​ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על התנהלות בתקופת הבחינות ​(חוץ מאת החומר האקדמי - זה עליכם)

① טלפון חכם  ⇠  התחברות ל-Zoom  ⇠ לצילום סביבת העבודה בזמן אמת ולתקשורת עם המשגיח/ה.
②​ מחשב  ⇠ התחברות ל-Moodle דרך דפדפן מאובטח  ⇠ לביצוע הבחינה והגשתה וכן לתקשורת עם צוות הקורס.



אם יש לכם שאלות טכניות/צורך בסיוע במהלך הורדה של הדפדפן המאובטח, התאמת הציוד או תקלות בזמן בחינה-
ניתן לפנות למוקד התמיכה הייעודי: 
exam.elearn@bgu.ac.il​ - נא לא לפנות במייל ביום הבחינה עצמה! 

המוקד זמין במהלך תקופת הבחינות בטלפון​:
077-6687901 📞

שעות הפעילות של מוקד התמיכה:
ימים א'-ה' בין השעות 8:00 עד 17:00 (משמרת בוקר+צהריים) באופן רגיל.
בימים בהם מתקיימות בחינות גם במשמרת ערב (החל מהשעה 17:00) המוקד פעיל עד השעה 20:30/21:00
בהתאם לסיום של הבחינה האחרונה כולל הארכות זמן. 

יום ו' המוקד פעיל בין השעות 8:00 עד 13:00.​

 


נוהל בחינות, כי חשוב לקרוא גם מסמכים רשמיים ⤺​



​​​




הכנה מראש, כדי שתוכלו להיבחן ⤺​


​​1. יש להצטייד במחשב אישי, עליו מותקן דפדפן מאובטח - Safe Exam Browser גרסה 2.4.1:

קישור להתקנת הדפדפן נמצא ב-Moo​dle​ תחת הקורס "הדרכה לקראת בחינות". נא לעקוב אחרי הסעיפים: "​לפני ההתקנה - חשוב מאוד" ו-"תהליך ההתקנה". תוכנה זו מאפשרת להיבחן בסביבת הבחינה של Moodle ללא אפשרות יציאה לסביבות מקבילות ומאפשרת פיקוח על התנהלות הנבחן/ת במהלך בחינה. 

במקביל, יש להסיר מהמחשב תוכנות אנטי-וירוס שלא תואמות עבודה עם הדפדפן המאובטח (SEB) כגון:
ESET-NOD32, Kaspersky, BitDefender. 
במקומן אנחנו ממליצים להתקין את תוכנת Endpoint Security של חברת McAfee, שזמינה בחינם לסגל וסטודנטים. להורדת תוכנת האנטי-וירוס המומלצת

בנוסף, יש להסיר את תוכנת Skype אם היא מותקנת במחשב.​

2. יש להצטייד בטלפון חכם (או אינטליגנטי דיו) שעליו מותקנת אפליקציית Zoom.
​להורדה מ-Google Play ומ-App Store
הטלפון ישמש כאמצעי הצילום של הנבחן/ת וסביבת העבודה ולתקשורת בזום עם המשגיח/ה בשעת הבחינה.

3. כדאי מאוד לבדוק את תקינות סביבת העבודה על ידי התנסות בבחינה לדוגמה. 
תרגול הבחינה נמצא ב-​Moodle ומתאפשר רק לאחר התקנת הדפדפן המאובטח. (תחת הסעיף "בחינה לדוגמא" בעמוד)
גם אם נבחנתם בסמסטר הקודם, מומלץ לבצע את בחינת הדוגמה, כדי לוודא שהכל תקין. הגרסה החדשה של ה'מבחן לדוגמה' גם תאפשר לכם לראות איך עובד רכיב הצ׳אט החדש שפיתחנו כהפקת לקחים מתקופת הבחינות הקודמת - להסבר על בלוק-צ'אט ב MOODLE שיקל על הקשר עם סגל הקורס בבחינה.

4. בהיעדר הציוד או תנאים להיבחן בהתאם לדרישות, כגון בעיות רשת ותשתית, יש לפנות מבעוד מועד לדיקנאט הסטודנטים לקבלת התאמת בחינה בכיתת מחשב בקמפוס (לא בחינה פרונטלית!)
​ניתן לפנות למדור ליווי ותמיכה אקדמיים (מס' 3 ברשימה) או למדור לקידום סטודנטים (מס' 2 ברשימה)​​



כשעה לפני הבחינה, כדי שלא יהיו הפתעות​ ⤺​


​1. יש לבדוק תקינות הציוד - שהמחשב עובד, מחובר לחשמל כראוי, או שהסוללה טעונה במלואה. לא לשכוח לבדוק גם את הטלפון הסלולרי ואת החיבור לרשת האינטרנט. 

