים של מורות תוך כדי עבודתן בישיבות צוות בבתי הספר (on-the-job learning), למידה מזדמנת של מדע בחיי היומיום במשפחה, למידה של תלמידות בביקורים במוזאון מדע, למידה במכינות קדם צבאיות, למידה בבתי ספר אלטרנטיביים ועוד. רבים מהמחקרים של חברות הקבוצה מתמקדים בהיבטים רגשיים-חברתיים של הלמידה, כגון: מוטיבציה, זהות, דמוי-ציבורי (FACE), רגשות, מחלוקות, אי-ודאות, יחסי כוח והיררכיה (למשל של מורות ותיקות מול צעירות, של תלמידות מול חברותיהן ושל הורים מול ילדיהם). על מנת לבחון תהליכים אלה, את הגורמים המעורבים בעיצובם ואת ההשלכות שלהם, אנו עושות שימוש בגישות ושיטות מחקר מגוונות, איכותניות וכמותיות, מבוססות תצפיות, שאלונים וראיונות, ניתוח שיח, ניתוח וידאו מולטימודלי, ניתוח סטטיסטי ועוד. הקבוצה פועלת לשילוב שיטות מחקר נוספות, כגון מדדים פיסיולוגיים כאינדיקטורים להתרגשות.