2. יש להיכנס לזום כחצי שעה לפני הבחינה לצורך הזדהות ועדכונים חשובים. 

בכניסה לזום כתבו את שמכם המלא באנגלית.

בדיקת ההזדהות תבוצע חצי שעה לפני השעה המפורסמת של תחילת המבחן מול כל נבחן ונבחנת. המשגיחה תזהה אתכם טרם התחלת הבחינה בהצגת תעודה מזהה (כרטיס סטודנט/ית, תעודת זהות, רישיון נהיגה).​ 
סיסמה לבחינה תקבלו מהמשגיחות לאחר תהליך הזיהוי.



בזמן הבחינה, ובלי פאניקה​ ⤺​


​1.על הנבחן/ת לכוון את המצלמה בטלפון הנייד כך שניתן יהיה לראות את הפנים ופלג הגוף העליון והידיים (נא להתלבש בהתאם), את המחשב ואת משטח העבודה (ראו תמונה להמחשה). הצילום יעשה באופן אופקי.​ אין לכבות את המצלמה במהלך הבחינה! הצילום של הנבחן יעשה אך ורק דרך הטלפון הנייד, ולא דרך אף מכשיר אחר.
אין להשתמש בתמונת רקע של זום. ☆ במהלך הבחינה הטלפון הנייד שמחובר לזום יכול להיות על השתק.
צילום לא תקין של אזור הבחינה עשוי לגרור פסילת מבחן, על פי שקול דעת המרצה או המזכירות האקדמית.

2רק אחד ​- אין אפשרות לשימוש במחשב או במסך נוסף במהלך הבחינה.

סביבת העבודה

3. איפה נבחנים? לבד בחדר שקט עם סביבת עבודה מתאימה. 
אסור להיות יחד עם נבחן/ת אחר/ת באותו קורס, באותו מבנה/דירה/בית. שותפים לדירה ולומדים יחד? רק אם יעלה חשד להעתקה בשל המצאות בזמן בחינה באותו מבנה/דירה/בית, נבקש מהסטודנטים להציג מסמכים שיוכיחו שהם מתגוררים יחד. רוצים להיבחן בנפרד? הגישו בקשה לדיקנאט הסטודנטים להגיע ולהיבחן באחת מכיתות המחשבים בקמפוס. 

4. אסור להחזיק בכל חומר עזר שלא הותר בבחינה. 

5. Ⓒ​ אין להעתיק/ לצלם/ לשכפל בכל אמצעי דיגיטלי או אחר את הבחינה המקוונת.

6. פנייה לצוות הקורס במהלך הבחינה תעשה באמצעות הצ'אט ב-Moodle.

7. יציאה לשירותים תותר רק בבחינות שנמשכות באופן רציף מעל שעתיים ורק לאחר חצי שעה מתחילת הבחינה, ועד חצי שעה לפני סוף הבחינה. הבקשה תעשה ע"י הרמת יד בזום ואישור צוות ההשגחה בצ'אט. יציאה לשירותים לא תתאפשר ליותר מ-10 דקות במצטבר. ☆ תתאפשר יציאה לשירותים בחצי השעה שלפני הבחינה. יציאה שכזו תחייב הזדהות מחודשת מול צוות ההשגחה.

8. בכל מקרה של הפסקת תקשורת בטלפון הנייד ו/או הפסקת הצילום בזום ליותר מ-10 דקות ברצף או ליותר מ-10 דקות מצטברות, הבחינה תיפסלנבחן/ת שהצהיר/ה מיד עם תום הבחינה, ולא יאוחר משעה לאחר סיומה, שהתנתק/ה במהלך הבחינה בשל בעיית תקשורת, ו​כן יציג/תציג אישור מספק השירות על בעיית התקשורת, יהיה/תהיה זכאי/ת למועד נוסף. הבחינה בה אירעה תקלת התקשורת לא תיבדק. מובהר כי בשום מקרה לא תתקבל טענה בדבר תקלת תקשורת לאחר פרסום הציונים לנבחנים.​

חיבור האינטרנט שלכם לא יציב? תוכלו להגיש בקשה לדיקנאט הסטודנטים להגיע ולהיבחן באחת מכיתות המחשבים בקמפוס. ​

​שמרו על טוהר הבחינות,
בשבילכם ובשביל החברים שלכם. 
בהצלחה - מחזיקים לכם/ן אצבעות!




אחרי הבחינה​ (טפו טפו טפו, שלא תצטרכו) ⤺​


הרישום למועד ב' בכל הבחינות (מקוונות ופרונטליות), יתאפשר החל מהיום שלאחר בחינת במועד א' ועד 3 ימים לפני בחינת מועד ב' בשעה 8:00 בבוקר; סטודנט שלא יירשם למועד ב' לא יוכל לגשת ולא משנה מה הסיבה - לא נרשם, לא נבחן!

למערכת הרישום למועדי ב' - נמצאת תחת מידע אקדמי ⇠ מידע על בחינות​.






עדכונים

הבהרות ועדכונים לנוהל הבחינות המקוונות תשפ"א​​


29/1/2021 - 📞 מספר טלפון חדש למוקד התמיכה בבחינות המקוונות077-6687901 
*המספר החדש מחליף את כל השלוחות הקודמות


  • » כניסה ל-Moodle בימים עמוסים
    המודל קרס מספר פעמים בימים עמוסים בהם מספר גדול של כניסות למודל אירע בעת ובעונה אחת – לכן, בימים עמוסים תדחה כניסה של קורסים גדולים במספר דקות כדי למנוע את קריסת המערכת. תתקבל הודעה לפני הכניסה למבחן, וזמני ההתחלה והסיום של המבחנים שנדחו, יעודכנו במודל בהתאמה.​


» בעיות עם העלאת סריקת מחברות
יש להעלות רק קובץ אחד שבו כל הדפים סרוקים בפורמט PDF (לא בפורמט תמונה ולא כאוסף דפים נפרדים).הוראות והמלצות לסריקה​ 

  • » סטודנטיות/ים הורים לילדים
    במהלך הדיונים הקבועים עם האגודה הסטודנטיאלית הועלתה בקשה לאפשר הקלות נוספות לסטודנטיות/ים עם ילדים/ות עד כיתה ד׳ (כולל). אנו נענים לבקשה זו ומאשרים, במבחני בית, 24 שעות נוספות לביצוע הבחינה. 
  • בנוסף (כפי שפורסם במכתבו של הרקטור מתאריך 8.1.2021), בבחינות פרונטליות או מקוונות זכאים למועד מיוחד אם לא מתאפשר להן/ם לבצע בחינת מועד א׳ (גם אם הנ״ל ניתן לאחר היציאה מהסגר). הזכאות תינתן בכפוף להצגת אישור או ספח ת.ז למרצה ולמזכירות המחלקה.
     
    » התאמות לבעלי מוגבלויות
    סטודנטים/יות עם מוגבלויות, שלהם/ן התאמות מיוחדות, מתבקשים/ות להזמין את ההתאמות לכל בחינה, לפחות 96 שעות ממועד הבחינה. (יש להיכנס ל"שירות מידע מנהל תלמידים", לשונית "מידע על בחינות", התאמות מיוחדות). בעת הזמנת ההתאמה המיוחדת, שימו לב להסבר על יישום ההתאמה הנמצא בשדה ההערות. התאמות המחייבות היבחנות בקמפוס! 
    ​מכיוון שמספר המקומות בתוך הקמפוס מוגבל, באחריותכם/ו לבטל תוך 96 שעות. אם אינכם/ן מתכוונים/ות לממש את ההתאמה, אחרת תחויבו בקנס.​ 

  • » סגל ההוראה לא מאשר התאמות כגון הארכות זמן וכדומה. באחריות הסטודנטים והסטודנטיות להסדיר את הנושא הזה מול מדור בחינות והדיקנאט. בעלי אישורי התאמה לבחינה מהקמפוס צריכים להזמין את ההתאמה לפני כל בחינה ממדור בחינות. מדור בחינות יעדכן את סגל הקורס באם נדרשת פעולה של הסגל הקשורה להתאמות. ​

» מכיוון שלא מעט סטודנטים וסטודנטיות מדווחים על בעיות תקשורת, נוצר בחלק מהמבחנים (בדרך כלל מרובי משתתפים) קושי רב במעקב אחר דיווחים אלו. על מנת להקל על הליך הדיווח והטיפול מתאפשר לסגל הקורס להוסיףשאלה בסוף המבחן שתאפשר פסילה עצמית של המבחן. בחירה באפשרות של פסילת המבחן עקב קשיים טכניים תבטיח שהמבחן לא ייבדק כלל. ירשם ״ציון״ (קוד) 902 במבחן. על מנת להיות זכאי למועד מיוחד במקום המבחן יש למלא בקפידה אחר ההוראות שיינתנו על ידי סגל ההוראה בקורסהעדיפות למועד המיוחד תהיה שהוא יתקיים באופן פרונטלי, אלא אם זה לא יתאפשר עקב הנחיות משרד הבריאות. שימו לב כי לאחר הבקשה לפסילת המבחן האפשרות היחידה לקבלת הציון בקורס תהיה לגשת למועד המיוחד! בפרט, פסילת מבחן במועד ב' לא תאפשר לחזור ולקבל את הציון של מועד א'.​

  • » נבחנים בבחינה לבד בחדר. גרים יחד עם סטודנטים שלומדים איתכם גם כן בקורס? ​​אם ​יעלה חשד עקב השתתפות בבחינה מאותו בית, בשילוב פעילות מחשידה כגון צילום לא ברור בזום, ועדת משמעת תפנה אל הסטודנטים ותבקש מסמכים תומכים במגורים משותפים. אין לצורך לשלוח / להודיע / להציג את המסמכים הללו ללא בקשה מפורשת של הוועדה. 

  • » ​שינוי של התחום המצולם לאורך כל הבחינה אסור, אלא אם כן התבקשתם לעשות כן ע"י צוות ההשגחה. צילום לא תקין של אזור הבחינה עשוי לגרור פסילת מבחן, לאחר שניתנה אזהרה לסטודנט/ית. הערה אחת של המשגיחה בזום תיחשב כמתן אזהרה. 

  • » החלטתם לא לגשת לבחינה? אל תיכנסו לאתר הקורס במודל בזמן הבחינה. סטודנט שאינו נבחן ושיכנס לאתר הקורס במודל בו נערכת בחינה, בשעה שנערכת בחינה בקורס, תחול חזקה שהוא סייע בהעתקה בבחינה.
     
  • » סיימתם את הבחינה לפני הזמן? הגישו את הבחינה הראו למצלמה את מסך הגשת הבחינה  וקבלו אישור מהמשגיחה לעזוב את הבחינה. לאחר מכן תוכלו לעזוב את ה- Zoom. לא תאושר עזיבת הבחינה בחצי שעה הראשונה. יציאה מהמבחן בחצי השעה הראשונה, דינה כבחינה והיא תיבדק.
     
  • » יציאה לשירותים תותר רק בבחינות שנמשכות באופן רציף מעל שעתיים ורק לאחר חצי שעה מתחילת הבחינה, ועד חצי שעה לפני סוף הבחינה. משך זמן היציאה המצטבר לשירותים לא יעלה על 10 דקות בבחינה. יציאה לשירותים תתאפשר גם בחצי השעה שלפני הבחינה אך תחייב הזדהות מחודשת. ​יש לכם בעיה רפואית שלא מאפשרת לעמוד בכללים לעיל? שלחו אישור רפואי על כך לדיקנאט הסטודנטים ותקבלו התאמה.

  • » במהלך הבחינה הטלפון הנייד יכול להיות על השתק.🔇

  • » חלק מהמבחנים, על פי החלטת המרצה, יחולקו לשני חלקים כאשר בין שני החלקים תינתן הפסקה שרק במהלכה ניתן יהיה לצאת לשירותים.
     
  • » הסעיף של הפסקת תקשורת בנוהל הבחינות (3.7) מתייחס להפסקת תקשורת ב-Zoom (ולא במודל). לכן כדאי שחיבור הזום שלכם יישב על חיבור האינטרנט האמין במקום מגוריכם (רשת סלולרית, Wi-Fi).
     
» מרצה הקורס רשאי, באופן אקראי או לאור חשד שהתעורר, לבחון בעל פה את ידיעותיו של נבחן באשר לשאלה מסוימת שהשיב עליה או באופן כללי, וזאת - במהלך המבחן המקוון או מייד לאחריו. ההודעה על כך תימסר לסטודנט/ית במהלך הבחינה או מייד עם סיומה.
 
  • » המרצה רשאי/ת לכלול בבחינה שאלת בקרה לאימות זהות הנבחן, שמטרתה אבטחת טוהר הבחינות (ושאינן מחומר הקורס/הבחינה) אשר כישלון בהן יביא לפסילת המבחן.
     
  • » במבחן עם שאלות פתוחות בהן יש חובה לכתוב על דפים, יש להציג את דפי התשובה לצוות ההשגחה ורק לאחר מכן לצאת מהמבחן המקוון. בתום הבחינה יוקצו 15 דקות לסריקת והעלאת המסמכים לאתר הקורס ב-Moodle ל-״מטלת מבחן״ מיוחדת שתפתח לשם כך. מרצה יכול להחליט על משך זמן קצר/ארוך יותר להעלאה, אבל רק לאחר שיעדכן בכך מראש את הנבחנים.
     
  • »​ הרישום למועד ב' יתאפשר החל מיום לאחר הבחינה במועד א' ועד 3 ימים לפני בחינת מועד ב'​. ללא רישום למועד ב', לא ניתן יהיה להיבחן בו. שימו תזכורת ביומן שלא תפספסו. אנו פועלים במקביל לבניית מערכת תזכורת לניידים שלכם ומקווים שהיא תפעל כבר מתקופת המבחנים הקרובה. אך עד שהמערכת תיכנס לפעולה, מומלץ להכניס תזכורת ביומנים, שחלילה לא תפספסו. לא נוכל לאפשר בחינה במועד ב' למי שלא יירשם במועד.